אלמודובר זאת בעיה קשה מאד

איילה א

New member
אכן.

מקובל שסכום המזונות פוחת בשליש או שני שליש בגיל 18 אבל נפסק לחלוטין רק בגיל 21 או עם השחרור משירות חובה.
דרך אגב, בתור חד הורית יש זכאות לתוספת נקודת זיכוי ממס הכנסה.
&nbsp
אבל אני מרגישה שאנחנו מעמיסות עלייך משימות כשאת רוצה תמיכה ומקום לפרוק בו, אז אני עוצרת כאן, ורק שולחת חיבוק. המחנק יעבור. באמת באמת.
 

עדיקים

Active member
קראתי את כל השרשור וחשבתי מה לכתוב לך


רציתי כמו חלק מהבנות לכתוב שאולי זה חולף ואולי הוא עוד יחזור ודברים יכולים להשתנות אבל לאחר שקראתי אותך הבנתי שזה ממש סופי ושהוא מתכנן את המהלך כבר כמה שנים. זה לא נראה כמו משבר גיל 40 או שכן אבל לא כזה שיעבור לו. שמעתי כבר על מקרים כאלה של גברים שעזבו את הבית ובסוף חזרו.

כמו שכתבו לך כאן גם אני חושבת שלמרות שהוא כנה איתך ואת יודעת הכל עדיין כדאי לך להתייעץ עם איש מקצוע ולו רק בשביל דברים שאת לא יודעת על קיומם ו/או דברים שאת בכלל לא חושבת שצריכים להיות כלולים בהסכם כזה. הוא בטח כבר התייעץ עם איש כזה אז כדאי לך גם לעשות את הצעד בשביל להכין את עצמך.

ולסיכום הכי חשוב, ללב לוקח זמן להתאחות מחדש. הייתם ביחד שני עשורים זה המון זמן לא לוקח ללב דקה לעבור הלאה. חשוב, בשבילך, לא להסתגר בבית, לצאת ולפגוש חברים/חברות ומשפחה ולאט לאט לבנות לעצמך את החיים שלך. מכירה כאלה שבחרו לא להמשיך הלאה ונשארו במקום, אולי עוד מחכים שבן הזוג שעזב יחזור למרות שעבר יותר מידי זמן וזה לא יקרה ומכירה כאלה שהמשיכו הלאה ובחרו לחיות ונהנים מהחיים. לא בהתחלה וברור שזה קשה אבל עם הזמן הדברים נראים אחרים
 

אורית2011

New member
רוצה לכתוב לך אבל לא יודעת מאיפה להתחיל

כשהתגרשתי, לפני 10 שנים, הרגשתי כמו בתיאור של ג'יין אייר, כשהיא בורחת מאהבת חייה, רצה, לא יודעת לאן, אוכלת מהקערות לחזירים... אני מבינה. זו תחושה שכל האישיות שלך נקרעת, וזה כל כך כואב שאי אפשר פשוט להשאר בתוך העור הפרטי שלך.
&nbsp
ההבדל בינינו זה שאני זו שיזמתי את הגירושין. היה לי רע. היה לנו רע. בניגוד למה שאת אומרת, חשבתי על זה במשך כמה שנים וגם אמרתי. כשהחלטתי, זה היה קשה מאד. אני רוצה לומר לך משהו, ואולי זה קשה לקבל כי אני כרגע "בצד השני" מבחינתך - גם לגרוש שלי וגם לי הגיעו חיים יותר טובים. הוא התחנן שלא נפרד, ואני אומרת לך שלפעמים מכוח האינרציה כמעט והסכמתי, וזו היתה טעות איומה. גם כשהוא השתדל בכל יכולתו, הוא עדיין לא היה מי שרציתי לחיות איתו, וגם היום, כשיחסינו קורקטיים, אני משתגעת בכל אינטרקציה איתו.
&nbsp
הוא היום נמצא בקשר ארוך טווח עם אישה נחמדה. אני חושבת שהוא מאושר, אולי אפילו יותר קל וטוב לו מאשר איתי. אני אישה כבדה יותר, חושבת יותר, ואילו הוא עסוק בעיקר בנראות, ובתמונות פייסבוק מתקתקות שמישהו אחר יפרסם בשבילו ויתייג אותו. היום יש לו חיים כמו שרצה - בית עם גינה, אוטו גדול, ימי שישי אצל אמא שלה או אמא שלו. אני לא מקנאה, כי אני פשוט לא מעריכה אותו יותר. הוא אחד האנשים האלה, שאם הייתי סתם מכירה אותם, הוא היה מפסיק לעניין אותי מספיק כדי להרים טלפון. זה פשוט לא מגיע לו להיות נשוי לי. את לא באמת רוצה שמישהו יחשוב עליך ככה, וישאר נשוי לך. זה רק העטיפה, אין בזה כלום.
&nbsp
גם אצלנו, בזמן הגירושים והפרידה הוא דוקא היה יותר מעוניין בי ופתאום המחשבות עלי הביאו אותו למקום של חיפוש והערכה. זה פשוט הכלל הנושן של לשחק קשה להשגה, רק שאני לא שיחקתי. אהבה לא נגמרת ביום אחד. גם הערכה לא. במקרה שלנו, במשך שנים ההתנהלות שלו לא התאימה לי, וזה הלך ונעשה מורכב יותר לאהוב ולהעריך מישהו שחי את חיו בצורה שאני ממש מתנגדת לה. אני מדברת בעיקר על התנהלות כספית וחברתית, לא על חזרה בתשובה, כך שאף אחד לא שם לב, אף אחד לא ראה.
&nbsp
אני קוראת תגובות שכותבים לך כאן. אני מבינה שכולן כאן לוקחות את הצד שלך, הצד הנפגע, אבל בראייה ארוכת טווח יותר, אני חושבת שהבגידה הנוראה מכולן היא להמשיך בחיים החלולים האלה בלי לומר לך דבר. יש לך אפשרות אמיתית שהחיים ימשיכו לכיוון טוב מזה שאת מתארת לעצמך.
&nbsp
ומשהו אחרון לגבי הזכרונות - הם היו מאד קשים בשבילי במשך שנים. היתה לי הרגשה, שלא רק עתידי מעורפל, גם עברי החמיץ. עם הזמן וצבירת הזכרונות החדשים, העבר שב למקומו. כל זה לוקח זמן, והחיים עוברים במין סליל - בכל פעם חוזרים לאותו המקום אבל עם התקדמות הזמן נמצאים בעצם מדרגה אחת למעלה.
 

