אמא...

אמא...

אני הבת הקטנה שלך, ומאז ומתמיד נתת את כולך לי ולאחותי.. תמיד העדפת להשקיע בנו ולא בעצמך, וזאת תכונה שאני מעריצה, אבל...תמיד יש אבל.. גדלנו, אני כבר לא קטנה, ואחותי בטח שלא, למדנו מהו טיפוח מאנשים אחרים, ועכשיו אנחנו כל כך רוצות לראות אותך מתפתחת, פורחת, ואת לא, את רק נובלת לנו.. את לא מוכנה לעשות שום דבר למען הטיפוח שלך (לפחות לא עד שזה לא מגיע למצב נואש), את לא מוכנה לעשות שום דבר כדי להתפתח, את אפילו לא מוכנה לעשות שום דבר למען הבית... וכולנו כל כך רוצים שתעשי, גם אבא, ואת לא עושה... ואת יודעת שכולנו מוכנים לשים עליך כל סכום כסף בעולם, אבל את לא רוצה... וזה כל כך חסר לי...לראות אמא מטופחת...לראות אותך עם טיפה איפור, עם שיער מטופח, עם בגדים יפים, עם נעליים נורמליות... למה את כל כך מתעקשת???
 
למה היא לא רוצה?

האם יש דברים אחרים שעליהם את יכולה לשבח אותה ולעודד אותה? נגיד - בישולים שלה, שיחות איתה, משהו מהסוג הזה? וזה משהו שמפריע לה או לך? שאלת אותה למה היא מתעקשת?
 

אביבקיץ

New member
ומה בקשר לדברים אחרים, שלא קשורים להופעה?

יש נשים שלא אוהבות איפור ומעדיפות נעליי נוחות על פני נעלי עקב. ברור שבעיניך אלה נושאים חשובים, אבל אולי בעיני אמך - לא. סך הכל, יש לה חיים? תחביבים? משהו שמשמח אותה? אם כן - תעזבי אותה. אז היא מעדיפה בגדים נוחים ולא מעניין אותה להתאפר. אל תעליבי אותה בנסיונות לשכנע אותה לשפר את הופעתה. אבל אם היא נראית לך אפורה ועצובה מבפנים - תנסי לעזור לה למצוא דברים שישמחו אותה ויעשו לה טוב. תחביבים, יצירה, התנדבות.
 

pf26

New member
אולי טיפוח חיצוני לא מעניין אותה?

סביר להניח שאת הדברים הבסיסיים היא עושה (מקלחת, כביסה), אולי השאר פשוט לא מדבר אליה. למה את מתכוונת שהיא לא עושה כלום למען הבית? אולי היא מרגישה שעשתה מספיק? אותי יותר מטריד שאת כותבת שהיא לא עושה כלום כדי להתפתח ושאת מרגישה שהיא נובלת. אני לא רופאה, וסה"כ קראתי כמה שורות באינט', אבל שווה ללכת לרופא משפחה ולתאר לו את המצב. אולי יש לה איזה דיכאון קל.
 

אנילה1

New member
דרדשקסית נראה לי שאמך לא מגיעה מעולם של

טיפוח. אולי במקום לדרוש ממנה להתיפיף בשבילכן, תוציאו אותה מהבית ותעשו לה גוד טיים. מה שאני אומרת זה שתתנו לה תשומת לב, כל החיים היא נתנה, והגיע קצת זמן לקבל. תשאלו את אמכם מה היא מרגישה בתור אדם מבוגר, מה החלומות שלה, בקיצור תתיחסו אליה כאדם, ולא כנותנת שירותים, ותראו איך היא פורחת ומשתפת פעולה. אמהות לא צריכות הרבה תשומת לב, מעט גם יהיה טוב. לדעתי כרגע היא לא מקבלת כלום, ולכן היא מתעקשת. תקני אותי אם אני טועה.
 

lolly87

New member
תראי

יש אמהות שטוב להן ככה, כמו שהן, לא רוצות טיפוח, יש כאלה שזה בא להן עם הגיל. אם יש לה חיים משלה בלעדיכם והיא מאושרת וטוב לה, אז למה בעצם כל כך מפריע לכם? תנסו אולי יש בחברה אני לא יודעת אם מותר לפרסם פה שמות, מזמינים לסדנת איפור אישית של זמן מסוים, אני לא אחת שמתאפרת הרבה, הזמינו אותי חבר מביא חבר כזה, הלכתי בשביל הקטע, ולי זה עשה חשק להתאפר יותר למשל, הראו לי מה מתאים לי, תחשבו אולי על הרעיון הזה, להפתיע אותה, תגידו לה זה בלי כסף או משהו, זה גם לא לוקח הרבה זמן.
 
