אמהות לילדים מנגנים

תודה

אנחנו מאיזור השרון. מניחה שאם הוא לא ממש גר קרוב הוא לא יגיע אלינו. מצד אחד בבית שלנו יחסוך לי הסעות, מצד שני יש לו כאן שני אחים קטנים כך שפוטנציאל ההפרעות גבוה.
ואני חייבת לומר שדווקא בגלל דיונים שהיו כאן בעבר, אני לא אשמח לתת לו ללמוד לבד עם מורה גבר...אולי רק אצלנו בבית.
 

adif11

New member
גם אני לא הייתי שולחת

ילד צעיר לשיעור פרטי אצל גבר בבית של הגבר. אבל מאחר והניר הזה בא אלינו לא היתה בעיה.
לא חושבת שהוא יגיע לאזור השרון אבל אם תחפשי בטוח תמצאי מורה לנגינה באזורכם שמלמד על אורגנית ולא על פסנתר (שזה הסטנדרט בקונסבטוריונים)
אם זה חשוב לך.
 

irfa

New member
כאמא לשני מנגנים..

ראשית, קראתי קצת בשרשור.. אם זו לא בעיה כדאי לציין איפה בארץ מדובר כי זה יכול לעזור..
אצלנו... למרות שהם נולדו לבית עם אבא מנגן קלידים.. עד גיל 6 הגדול לא גילה משיכה מיוחדת.
כאשר הוא ביקש אכן פסענו לחוג האורגנית במתנ"ס.. אחרי 2 פגישות הבנו שזה לא בשבילו, לא רציני לא מספיק בקצב שהוא רצה.. (המשכנו עוד 3-4 שיעורים ).
כיוון שלא היינו בטוחים עד כמה הוא באמת רציני.. פסנתר לא בא בחשבון ולהכניס אותו ל"סד" של הקונסרבטוריון לא נראה מתאים (פעמיים בשבוע חצי שעה + שיעור תיאוריה + תזמורת..) אז מצאנו מורה פרטית שהגיעה הבייתה.. (גם יותר זול). אחרי שראינו שהוא רציני נרכש בדחילו ורחימו פסנתר חשמלי (זול יחסית).. ורק כאשר ראינו שהוא מתמיד בסוף כיתה ב' חזרנו לקונסרבטוריון הוא נפגש עם המורה המצוינת אבל החליט שלא בא לו עדיין להתחייב והמשיך עוד שנה עם המורה הפרטית.. בסוף כיתה ג' הוא חזר שוב ואמר שהוא רוצה... עם הכניסה לקונסברטוריון הוא עשה קפיצה משמעותית!! ברמה וברצינות. (עמדנו משתאים) המורה והמסגרת שידרגו אותו פלאים - לא סתם נאמר שבקונסברטוריון לומדים מוסיקה ולא רק לנגן על כלי... - רק לסבר את האוזן הוא ניגן במסגרת הקונסברטוריון עד סוף כיתה ז' בשנתיים האחרונות הוא מנגן עם מורים פרטיים כי כבר יש לו תחומי עניין מוזיקלים (לא קלאסיים שזו הסיבה שהוא עזב).. והוא שוקל/רוצה להשתלב במגמת המוסיקה פה בתיכון... (במקביל למדעים) הוא מנגן במסגרת תנועת תרבות (בית היוצרים) ועוד...

והקטן... גם לא גילה רצון מיוחד לפני אמצע גן חובה.... אז ביקש חליל או גיטרה.. סיכמנו על חוג מוסיקה בשיטת אורף שהיה פה.. הוא התחיל אבל במקביל דרש ללמוד גם פסנתר אצל המורה של אחיו הגדול... בכיתה א' (בגלל הניסיון עם הגדול) הוא נכנס לניסיון חצי שעה בשבוע אחרי 3 חודשים והעובדה שגילה רצינות עברנו לחצי שעה פעמיים.. הוא ניגן עד כיתה ד' רק בפסנתר. בד' הוא ביקש גם גיטרה וחילקנו את הלימודים לשניים.. השנה הוא ויתר על הפסנתר אבל מתמיד בגיטרה... מה הלאה.. נחכה ונראה.

אנחנו מאמינים שצריך לזרום איתם, אבל המסר שנגינה היא מחויבות, (בעצם כמו כל חוג אבל גם יותר..) שזו עסקת חבילה חוג עם אימון בבית ואם לא רוצים אז מבטלים וזהו... אצלנו זה עבד. הגדול עבר את שנות "המשבר" וכיום מנגן באהבה ומתוך מוטיבציה פנימית אמיתית (הוא בן 14, ואני מגלה אותו לפעמים מתעורר בשש בבוקר לנגן עד שכולם מתעוררים..). הקטן נמצא בתקופה שצריך קצת יותר ללחוץ ולהזכיר אבל אוי ואבוי אם נציע לוותר על לימודי הנגינה.. הוא מתעצבן
.

