אמא, בן וכיתה

pf26

New member
אמא, בן וכיתה

נורא התרגזתי עכשיו ולא ממש יודעת לאן לתעל את הכעס, אז חשבתי שבמקום לצרוח ללא תועלת על זו שהרגיזה אותי, אולי כאן יוכלו להרגיע ואולי להאיר את עיני אם אני טועה. אז ככה: בכיתה של האפרוח (א') יש ועד הורים שמדבר כל הזמן על גיבוש הכיתה. עם זה אין לי בעיה. צריך להביא בחשבון שאני מתגוררת בישוב קהילתי והילדים מכירים אחד את השני מהגנון... אני מקפידה לשלוח את הילד לכל האירועים הכיתתיים-החברתיים ולכל ימי ההולדת, גם אם זה כרוך בשינוי לו"ז של פעילות משפחתית. הועד הודיע על תחילת פעילות "בית חם". לא הודעתי על התנגדות ולכן מצאתי את עצמי רשומה על הלוח כהורה מארח. מסתבר שפחות משליש מהורי הכיתה התנדבו לארח. פניתי לאמא מהועד ואמרתי שאם זה כך, יש צורך לבטל את הפעילויות. לא הוגן ששליש יארחו והאחרים רק יתארחו. קיבלתי רצף של מילים והבטחה "את תראי שכשיתחילו לארח, להורים האחרים יהיה לא נעים והם יארחו גם". זה לא הוגן כלפי ההורים שאמרו שלא מתאים להם לארח. האמא אליה פניתי דיברה-ודיברה-ודיברה וכל כך התישה אותי, שבסוף עניתי אמן לכל דבריה, רק שתשחרר לי את האוזן. והנה עכשיו הבן שלי הוזמן ליומולדת אצל הבן שלה והסתבר לי שהם הזמינו רק 10 בנים מהכיתה. עוד 10 לא הוזמנו וגם הבנות לא הוזמנו. לא הייתי נכנסת לעניין שלה ואת מי היא מזמינה, אבל איך אפשר להטיף לדבר אחד ולעשות דבר אחר לגמרי? על הדרך הסתבר לי שכבר היו כמה וכמה ימי הולדת כאלה, אליהם הבן שלי לא הוזמן, אז נוסף לכל גם נעלבתי, כי באחד המקרים מדובר באמא שעושה בלגאן בכל בית הספר בגלל עניינים חברתיים של הבן הגדול שלה, וליומולדת של הבן הצעיר, שלומד עם האפרוח, הזמינה 10 בנים ו-3 בנות. להגיד למישהו משהו? למי? מה? אוףףףף
 

ButtercupA

New member
אני הייתי מבקשת מהמחנכת לכנס אספת הורים

והייתי פותחת את כל הסיפור בפני ככככל ההורים יחד. קודם כל- הבית המארח, אם אין הסכמה, הייתי מורידה את כולם מזה ואז אותה אם לא יכולה להתיש אחד אחד. לגבי ימי ההולדת, צריך לקבל החלטה כיתתית מה עושים. לא באופן אישי בנוגע לאם הזמינו את הבן ולמה לא כמובן, אלא שלכולם צריכה להיות ברורה המשמעות של מה שבוחרים לעשות.
 

pf26

New member
היתה אסיפת הורים בתחילת השנה והמחנכת היתה

מאד ברורה. היא הדגישה את החשיבות של אירועים משותפים לכלל הכיתה וביקשה שאם מישהו מחליט לעשות יום הולדת מצומם, אז שזה יהיה מצומצם באמת. ז"א לא להזמין שליש כיתה ואח"כ לצקצק בלשון על "חוסר גיבוש". הרי ברור שהיום הילדים ידברו בכיתה על המסיבה של אתמול. הם יצאו עם כל מיני הפתעות, וחלק מהן בודאי יגיע היום לכיתה.
 

ButtercupA

New member
אני מתארת לעצמי שהיתה אספת הורים

בתחילת השנה, אני חושבת שלאור ההתפתחות כדאי עוד אחת. אצלינו השנה עברו כנראה לימי הולדת מצומצמים (כי ירד דרסטית מס' ימי ההולדת הגדולים לכל הכיתה) ובכל אופן לא שמעתי מהבן על פידבקים. לשמחתי אין בית מארח (אני מאוד לא מתרשמת מהרעיון).
 
