אל-על או אל-דל?

ofleisher

New member
אני חושב שהכל עניין של

התאמה והפנמה... ברגע שנבין שאל על חברה בינונית ולא ברמה של בריטיש\סוויס\לופטי וכו' יהיה הרבה קל יותר להבין את הסיטואציה. לצוות האוויר יש אפס שיקול דעת, אמרו להם שהכסא הזה צריך להימכר תמורת כסף....וזה מה שיקרה... ויש המון דוגמאות....אני שנוסע מידי פעם לחול...לא קניתי כרטיס באל על כבר שנתיים, החברה שאני עובד בה רכשה בשנת 2012 כרטיסי טיסה בלבד בשווי של 250,000 $ מתוכם פחות מ 10% באל על, היום הזמנו כרטיס לעובד שלנו ללונדון...היו לו 2 אפשרויות אל על או איזי ג'ט ....הוא בחר איזי ג'ט...

שקדי ימשיך להרצות , זו פרנסתו, משפחת בורוביץ תמשיך לנסות למצב את החברה כ"לאומית" והיא למעשה הרבה פחות לאומית מהרכבת או דן ואגד...אבל הנייר כנראה סובל הכל.

דרך אגב, אני לא מחרים את אל על בכלל אלא פשוט לא מוכן לשלם להם שקל יותר מאשר כל חברה אחרת.

המסלול הבא שלי למשל, לסן פרנסיסקו בנוי יונייטד על לסן פרנסיסקו דרך NYC, וניו יורק תל אביב דרך ג'נבה עם סוויס כשהחלק האחרון יהיה אל על קוד שייר. נחשו באיזה מהלגים היה בלתי אפשרי לקבל כסא נורמלי ? רק אמצע שורה 50 ומעלה....

לי היה הרבה יותר קל לקבל את אל על כחברה ממשלתית מאשר בהנהלת משפחת בורוביץ (זוכרים את גרינברג ?)

ודרך אגב אני בהחלט חושב שעיקר עובדיה נפלאים ! ללא שום ציניות
 

Shai NL

New member
זה רחוק מלהיות רק כיסאות

זה הרבה יותר עמוק מזה.....

כל עוד טיסות לילה לארה"ב יקבלו אחרי ההמראה סנדביץ' - לא אטוס איתם.
כל עוד בטיסות לטווח ארוך ישתמשו במטוסי 747/767 שמקומם במוזיאון - לא אטוס איתם.
כל עוד יעלו אנשים למטוס 747 לניו יורק כאשר %80 מהמסכים האישיים (שיש בהם מערכת מיושנת ממילא) לא עובדים ויגידו "זה מה יש" - לא אטוס איתם.

כל המקרים לעיל קרו לי אישית, זה לא אוסף של מקרים של אנשים שונים.

במקרה הטוב אל על יכולים לשרת טיסות בטווח קצר, לאירופה, אבל שם הם נאכלים חיים בגלל המחירים הזולים יותר של המתחרים.

אל על או איזיג'ט? איזיג'ט. בלי לחשוב פעמיים.

אם כבר חברה ישראלית, בטיסות לאירופה, ארקיע מראה איך עושים זאת נכון.
שירות יעיל, הזמנה נוחה דרך האינטרנט, ומחירים אטרקטיביים ברוב הזמן.
לא, אין לי קשרים שם, פשוט טסתי כמה פעמים והייתי מאוד מרוצה (יחס של שווי מול עלות), למרות ה-757.....
 

ונפלון

New member
לא צריך להיסחף

ארקיע? בקושי לאילת אני מצליח להידחס ל-753 שלהם...

הסנדוויצ'ים בוטלו למיטב ידיעתי, ולאיזי יש מושבים פחות נוחים מאל-על וזה עוד לפני שהזכרתי את "המירוץ לבורדינג" עד שהם התחילו לסמן כיסאות.
 

Shai NL

New member
זו דעתי

יכול להיות שאני פחות בררן בנושא הכיסאות, אבל לא היתה לי בכלל בעיה עם ארקיע או איזיג'ט.
עם אוזניות אקטיביות לביטול רעשים, ישבתי ב-753 של ארקיע גם בטיסות של 5 שעות בלי בעיה.
ביחס של עלות הטיסה מול השווי שלה, היא זוכה אצלי לציון גבוה.

לגבי ה"מרוץ", אתה צודק מאוד. השתתפתי פעם אחת בכזה (דווקא עם ארקיע, שהם רק התחילו בטיסות האקספרס), לשמחתי זה בוטל, ומקבלים מקום מסומן מראש.