ואורגנית, אפילו יד שניה היא דבר שימושי גם אם יוחלט בסוף שהוא לא רוצה.. הוא יכול לחזור אל זה מאוחר יותר ו/או תמכרו וזהו.
ולהתאמן על אורגנית בטח שאפשר. עדיף פסנתר אם לומדים על פסנתר אבל להתחלה בטח (אנחנו ניגנו על אורגנית כשנה ואח"כ על פסנתר חשמלי, פסנתר נרכש רק מאוחר יותר... ). הקטע הוא שבאיזשהו שלב אם הילד/ה רצינים הם ירצו את הפסנתר משהו עם המגע של הידיים וכו'.. אבל חזון למועד תתחילו ותראו איך הולך.
בהצלחה
 

יוליק12

New member
ככה בדיוק אנחנו עשינו

בהתחלה הם ניגנו על אורגנית עד שבאה בקשה מהקטן לרכוש פסנתר כי האורגנית כבר לא התאימה לו.
לא רצינו לקנות פסנתר בהתחלה כי זו הוצאה רצינית ולא ידענו האם הם ימשיכו לנגן בזה.
האמת היא שהתכוונו בזמנו לשכור אבל בחנות החלטנו שזה לא משתלם ואמא שלי גם החליטה לעזור אז קנינו.
תבדקו אם יש לקנות אורגנית משומשת.
 
אני ממליצה על כלי שאפשר לשלב גורם חברתי

לא פסנטר - בשלב א' כלי שיותר כיף איתו - כמו מנדולינה, הנגינה בצוותא תורמת המון, תזמורת מנדולינות, או כל תזמורת שמשלבת כמה כלי נגינה - שהמרכיב הראשי הוא הנאה ולא חינוך למחוייבות. מנסיון אישי - זה תורם המון (גם פחות זמן צמידות למחשב= רווח נקי!!)
הבן שלי הבכור, ניגן במנדולינה ראשית כל והגיע להישגים נכבדים, אחר כך עבר לפסנטר ומורה שייבשה לו את השכל עם האקדמיה והקלאסי והנזיפות והטפות מוסר. כיום הוא מתופף בלהקה. הבן הצעיר הכריז אחרי חודש לימוד ש"זה לא בשבילו" ועזבתי את השכנוע והטרטורים - בעקבות מה שעשו לי בילדות - למדתי פסנטר, לחצו עלי, שכנעו אותי לוותר על פעילויות חברתיות בשביל לשבת בבית ולנגן - וכל מה שנשאר לי מזה, זה רתיעה מלגשת ולנגן ובגילי,כבר שכחתי הכל- חוץ מלקרוא תווים והעובדה שלפני בגרות, החלטתי -זהו, משקיעה בבגרות!
 

sharonwe

New member
מה רע בחינוך למחוייבות?

לא בכלל או לא באמצעות המוסיקה?
 
תודה, זה בהחלט משהו לחשוב עליו

הוא ילד מאד חברותי והאפשרות לנגן יחד לדעתי מאד תשפר את הסיכוי להתמדה.
 
באורגנית אני לא מבינה, כי יש לנו פסנתר

אבל נראה לי שהקונספט של ללמוד פסנתר ולהתאמן על אורגנית יכול לעבוד לזמן מוגבל - מתאים אם רוצים לוודא שהילד באמת רציני ונכנס לעניין. אם אתם לא רוצים לקנות פסנתר גם בעוד שנה-שנתיים אם יסתבר שהילד מתלהב - אולי כדאי לכוון מלכתחילה לכלי יותר קומפקטי.
בכל אופן - הכיוון בגיל הזה הוא פעמיים בשבוע חצי שעה - גם כי משך הזמן שהם יכולים באמת להתרכז בלימוד מוגבל, וגם כי האפקטיביות של האימון בבית בלי הדרכה מוגבלת ואם יש שבוע בין שיעור לשיעור זה פחות מוצלח. הבן שלי כבר בה' ולומד שנה חמישית ועדיין המורה שלו מעדיפה שימשיך כך, אע"פ שאני מעדיפה שעה פעם בשבוע. אז בעיקרון הוא לומד פעמיים חצי שעה, ואם זה לא מסתדר וצריך לבטל שיעור - הופכים את זה לא שעה פעם בשבוע, כך שכרגע זה משהו באמצע.

הצעיר לומד צ'לו דרך ביה"ס - גם פעמיים בשבוע, אבל בקבוצה. נחמד בתור התחלה אבל לא ממש מתקדמים שם. אני מניחה שאם הוא ימשיך להתלהב יעבור בשנה הבאה ללמוד "על באמת".
 
למעלה