יש פה שני דברים נתחיל מ"בית מארח"

אם אין השתתפות מלאה של כל ההורים, צריך לוותר על הרעיון.אני לא מתה על זה בכלל לא כל הורה מסוגל להערך לזה ולארח ילדים בביתו. לא כל ילד רוצה שיבואו אליו ילדים שלא הוא בחר בעצמו.אם זו אותה קבוצה כל הזמן - אז הגיבוש הוא רק בין ילדי הקבוצה .אם זה כל פעם קבוצה אחרת, עלולה להיות פעם שיש דינמיקה לא טובה והארוח לא היהי נעים ומוצלח. לגבי ימי ההולדת - מכירה את זה שמזמינים חלק מהילדים. יכול להיות יכולת כלכלית של הורים, יכול להיות רצון של הילד החוגג להזמין רק את אלו שהוא אוהב. בכל מקרה, תהיה הסיבה אשר תהיה, את יכולה לבחור לחגוג אחרת - עם כל הילדים בכיתה אבל לא יכולה לבקש מהורים אחרים להזמין את כולם. אמרת שנעלבת "על הדרך הסתבר לי שכבר היו כמה וכמה ימי הולדת כאלה, אליהם הבן שלי לא הוזמן, אז נוסף לכל גם נעלבתי" - הוא נעלב מזה? אל תערבבי את הרגש שלנו עם זה שלהם
אנחנו נעלבים מדברים אחרים והם יכולים לא להעלב בכלל או להעלב מדברים אחרים. הוא הרי לא אמר לך כלום ולא ידעת על זה עד עכשיו - נכון? אם את רוצה להגיד משהו - תחשבי טוב מה ולמי. לוועד עצמו? למורה? לכל ההורים? (ועוד משהו -גם לי היה חשוב מאוד הקטע החברתי והיקפדתי שהבת שלי תלך לכל ארוע אליו היא הוזמנה למרות שלעיתים היה חוג או תכנון משפחתי אחר. רק בפעמים בהם היא לא רצתה ללכת (והיו כאלה)איפשרתי לה לבחור וכיבדתי את הבחירה שלה).
 

pf26

New member
אני נעלבתי, הילד בכלל לא שם לב

הוא עפיפון ידוע, וחוץ מזה הוא גבר. מזמן הגעתי למסקנה שהבנים נוטים "להעביר" דברים, ולא להתרגש במצבים שהבנות בוכות לילות שלמים. נכון, ילד רביעי. נכון, זה הוא ולא אני. נכון, הוא לא נפגע. אני נעלבתי ולכן בחרתי לכתב כאן ולא להוציא דברים מפרופורציה מול ההורים המזמינים. הנה, אני כבר יותר רגועה :)
 

חני ב

New member
לגבי בית מארח, אני לא מסכימה

ואני מדברת עכשיו עם הכובע שלי כמורה. בפורום שלי דברנו רבות על הנושא, אני באופן אישי כאמא לא סבלתי את הרעיון של בית מארח. שנתיים זה נעשה בכתה של בתי, פעמיים ארחתי 5-6 ילדים שמאד נהנו, כולל הבת. אני לא. בכתה שלי לא הצעתי את הרעיון כי לא אהבתי אותו. אבל השנה בישיבת ועד הראשונה, עלה נושא הגיבוש והחלטנו ללכת על זה. אבל מה? החלטנו שלא מחייבים! כבר בישיבת ועד היו 7 אמהות שמיד נידבו את בתיהן. הדפסתי דף אותו שלחנו לכל ההורים, לאט לאט התנדבו עוד ועוד הורים ובית מארח יצא לפועל כבר פעם אחת. היה מקסים. הורים שלחו לי תמונות במייל, ספור על הפעילות, הילדים למחרת ספרו לכל הכתה מה היה ואיך הרגישו. גם אם לא כל ההורים יתנדבו, הרווח כולו של הילד המארח. לעת עתה, יש לי לפחות חצי כתה שתארח (28 ילדים), וגם אם יהיו רק 4 פעמים בית מארח, אני בטוחה שהילדים הרויחו.
 

pf26

New member
גם אני מורה, ככה שגם לי יש לפחות 2 כובעים...

