אלימות מבוקרת

ינוקא1

New member
תתיחס לזה כתרגיל -

מול אחיך הקטן - אתה גדול וחזק , והוא חלש.
אבל יום אחד אתה תעמוד מול אנשים ומערכות כאלו שהם יהיו הגדולים והחזקים ממך , ואתה החלש.

אז תלמד כיצד להשתמש בפה ולשפר את כישורי המשא ומתן שלך עם אחיך הקטן ,זה יעזור לך לדעת מה לעשות כאשר אתה תתיצב בפני "גדולים וחזקים ממך".

 
accurate גבר אתה טועה בגישתך.....

אח שלך הקטן בסה"כ רוצה תשומת לב.

זה שאתה מרביץ לו, זה לא יפתור את הבעיות שלו, כי בעיני האח שלך הוא יוצר התנהגות מסויימת בשביל למשוך ממך תשומת לב , המכות שאתה נותן לו, זה סוג של תשומת לב שהוא מקבל, את אחיך הקטן לא מעניין איזה תשומת לב תתן לו, ואם הוא רואה שבלגרום לך להרביץ לו זה נותן לו תשומת לב לאור התנהגויות מסויימת שהוא עושה אז הוא יעשה את זה....

זאת לא הדרך הנכונה לתת לו תשומת לב על ההתנהגויות שלו, אם אתה רוצה להיות שותף בחינוך שלו אתה צריך לפעול בדרך אחרת לגמרי....

אחיך הקטן "מנצח אותך" בכל פעם שאתה מרביץ לו, אומנם לא מנצח אותך פיזית, אבל עצם זה שאתה מרביץ לו הוא הרווח תשומת לב ממך, אבל בפועל היא שלילית ביותר......

עכיוש החופש הגדול, ואתם תהיו דבוקים אחד לתחת של השני, תמצא עיסוקים לאחיך הקטן, ואל תגרר לעימותים פיזים איתו.

יניב
 
אתה מלמד אותו רק דבר אחד

והוא שאלימות היא פתרון.
איך אומרים בצורה לא יפה? מבוקרת "בתחת שלי".
זה ילד בן 7 שאתה חונק אותו או מכה אותו. אין שום דרך ליפות או להצדיק את ההתנהגות הזו.

ילדים שחווים אלימות מידי בן משפחה בגיל צעיר בד"כ נוטים לפתח אחת משתי התגובות:
או שהם הופכים לאלימים בבגרותם
או שהם הופכים למופנים ומקבלים על עצמם אלימות של הסביבה (יענו, הוא יהיה ילד כאפות כל החיים)

אז אם אתה רוצה שאחיך כשיגדל יקבל מכות מכל השכונה ומכל הכיתה, או לחילופין אם אתה רוצה שאחיך כשיגדל ישנא אותך לנצח וינסה לעשות הכל כדי לפגוע בך - המשך בדרכך.
 
בקשה דחופה

אנא העבירו את תוכן ההודעה להנהלת תפוז עם בקשה לטיפול דחוף.
כותב ההודעה יאותר ויחקר במשטרה.
לפי חוק, אין להפעיל שום סוג של אלימות כלפי אף אדם ובטח ובטח לא כלפי ילדים.
 
בבקשה קרא

אני חייבת לשאול אותך, עם כל הערכתי לך (ויש הערכה)- האם אתה חושב שזו התגובה הנכונה? לשלוח משטרה לנער בן 16? אחרי הכל, הוא בא לכאן להתייעץ מתוך כוונה טובה ודאגה לאחיו. אמנם הדרך שלו היתה מסוכנת מאוד, אבל נראה שהוא הבין זאת.
לא מדובר באדם מבוגר, או במישהו שבא לשאול איך להכות טוב יותר. ניכר שהמשפחה הזאת זקוקה לליווי מקצועי, אך לא של אנשי אכיפה.
.
 
מפני שמדובר בדיווח עצמי על מעשה אלימות

אני מאמין שלמערכת תפוז יש את ההנחיות ואת הנהלים למי לפנות ולמי להפנות את המידע הזה.
אינני יודע אם משטרה היא הכתובת או שגוף אחר, אבל בכל מקרה, אין להסתפק כאן בהתכתבות עם הנער המתעלל.
 

accurate

New member
אתה אולי הבנת לא נכון,

אינני מתעלל ובחיים לא הייתי מעלה זאת בדעתי.

זו כנראה טעות לנסות להעביר דברים בכתב, הדברים משתמעים לפנים רבות ומובנים בצורה שגויה.
 

accurate

New member
כולכם נפלתם בפח !

האמת שכל הנושא מפוברק. אין לי אחים, אני בן יחיד. אני עושה עבודת מחקר על אמנות הזיוף בשיח האינטרנטי והשתמשתי בפורום כדי לספק הוכחה לטענתי, שע"י שימוש במתודות פשוטות ניתן לגרום לאנשים להאמין לסיפורים אישיים בדויים, ואף לגרום להם להרחיק לכת ולרצות להתערב באופן מעשי וגורף, הרבה מעבר לדפי הפורום. (ראו הדוגמאות של בקשת טלפון ההורים ובקשת פנייה למשטרה, לא סתם בחרתי בנושא הזה ובדיוק לכך ציפיתי).