יכול להיות שהסנדביצ'ים באל על בוטלו, אני ממש לא יודע.
אחרי ש"זכיתי" בתענוג, ייקח עוד הרבה זמן עד שאחליט לחצות איתם את האטלנטי, והבידור היחידי של "מערכת הבידור" שלהם, זה הצחוק על הרמה הטכנולוגית שלה (למרות שבימנו אני טס עם אייפד בכל מקרה, אז זה הפך להיות פחות משמעותי).
 

LilachiKtana

New member
עדיין מגישים כריכים באל על

לפני שבוע הוגשו לנו כריכים בטיסה מאמסטדרם לארץ.
 

rax4444

New member
אני לא מסכים איתך..

זה לא שהציבור יצר לעצמו איזשהו אידיאל שאלעל צריכה להיות בסטנדרט של החברות הטובות בעולם. זה נוצר עקב כך שאלעל ממתגת עצמה ככזאת.
אם אלעל הייתה ממתגת עצמה כ"הטובה מבין הבינוניים", הביקורת כלפיה הייתה נראית אחרת.
 

Immigrant

New member
סליחה על השאלה, אבל מה זה "כסא נורמלי"?!

מישהו חייב לשבת באמצע, נכון? למה כולם חושבים שמגיע להם לקבל את המעבר או החלון ושמישהו אחר ישב באמצע? ומה כ"כ נורא בשורות האחרונות, בהנחה שמרווח הרגליים בשורה חמישים זהה לזה בשורה 32? נכון, כ"א מעדיף מעבר בשורה קדמית, גם אני. אבל זה לא הופך את הכסא לכסא נורמלי או לא נורמלי (כן, אני יודע שהיציאה מהמטוס מהירה יותר כשיושבים קדימה יותר, אבל מישהו צריך למלא את המושבים האלו ואנשים חושבים - בגדול - שמגיע להם ואם לא קיבלו את השורה הראשונה אז "דפקו" אותם).
אינני מנסה להגן על אל-על בכלל, התופעה הזאת של "אם אני לא בכסא שאני רוצה בתחילת המטוס, אז דפקו אותי" לא חלה על ישראלים ואל על בלבד.
 

hen7777

New member
עוד סיפור על הזילזול של אל על:

הורי טסים בעוד כחודש ובמטוס יש מחלקת תיירים פלוס. הגשתי עבורם דרך האתר בקשה לשדרוג למחלקה זו בתוספת 150 $ לכרטיס. בסיום הבקשה היה רשום: תשובה תוך 48 שעות.
שבועיים אחרי לא יצרו קשר מאלעל, פנינו אליהם בבקשה לדעת למה לא חזרו אלינו בין אם תשובה חיובית או שלילית והם אמרו שהם עמוסים ולא יכולים להתחייב ל 48 שעות חזרה ללקוח. בנוסף אמרו שהבקשה נדחתה כי אין מקום בטיסה והמושבים הללו תפוסים. שאלתי אותם אם לא ראוי לעדכן את הלקוח בדרך כלשהי והתשובה הייתה מגוחחת "קורה"...
אל על חייבת לעבור שינוי רציני-בזה אין ספק!
 

מאקי

New member
והמינןס 5 ק"ג לנוסע המתמיד?? שהם החליטו?

זה המועדון היחידי שגבה כסף 25 דולר לאדם....ואחד הדברים היה 5 ק"ג נוסף למתמיד..
אני אישית יודעת על שיחות שהם ניהלו עם סטודנטים שלומדים בחול..ויום אחד אמור להיות קהל שאל על כן רוצה שיטוסו איתם..
הבטיחו שיחזירו להם את ה 5 ק"ג.. לא החזירו..
כשמאלב פשטה רגל הם העלו בציניות מחיר להונגריה בכל שלב בכל יום..
כרגע הפלא ופלא כשיש וויז...שוב חזרו למחיר נורמלי...
ועדיין שווה גם מבחינת מטען אפילו אם עלות המזוודות הנוספות להטיס 3 מזוודות של 32 ק"ג...ולא אל על.

חבל.

לגבי אמצעי הבידור - זוועה

לגבי מחלקת עסקים.....אומנם סוויס הפסיקו לשלוח את המיטות לפה..ולופטי העבירה לדומסטיק...אבל ...
בטיסות לאירופה זה הרבה פחות חשוב.
ובחציית האטלנטי..עדיפות האמריקאיות או שיחלוף בגרמניה או בריטניה.
רק למזרח הרחוק...זו עדיין בעיה. אין ממש חלופות אלא אם טסים דרך אירופה (מאריך מאוד)
 
למעלה