בית מארח זה מאד נחמד. בהגדרה. באופן מעשי אני עוד לא פגשתי מקרים שבהם ילדים שנפגשו פעם ראשונה בקבוצה קטנה של 5 (גם אם זה קרה 5 פעמים בשנה), ואח"כ נעשו חברים. בכל אופן, מכיון שאין לי התנגדות עקרונית לנושא, נידבתי את עצמי, את ביתי, את בני ואת כוחותי (ואת בטח יכולה להבין שאחרי יום ול כיתה, הדבר האחורן שמתחשק לך זה לארח 5 זאטוטים בבית). אני טוענת שלא הוגן שהכל נופל תמיד על אותם הורים, וגם שלא יכול להיות שאמהות חברות ועד הורים, שמטיפות על גיבוש כיתה, יערכו יום הולדת ויזמינו שליש כיתה. מילא אם היו מזמינות את כל הבנים, או את כל הבנות, אבל להזמין 10 בנים ולהשאיר 8 מקופחים? לא יפה.
 

חני ב

New member
כשהבן שלי עבר מקום ישיבה

בכתה ו',הוא התחבר לילד שמכתה א' היו באותה כתה והם בעצם 6 שנים (כמעט) לא הכירו אחד את השני. בית מארח גורם לאוירה טובה יותר בכתה, וכן יכול להביא לחברויות חדשות. לא אמרתי שאני לא מסכימה עם כעסך, הגבתי ספציפית לגבי בית מארח שלא הכרחנו את כל ההורים לארח, והנה- גם אתמול קבלתי 2 מיילים של אמהות שמוכנות לארח. לאט לאט ורוב הילדים יארחו.
 
זה באמת מרגיז מאוד

שמישהו מטיף לדבר אחד ועושה אחרת. אבל- בנושא של אירוח כיתה שלמה בבית, ולפעמים גם מס' קטן יותר של ילדים, יש הורים יצירתיים שעושים את זה בכשרון ובשמחה, ויש הורים שרואים בזה עונש וככה זה נראה. רק אתמול הבת שלי היתה בבית מארח שכזה. כל הילדים ישבו על השטיח, ראו סרט די.וי.די, ובזמן שנשאר אכלו ממתקים. היא אמרה שהיה משעמם ומיותר לחלוטין. לי לא אכפת לארח (לפני שנתיים התנודבתי לארח קבוצה של 8 בלגאניסטים להכנת לביבות תפו"א וסלט ירקות + ארוחת ערב של העסק הזה- ולמרות העצבים והלחץ והטינופת הצלחתי גם להינות מזה), ואני מעדיפה שיארח מי שיכול ולא מי שלא. בתחום של ימי הולדת בכיתה של האמצעית שלי מקובל שעושים או לכל הכיתה, או לכל הבנות במקרה של בת, או לכל הבנים במקרה של בן. בכיתה של הגדולה (ו') זה כבר מזמן לא ככה, ורק מעט ילדים מזמינים את כולם, וזאת באמת כיתה בעייתית מאוד מבחינה חברתית. לדעתי בהחלט שווה לדבר על זה- עם הוועד, עם המורה, ועם הורים נוספים מהכיתה.
 

ענתר

New member
כל כך מבינה אותך

ראשית אין לי טיפת סבלנות למטיפים, שלא עומדים מאחורי המילים שלהם. בכתה של הצעירה, הובהר מההתחלה, שעושים ימי הולדת או לכל הכתה, או לכל מגדר. כשהמחנכת התחילה לדבר גם על מסיבות כתה, הסברתי לה, שבין כה וכה, יש מספיק ימי הולדת, ואין צורך שנטרח עוד פעם בארגון הילדים. היא מהר מאוד ירדה מכך. אני לא מבינה, למה בכתה של 30-40 ילדים בכתה א', צריך בית מארח, לא מספיק ימי הולדת?
 

פלגיה

New member
כנראה שלו

כי יום הולדת זה המוני מדי. זה לא דומה לחמישה-שישה ילדים שפועלים יחד.
 

ענתר

New member
לא הבנתי שבית מארח

זה לכמות קטנה של ילדים עדיין לא מבינה מה התועלת בזה לגיבוש כתה
 

פלגיה

New member
רעיון הוא ליצור חברויות חדשות

לוציא מהמסגרת של הקליקות הקיימות ולתת הזדמנות לפעילות ולחיכוך (מחוץ לזמן לימודים) של חלקים שונים מהכיתה.
 
וגם - בקבוצה קטנה יש לכל ילד הזדמנות להתבלט

או להתבטא יותר מאשר בכיתה או במסגרת של 30 ילדים. יש כאלו שירגישו נעים ונוח עם 5 ילדים סביבם הרבה יותר מאשר עם 30 ילדים סביבם.
 
למעלה