mykal

New member
וואוו, היה לי

קשה לקרא את דבריך--בגלל כמה דברים
1)כי ניסית לתת צדקה למעשה שלו--כשאת לא באמת יודעת מה קרה שם.
איך חיו, אם היה טוב או מפחות טוב.--אז ההשואה לא באמת קיימת.
2)הפוסט הזה רחוק מלהרגיע--כשאומרים למישהו אתה הגורם כשאת לא יודעת אם זה כך. אולי בכלל בגד? אולי היה בסדר ואיזה מישהו סחטה אותו,
3)מצטטת אותך---"אני קוראת תגובות שכותבים לך כאן. אני מבינה שכולן כאן לוקחות את הצד שלך, הצד הנפגע," לא מבינה היא באה לומר שקשה לה והיא פגועה?
אז רצית שארחם עליו? שאתיחס אליו? שאכעס עליה שהוא רצה משהו אחר?
חוץ מזה--אף אחת לא לקחה צד--יעצנו לה להתארגן על הצד הכלכלי--ומה לעשות, כל אחת ממקומה. היא נשמעת מספיק אינטילגנטית והיא תבחר.
מה מתאים לה--מאיפה החלטת שלקחנו צד?

ולבסוף המשפט האחרון שלך--באמת חשוב--למרות היותו קשה--
מקוה שלא יקח לה עשר שנים --כדי להרגיש טוב על הגירושין.
שמחה בשבילך שאת היום במדרגה למעלה. ומאחלת לך הרבה טוב.
ומאחלת לה להתאושש מהר ולהרגיש טוב.
 

