אמי והגשם והחורף
משום מה היום יום קריר וצלול כאילו אחרי גשם, אף על פי שלא ירד גשם. העציצים המעטים מרוצים במרפסת. ודרך הענפים שלהם אני מרגישה כאילו את אמא שלי, את השמחה שלה בחורף, בקרירות, בצחות האוויר, ואחר כך בגשם הראשון ואחר כך גם בשטפונות, עם החולצות הדקות שלה ובלי סוודר, מדוע איננה מצטננת? אולי בגלל לילות הילדות המוקדמת בחדרים לא מוסקים? אמי סיפרה שכאשר היתה משכימה קום בבוקר, היה עליה כמובן מיד לומר את התפילות, וליטול ידיה, ותמיד היה נדמה לי שנטלה ידיה מתוך כלי עם מים שהיה מוצב בחדר. כמו כל הישראלים לא שאלתי את אמי איך בדיוק ישנו בבית שלה, אף על פי שכבר הכרתי את הבתים האירופיים של תחילת המאה העשרים, הבתים העירוניים עם החדרים הענקיים, הדירות עם המטבחים שבהם הכיריים מוזנות בפחם.
תודה לפורום שמאפשר לכתוב את הגעגועים, את הזיכרון, את המחשבות, לראות את המסך דרך הצפת הדמעות הרגילה. אמא איפה את יקרה שלי.
משום מה היום יום קריר וצלול כאילו אחרי גשם, אף על פי שלא ירד גשם. העציצים המעטים מרוצים במרפסת. ודרך הענפים שלהם אני מרגישה כאילו את אמא שלי, את השמחה שלה בחורף, בקרירות, בצחות האוויר, ואחר כך בגשם הראשון ואחר כך גם בשטפונות, עם החולצות הדקות שלה ובלי סוודר, מדוע איננה מצטננת? אולי בגלל לילות הילדות המוקדמת בחדרים לא מוסקים? אמי סיפרה שכאשר היתה משכימה קום בבוקר, היה עליה כמובן מיד לומר את התפילות, וליטול ידיה, ותמיד היה נדמה לי שנטלה ידיה מתוך כלי עם מים שהיה מוצב בחדר. כמו כל הישראלים לא שאלתי את אמי איך בדיוק ישנו בבית שלה, אף על פי שכבר הכרתי את הבתים האירופיים של תחילת המאה העשרים, הבתים העירוניים עם החדרים הענקיים, הדירות עם המטבחים שבהם הכיריים מוזנות בפחם.
תודה לפורום שמאפשר לכתוב את הגעגועים, את הזיכרון, את המחשבות, לראות את המסך דרך הצפת הדמעות הרגילה. אמא איפה את יקרה שלי.