אליפות אירופה לנערים ונערות ועד גיל 23 בפורטוגל

באנאדיה שבפורטוגל מתקיימת השבוע אליפות אירופה בכביש לגילאי 18 ג'וניורס ועד גיל 23.
עד עתה התקיימו מרוצי נגד השעון ומרוצי השליחים. מתוך ארבעה מרוצים נגד השעון העמידה ישראל רוכבת אחת: מעיין טל - שהתחרתה עד גיל 18 וסיימה במקום ה-26 מתוך 34 מזנקות. הישג סביר בהינתן שזינקה ראשונה (כלומר דורגה אחרונה לפני המרוץ). אי השתתפות במרוצי נגד השעון בקטגוריות הצעירות, משקפת, לדעתי, את הרמה הנמוכה של רכיבת האופניים בישראל. נגד השעון הוא המרוץ החשוב ביותר לרוכב אופניים מבחינת היכולת האישית שלו ובלעדי יכולת בו ההישגים יכולים להגיע רק ברמה המקומית.
היום יתקיימו שני מרוצי כביש: הנערות: מעיין טל, והנערים: יונתן אבודרהם וגיא טהר. שיהיה להם בהצלחה!
 
הרוכבים הישראלים במרוצי הנערות והנערים לא הצליחו לסיים את המרוץ, לאחר שככל הנראה הורדו, יחד עם רוכבים רבים אחרים מהמסלול שאורכו קצת מעל 20 ק"מ.
היום מתחרים ה-U23 במרוץ הכביש. בנשים אין לנו ייצוג, בגברים מזנקים עדו גולדשטיין ורועי ויינברג, שניהם מקבוצת העתודה ישראל סייקלינג אקדמי. נאחל להם הצלחה רבה יותר מעמיתיהם הצעירים.
 
עדו גולדשטיין סיים במקום ה-46. סיים בדבוקה של 46 רוכבים שהגיעו 4 שניות אחרי ארבעת הראשונים שסיימו בזמן זה. הישג יפה מאוד. רועי ויינברג לא סיים את המרוץ.
במקביל, ללא קשר לאליפות אירופה, סיים איתמר איינהורן במקום השלישי במרוץ 1.2 בפולין, כחלק מנבחרת ישראל. גם הישג יפה, אם כי השדה לא כזה איכותי.
 

elsanto

Member
איינהורן רוכב מוכשר מאד.
אך בארץ אין את רמת התחרויות והאינטנסיביות האירופאית .
אז קשה לצפות מרוכבים שיסגרו פער כה מהותי בזמן מאד קצר .
 
ג'ירו ואלה דלה אוסטה - מון בלאן, מרוץ לקבוצות פיתוח בדרגה 2.2 הסתיים היום בהשתתפות סייקלינג אקדמי. המרוץ התקיים באזור ההררי של צפון מערב איטליה. מייסון הולימן הבריטי, שרוכב בקבוצה והוחתם לקבוצה הבוגרת ל-2023, ניצח בקטע הראשון אך לא הצליח להחזיק מעמד בקטעים הקשים הבאים. הרוכב הבכיר של הקבוצה היה מרקו פריגו האיטלקי שסיים במקום הרביעי בדרוג הכללי. עדו גולדשטיין סיים בכמה מקומות גבוהים, כמו היום למשל, שהיה בבריחה עם הולימן, אמנם נשר מהבריחה שניצחה, אך הגיע בסיום יחד עם דבוקה מצומצמת מאוד של המנצח בדרוג הכללי. הישג יפה מאוד.
המנצח הוא לני מרטינז הצרפתי בן ה-19 (בן של מיגל מרטינז רוכב ההרים), שמסומן כבר כאחת ההבטחות הגדולות של אופני הכביש. הוא רוכב בקבוצת הפיתוח של גרופמה FDJ. גם המקום השני הגיע מאותה קבוצה ששלטה במרוץ. אם מצרפים את סמואל וטסון הבריטי שהרשים אותי באליפות בריטניה כשסיים אחרי קאוונדיש, רואים שגרופמה בונים חתיכת קבוצה לעתיד. אפשר לחכות לטור דה ל'אווניר שיהיה באוגוסט ולראות מה יעשה מרטינז הנ"ל.
 
למעלה