אורית2011

New member
לא יודעת, נראה כאילו קראת את הפוסט שלי ממקום אחר לגמרי

ואת נשמעת לי מאד מתעצבנת, ולא ברור לי בדיוק למה. בטח שלא כתבתי לפות"ש שהיא אשמה במשהו שקרה (איפה ראית את זה?)
&nbsp
מה שניסיתי להעביר זה שאמנם היא כרגע נורא פגועה, ואני בטוחה שזה נכון. להתגרש זה כואב, גם אם אתה הצד שמחליט ובטח ובטח אם השליטה לא אצלך. נורא כואב. עם זאת, לפעמים זה אומר להוריד את הרקמה הפגועה כדי שרקמה בריאה תוכל לצמוח. לפעמים אנחנו כל כך בתוך החיים הרגילים שלנו, כמו הצפרדע שחיממו בלי שתשים לב עד שהתבשלה. אני מקווה בשביל פותחת השרשור שכשהכאב קצת ירגע, תפתח לה האופציה למצוא בן זוג חדש, שבאמת מעריך אותה. מישהו שנמצא איתה כי הוא חושב שהיא מקסימה ומצחיקה ובת זוג נהדרת, ולא רק בגלל שהיא האמא של הילדים שלו. זה מגיע לה, וזה גם מגיע לבעלה.
&nbsp
לפעמים, לא תמיד, בתוך התהליך הזה בסופו של דבר מגלים שהסוף יותר טוב. אני בטוחה, וכן אני ממש בטוחה, שלגרוש שלי עדיף עם בת הזוג הנוכחית שלו. ממה שאני רואה, היא מאד מאוהבת בו, היא רואה בו דברים שאני לא רואה.
&nbsp
במובן הזה, אני לא לוקחת צדדים בין פותחת השרשור לבין בעלה. אני אומרת שכמעט כל התגובות מעלי היו תגובות שבהן רחמו עליה, והתחברו לשוק שלה, לקשיים, להלם. בעוד כל זה קיים, ואני יודעת ממקור ראשון כמה קשה להתגרש (טכנית, כלכלית ורגשית), אני מקווה שאפשר יהיה להכניס את נקודת המבט שבטווח הארוך עדיף להתגרש מאשר להיות בקשר עם אדם שלא רוצה להיות בקשר הזה. בניגוד למה שאמרו לה, אני יודעת שגם לי לקח בערך 4 שנים להתגרש. הייתי צריכה לחשוב עם עצמי, להתאבל גם על החלום שלי, להחליט האם זו תקופה שחולפת או שזה ענין מהותי. לא קמים יום אחד ומחליטים שזהו, ומצד שני, גם לא חיים עם ההחלטה ומסתירים אותה. נראה לי שכמו שלוקח זמן להחליט שבן הזוג שמולך הוא כזה שתרצה להתחתן איתו, לוקח גם זמן להבין שבן הזוג שלצדך הוא כזה שתרצה לא להיות נשוי לו, ובשביל להתגרש יש יותר חסמים, בעיקר הילדים ומה יהיה איתם.
 

mykal

New member
כמה דברים--

1)--אני בכלל לא בנאדם מתעצבן, אז בבקשה.
2)לא כתבתי שהאשמת אותה--אבל נזפת או הגבת על התמיכה בה,
כאילו --לא מבינות שיש צד שני שרע לו. אז מי אשם לו--לא היא משלמת את המחיר?
כן, כולנו היינו שותפות לכאב --לעלבון שהיא חווה לשוק שלה,
אף אחת לא אמרה שהיא לא תתאושש מזה--להפך.
שותפות בהרגשה שלה--אלה לא רחמים--זו הזדהות, זו הבנה שאני
מבינה את הכאב --ואני אפילו הדגשתי שזו תקופת אבל ומותר להתאבל.
3)את טוענת שאת והגרוש דיברתם על אי ההתאמה, פה הוא בא ואמר
שהוא כבר 6 שנים שלא אוהב--ולא דיברו. כן זה שוק.כן צריך לעכל ולעבד
מציאות חדשה.
4)ורק עוד פרט שולי את ביאה את הנסיון שלך--גם לאחרים נסיונות בתחום
חיינו אינם סטריליים.לצערי.
 

debby12

New member
מנהל
פוסט מרתק


גרמת לי לחשוב.

אני - רק שאלה. נשמע שאת והאקס הם כמו שמן ומים - מאוד מאוד שונים, את לא מעריכה אותו והוא לא מישהו ש(אי פעם?) רצית לחיות איתו.

מה שמתמיה אותי זה איך התחתנת איתו בכלל? הוא השתנה ב-180 מעלות אחרי הנישואים? או שאת השתנית? אני יכולה להבין נישואים שעולים על שרטון מ-1000 סיבות - החיים הם עניין דינמי. אבל אצלכם נראה ממה שאת כותבת חוסר תואם מלכתחילה
 

אורית2011

New member
החיים קרו... היינו ביחד 17 שנים, זה לא מעט

לא יום או יומיים. ב- 17 השנים האלה שנינו השתנינו וגם שנינו נשארנו אותו הדבר - אני חושבת שהוא רצה שאני אשתנה בדברים שלא רציתי, וגם אני חשבתי עליו משהו כזה. בסך הכל, נפגשנו מאד צעירים ודברים שהיו סבירים בגיל 20 כבר לא סבירים בגיל 40 (בעיקר בנושאי התמודדות עם כסף). תוסיפי לזה ילדים והעול הכלכלי והטכני שמתלווה לזה, ואישיות עם טיפה אובססיביות קומפולסיביות (מהצד שלו) שבהתחלה צחקנו על זה ובסוף בכינו מזה, והנה מתכון לגירושים.
&nbsp
אבל הכי הכי מה שקרה, זה שגילינו שיש לנו מטרות שונות בחיים. כלומר, הוא הצהיר על מטרות מסוימות כל השנים אבל גיליתי שהוא מוכן לעשות הכל בשביל שלא להתאמץ בשבילן. מכיוון שאני הצלחתי במטרות שלי והוא פישל במטרות שלו, היתה לו הרבה טינה ולמעשה החברות בינינו נגמרה. מבחינתי לפחות, בן הזוג הוא החבר הכי טוב שלי, שעליו אני יכולה לסמוך, והוא לא היה כזה יותר. כשגיליתי שאני בעצם חיה את החיים "האמיתיים" שלי עם החברים שלי ולא עם בן הזוג, שאלתי את עצמי למה בדיוק אני קוראת חיים משותפים.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין


הדבר שהתחדד אצלי משתי ההודעות שלך הוא שאת ההחלטה לסייום קיבלת *לבד*.

