אמא ״נעלמה״

הייהופ

New member
אמא ״נעלמה״

אשמח לשמוע טיפים והמלצות למצבי. יש לי בת שנתיים ושמונה שמעולם לא נשארה בלעדי מהיום שנולדה. מדובר בילדה מפותחת ומבינה... מזה שבועיים אני מאושפזת לשמירת הריון וכנראה שאשאר באשפוז תקופה ארוכה. לבתי אני משתדלת שהשגרה תתנהל כרגיל ושסדר היום שלה לא ישתנה. מי שנמצא איתה זה אבא או סבתא והשאר כרגיל... בהתחלה אמרתי לה ש״התינוקת״ לא מרגישה טוב ולכן עלי להיות קרוב לרופא.בהמשך הרגשתי כי זה לא נכון שתינוקת שעוד לא הגיעה כבר לקחה לה את היחס מאמא...ורק אמרתי שכואבת לי הבטן... אנחנו מדברות בטלפון ואני מעודדת אותה לצייר לי וגם אני שולחת דברים קטנים. מקום האשפוז מרוחק והיא יכולה להגיע רק בסופי שבוע לבקר. אשמח לקבל טיפים נוספים איך לענות על השאלה: אמא למה את לא באה הביתה? או בואי ! תודה
 

גרא.

New member
הייהופ,לילדה בת שנתיים ושמונה חודשים,

הדרך המקובלת להסביר מצב מסויים,וודאי את העובדה שאת מאושפזת לשמירה הריון,תוך שמוש בביליוטראפיה (ספרוטראפיה).כלומר למצוא ספור עם תוכן דומה לגילה,ולספר לה אותו.דרך ההקשבה לספור,הספור מכוון לעורר תהליכים נפשיים כמו: מעורבות,הזדהות,תובנה,פורקן רגשי למידת דרכי תגובה ופתרון בעיות.סיפורים מתאימים אפשר למצוא בכל חנות ספרים.מאד מומלצים סיפוריו של פרופ' אלעד כהן שהתמחה בנושא במיוחד באנטלוגיה "להפליג עם כוכב" (2 חלקים).לא מצאת ספור מתאים? את יכולה לכתוב בעצמך.ההקראה אינה מספיקה.יש צורך לאפשר לילדה להגיב,רגשית ,מילולית ולאפשר לה גם להתבטא בעבודת יצירה,בעיקר בציור.
 
למעלה