כולכן כתבתן על אותו הדבר ולכן אגיב לכולכן

אז ככה, זה לא שהיא לא אוהבת בכלל טיפוח, וטיפוח היה רק דוגמה אחת, אולי כי לי מראה אסטתי ונקי זה דבר חשוב מאוד. היא גם לא מבשלת (או מעט מאוד) למרות שאני מנסה לעודד אותה לזה, וזה דבר שמפריע לי, מאוד. לראות אותה לא מתפתחת כשיש המון לאן זה מתסכל אותי נורא.. אני לא מצליחה להבין איך היא לא רוצה להתפתח, הרי כולנו מעודדים אותה לזה.. וכשאני כותבת "לא עושה כלום למען הבית" אני מתכוונת שבניגוד לעבר, עכשיו, לא אכפת לה אם יהיה בלגאן או שהמטבח יהיה הפוך, דברים שגם מפריעים לי, ואני לא מצפה ממנה לסדר לבד, ממש לא, אבל לפחות שתתן לי להזמין עוזרת בית!! היא משגעת אותי, היא פשוט לא מתפתחת לשום מקום, וזה מרצון. ולא, היא לא נראית לי אדם מאושר בכלל.. מה קונים לה בכלל מתנה ליום הולדת???
 

אנילה1

New member
יושבים מדברים איתה. שואלים אמא מה את עושה

אלה? מה את מרגישה כשיצאנו מהבית, ועוד ועוד שאלות. תנו לה הזדמנות לדבר. אמך נמצאת כנראה בדיכאון. יש מקום לשוחח עם רופא המשפחת שלה ללא ידיעתה, אולי הוא ימליץ על כדורים.
 

לנושנוש

New member
בא לי להגיד משהו פחות נעים....

נראה לי שיש לך מושג בדיוק איך היא אמורה להיות ומה אמור לעשות לה טוב. כאשר אימך לא עומדת בציפיות שלך את נכנסת לתיסכול ואכזבה ממנה. אני חושבת שזה עניין של אמא שלך איך להיות וממה להנות (ויכול להיות שהיא ביכלל לא מסוגלת להנות מהדברים שאת רוצה שהיא תהנה מהם). אני חושבת שמגיע לאמא שלך כבוד ממך ושתפסיקי לשפוט אותה כל כך לחומרה( נקיון, סדר, אסטתיות וכו'). יכול להיות שהיא אפילו בדיכאון ולא תוכלי לעשות כלום בכוח ובטח לא מתוך מקום שיפוטי כשאת רואה את אימך כאישה מוזנחת ולא מפותחת שכמעט עוושה לך בושות בהתנהגות שלה. כל מה שאת יכולה לעשות זה לישאול אותה לשלומה, אולי לעזור בבית ולא להתרחק ממנה ביגלל מה שהיא כרגע. כרגע את בתפקיד של אמא שלה שלא מרוצה מביתה הלא מוצלחת ואפילו בתור אמא הייתי אומרת לך להרפות... בהצלחה.
 
זה לא בדיוק ככה...

בעבר הרבה מהדברים שציינתי עשו לה טוב...בישולים, אפייה, לקנות בגדים, לעשות משהו בעצמה, זה דברים שהיא הייתה מתלהבת מהם מאוד ונכנסת כולה לתוך זה, והיא גם הייתה אישה אסטתית, מעולם לא ציפיתי ממנה לעשות גוונים בשיער או ציפרניים או דברים כאלו, והאמת היא שגם אני לא אוהבת את הדברים האלה.. חשבתי אולי ביום הולדת שלה לעשות משהו שישנה את הדברים אבל אני באמת לא יודעת מה...
 

לנושנוש

New member
אבל שוב, את נישמעת מתוסכלת....

כמו אמא שלא יודעת מה לעשות עם הילדה לא מוצלחת שלה. דברי איתה, תשאלי מה קורה...אולי היא בדיכאון? מרגישה לא טוב תקופה ארוכה?אולי קורה משהו בזוגיות של ההורים שלך שאת לא יודעת? איבדה מטרה/משמעות בחיים? אולי סתם מרגישה שהיא בתקופה שאחרי "כל השטויות האלה".גם אם היא לא נותנת לך סיבה "מוצדקת" ללמה היא ככה עכשיו לא צריך אותה בחקירות. קבלי אותה כמו שהיא, שדרי לה שאת אוהבת אותה למרות ובעיקר בלי קשר לדברים האלה.
 
מה גרם לה להשתנות באופן כזה?

אולי שי דבריםש אתם לא יודעים כי היא לא משתפת , והדברים הללו גורמים לה להתנהג ככה?
 
למעלה