אלרגיות משתנות לפירות

ענבר 23

New member
אלרגיות משתנות לפירות

שלום לכולם ומזל טוב לפורום החדש והמקסים הזה. אני בת 24.5 בריאה באופן כללי, אך מגיל ילדות אני מפתחת אלרגיות שונות ומגווונות לפירות. היום אוכל לאכול מישמש ומחר פתאום זה יעשה לי פריחה, חום גבוה וקוצר נשימה. כך כל חיי. אני כבר רגילה לאכול רק בננה, תות ואבטיח-אלו הם הפירות היחידים שלא עושים לי דבר. בעבר חשבו שאולי הדבר נובע מריסוס שנשאר על הפירות, אך לאחר שטיפה היסטרית של הפירות, התגלה הדבר כשגוי. המסקנה שהוסקה הינה, שהגוף מפתח סבילות ואלרגייה לפי מצב המערכת החיסונית. לא תמיד יזהה הגוף את הפרי הספציפי וכשלא יזהה, תגיב מערכת החיסון במתקפה (מה שאנו קוראים לו אלרגיה). גם במשפחתי הרחוקה יש אחרגים לפירות, עם זאת לא ברמה החמודה שלי. איני אוכלת פירות כבר יותר מ-15 שנה... אשמח לשמוע תגובות או כל דבר אחר בנושא יום נעים, ענבר
 

נצר1

New member
זה משפיע עליך גם בשתיה?

נגיד בשייקים מפירות, או כל המיצים הטבעיים האחרים, למשל: אפרסק, תפוח, תפוז וכו?
 

ענבר 23

New member
כן, לצערי

כל עוד המשקה מכיל פרי, איני יכולה לשתות אותו ישנן כל מני רמות של אלרגייה. זה יכול להיות מהקל- התנפחות השפתיים וגירוי ועד לכבד- פריחה בכל הגוך וקדיחת חום. את האמת, זה לא כל כך משנה לי מאחר ומהטראומה הזו אני כבר לא אוהבת פירות (פרט לשניים, שלושה).
 

א אוהל

New member
אלרגיה קשורה בכלל למצב הגוף שלך

לאמא שלי יש אלרגיות לדברים רבים ומדי פעם היא מגיעה לביה"ח לקבל זריקות קורטיזון
אצלה, יש קשר ישיר בין המצב הגופני/נפשי הכללי שלה למצב האלרגיות - כשהיא במצב לא משהו, האלרגיות משתוללות ובוטן אחד למשל שולח אותה למיון עם בצקת בדרכי הנשימה. כשהיא במצב טוב, היא יכולה לאכול בוטנים בשפע. נסי אולי לשפר את המצב הגופני הכללי שלך בעזרת רפואה משלימה - הומאופתיה או דיקור וראי אם יש שיפור במצב האלרגיות שלך.
 

may1414

New member
גמני!!

אני אלרגית לאפרסק.... כלומר.. רק לשערות של אפרסק... וגם אצלי יש ימים קשים וימים קלים... יש מצב שאני אוכלת למשל תפוח וממש ממש מגרד לי בשפתיים.. הם זה אלרגיה או לא?!
 
למעלה