לקחת את הזמן לחשוב על זה, ובסופו של דבר התובנה/החלטה שלך היתה שהחברות ביניכם נגמרה.

הוא לא היה חלק מההחלטה - ההחלטה היתה שלך עם עצמך.

והמצב אצל פותחת השרשור הוא זהה רק בהפוך - בן זוגה החליט בגפו שנישואיהם תמו. לא היה דיאלוג.

לא יצא לי להיות במצב כזה, משום צד
. אבל נדמה לי שהיה מרגיש לי מאוד מעליב לקבל "החלטה חד צדדית" כזו מהיום להיום כעובדה מוגמרת כלא היה שום דיון. ולכן גם לא הייתי רוצה לתת אותה ככזו.

אני מבינה שההחלטה האישית מתבשלת בראש במשך שנים, אבל עדיין - משהתקבלה - מכבד בעיני לתת כמה חודשים לדין ודברים עם בן/בת הזוג שלא היה לו מושג שזה "בא". גם אם ברור לצד שהחליט שהוא את דעתו לא ישנה בעקבות הדיון.

מקווה שלא תקחי את דברי בתור ביקורת חלילה. אנחנו לא מכירות... ונשמע שאת במקום מצוין ומאוד נכון בחייך
 

אורית2011

New member
זה לא נכון, מה שהבנת.

דוקא דיברתי איתו הרבה מאד על זה. שנה לפני הפרידה הפיזית גם התקשרתי לאחיו, שהוא קרוב אליו, ואמרתי לו שהדברים במצב לא טוב, ושאולי כדאי שהוא ידבר עם הגרוש שלי שיבין שזה משבר רציני, ואמרתי לו מתי אני מתכוונת לעזוב את הבית.
&nbsp
הבעיה היתה שהגרוש שלי התעקש לא להבין. בהתחלה, הוא התעקש לחשוב שאני סתם אומרת דברים בתוך ויכוח. אחר כך, הוא ניסה לשכנע אותי שאני לא מבינה בדיוק מה אני מרגישה. לפעמים הוא היה מקטין את הרגשות שלי וטוען שאני רוצה מהקשר בינינו דברים שלא קיימים בקשר ארוך טווח, ושזו המציאות וצריך פשוט להסכין איתה. אחיו דיבר איתו, והוא שכנע את אחיו שאני עושה דרמות ושאין שום דבר, סתם מריבה בין בני זוג. אני חושבת שזה לא מקרי, וזו רק דוגמה למה היה לי קשה לקיים איתו מערכת יחסים - הוא מקובע מאד בדעה שלו ולא נותן מקום לדעה של אחרים. מכיוון שכך, בסופו של דבר הגעתי למצב שההחלטה היתה בידיים שלי, מכיוון שהוא הכחיש שקיימת בכלל בעיה.
&nbsp
ביום שאמרתי לו שזהו, אחרי 4 שנים של נסיונות מצדי ליצור שינוי במערכת היחסים בינינו למקום שטוב לי איתו, הוא בכה נורא ואמר שהייתי צריכה להגיד משהו... בשלב הזה של ההחלטה, הרגשתי שאין מקום לדיון, אבל עוד הסכמתי ללכת לטיפול זוגי של כמה חודשים שהבהיר לי שאפילו אם נחיה ללא מריבות, אני לא אגיע שוב למקום שאסתכל עליו ואחשוב, איזה מזל יש לי שהגבר הזה נשוי לי. זה לא תמיד עוזר, לתת לבן הזוג להבין מאיפה זה "בא" ולא תמיד יש עם מי לעשות דיאלוג. אני חושבת שבמקרה שלי, זו היתה עיקר הבעיה - הוא לא אדם לעשות איתו דיאלוגים. לכן אני חושבת שזה לא משנה שאני עשיתי את ההחלטה ולא הוא, כשבנישואים יש מישהו שלא ניתן לעשות איתו דיאלוג, בטווח הארוך פרידה ממנו היא דבר טוב. ואולי זה מה שניסיתי להגיד כאן, בלי הצלחה מרובה.
 

debby12

New member
מנהל
הבנתי - תודה

זה לא היה ברור מההודעות הקודמות שלך אבל ברור לגמרי עכשיו.

נשמע שניהלת את זה נכון לגמרי. ונשמע שהוקל לך מאוד על שאת כבר לא "שם" איתו.
 
למעלה