אם הOCD היא מחלה תורשתית ויכולה

יש איזושהו מרכיב תורשתי ב-OCD

בינתיים לא נמצא גן ספציפי שגורם ל-OCD. במחקר זיהו בינתיים מספר גנים שחשודים במעורבות בהפרעה. מבחינת הסטטיסטיקה אז: * באוכלוסיה בכלל, אחוז הסובלים מ-OCD הוא בסביבות 2.5% (כלומר אחד מכל ארבעים - זה המספר שבדרך כלל מצטטים בפועל המחקרים נעים בין 2%-4%). * בתאומים זהים, אם אחד סובל מ-OCD יש סיכוי גבוהה שגם השני יסבול. המספרים נעים בין 65%-87%, היה גם מחקר בו לא היתה התאמה בכלל, מה שבטוח זה שזה לא 100. בתאומים לא זהים זה הסיכוי להתאמה הוא בסביבות 40%. * מי שיש לו OCD יש סיכוי של 20-25 אחוז שיש לו קרוב משפחה מדרגה ראשונה שגם סובל מזה. אבל גם כאן היו מחקרים בהם לא נמצא שיעור גבוהה יותר לקרובים מאשר לקבוצת המדגם. * כאשר לאחד ההורים יש OCD יש סיכוי של 2%-8% שיהיה לילד OCD <להזכירך השיעור באוכלוסיה הוא בערך 2.5%> הנתונים הנ"ל הם בעיקר לפי מאמר מאוניברסיטת סטנפורד ומהאגודה לאו.סי.די בארה"ב (OCF) בשורה התחתונה מקובל שיש מרכיב תורשתי בהפרעה, אבל זה בוודאי לא מרכיב מכריע וצריך כנראה עוד הרבה מחקר בעניין. אם את שואלת מתוך עניין אישי, אז כאמור הסיכוי שזה ישפיע על הילדים שלך הוא לא גדול במיוחד אבל בהחלט קיים. קחי בחשבון גם שרוב מי שסובל מההפרעה יכול ללמוד לחיות חיים טובים ומלאים ולהגיע להישגים גבוהים.
 
תודה על התשובה המפורטת, עד עכשיו

לא חשבתי על אפשרות שזאת מחלה גנטית ויש מצב שזה יעבור לילדי, אבל בגלל שאף פעם לא חקרתי על המחלה אז פתאום נתקפתי בפחד שאולי זה כן תורשתי וכדאי לברר. אני מילדות חולה בזה ורק לפני כשנתיים גיליתי שאני לא לבד ושבעצם הרבה חולים בה. המחלה אצלי מתאפיינת לרוב בחזרה של פעולות שוב ושוב ושוב ושוב אני יודעת לשלוט ליד אחרים ואף אחד לא יודע אפילו לא בעלי. משתדלת מאוד מאוד גם לא ליד הילד הקטן שלי כדי שלא יחקה אותי חס וחלילה ויאמץ לו את ההתנהגות הזאת. תודה ומקווה ולטוב.
 

אמא11

New member
לטכנאי הפורום ערב טוב

אני חושבת שכדאי להכניס בקישורים את השאלה בקשר לתורשה וגם את התשובה של חידוש, מאחר והשאלה עולה כל פעם מחדש. ולחידוש כמוני - תודה רבה (עם חיוך גדול) לילה טוב תמי
 
למעלה