זה עבד מצוין, כולכם ללא יוצא מן הכלל האמנתם לתוכן ההודעה הבדויה וכל התנהלות השיח הראתה כי אתה מחזיקים באמונה מוצקה בו. חלקכם אכן הרחיקו לכת וניסו להתערב באופן מעשי וגורף, כמצופה. הכל בזכות הניסוח הקפדני של ההודעה, השומר על התבנית בעלת שלושת הרבדים (מחוות פנייה, תיאור אינפורמטיבי ושאלת דעה).

סייעתם לי מאוד בעבודת המחקר, ע"י כך שסיפקתם הוכחה "בשטח". אני מודה לכולם על ההשתתפות.
 

accurate

New member
המחקר שלי

לא מתמקד בעצם עובדת אי-אמינות השיח האינטרנטי, אלא בקלות הזיוף בו. הטענה שלי היא שע"י שימוש בכמה מתודות פשוטות ניתן באופן פסיכולוגי לגרום לאדם להאמין לסיפור בדוי, שפוברק רק כמה דק' לפני שהועלה לרשת. זה נעשה בעיקר ע"י יצירת דעה רגשית ורצון להתערבות מעשית.

הפורום שימש ככלי להוכחת טענתי.
 
האמנם קיבלת הוכחה לטענתך?

האמנם קיבלת הוכחה שניתן "לגרום לאדם להאמין לסיפור בדוי, שפוברק רק כמה דק' לפני שהועלה לרשת. זה נעשה בעיקר ע"י יצירת דעה רגשית ורצון להתערבות מעשית"?
ואולי מי שכתב כאן לא האמין לך אלא כתב בצורה רגשית כדי שאתה תאמין לו לו שמה שהוא כתב הוא אכן נכון, כלומר השתמש במתודות שלך של יצירת דיעה רגשית ובלה בלה בלה כדי שתאמין לדברים הבדויים שהוא כתב (כמו עיצות להימנע מאלימות ועד פניה לגורמי טיפול ואכיפה)?
הרי ה"הוכחה" ש"קיבלת" ניתנה כאן בפורום, ואתה כאמור החלטת שאי אפשר להאמין לשיח אינטרנטי (ואפילו טענת את זה מראש בינך לבין עצמך לפני שהעלת סיפור בדוי שפוברק כמה דקות לפני שעלה לרשת
).
איך תבדוק אם מה שכתבו לך כאן הוא אכן אמיתי? והאם הכלים שבעזרתם תבדוק זאת יצליחו לבדוק גם אם מה שאתה כתבת אמיתי
?
 
לא מאמין לך!

הרי כתבת את זה בפורום

מאמין לי שאני לא מאמין לך?

חידה
(=חידה עם זקן):
באי נידח חיים זה לצד זה שני שבטים. שבט דוברי האמת שתמיד דוברים אמת, ושבט השקרנים, שתמיד משקרים.
תייר שהסתובב באי הגיע לשביל המתפצל לשניים והיה עליו להחליט
לאן לפנות כדי להגיע חזרה למלונו. לעזרתו באו שני מקומיים, אחד
משבט דוברי האמת ואחד משבט השקרנים.
מה הוא שאל ואת מי כדי לגלות את דרכו חזרה למלון?
 

supika

New member
"לאיזה כיוון יגיד לי האדם השני ללכת?"

ואז ללכת לכיוון ההפוך.
 

accurate

New member
בהחלט.

אני לא החלטתי ולא טענתי שאי-אפשר להאמין לשיח אינטרנטי. כל אשר החלטתי והוא אשר אני טוען ועומד בבסיס עבודת המחקר שלי, הוא שניתן לביים שיח אינטרנטי בקלות יתרה. צריך רק לחשוב על קו עלילה מסוים, ולאחר מכן להיות שחקן - ל"זרום" עם השיח ולגרום לו להתפתח בטבעיות.

עבודת המחקר שלי מתמקדת בתבנית הלוגית של הודעה מפוברקת האמורה ליצור את הרושם אצל שאר בני השיח שהנושא הנדון הוא מציאותי ועל הפרק עומדת סוגיה אמתית, הדורשת בתור שכזו מחשבה רצינית והתמודדות מעשית.
רובדף נוסף של עבודת המחקר שלי מתמקד בהיבטים הפסיכולוגיים והקוגניטיביים של השיח האינטרנטי.

מדובר בעבודה מקיפה העוסקת בהיבטים רבים של נושא רגיש.

מה שאתה מנסה לעשות הוא התפלספות מתחכמת ומיותרת, חסרת תכלית. אתה יותר ממוזמן להעלות טענות רציניות בדבר טיב ההוכחה, בצורה מסודרת וברורה.

אם אמנם יש לך ניסיון רב שנים בהתכתבות ציבורית באינטרנט, הרי שאתה וודאי יודע כי בד"כ אנשים נוטים לפקפק בגלוי במידע המועבר להם בשיח האינטרנטי הנראה להם הזוי או לא-מציאותי. מכיוון שלא כך היה, הרי שסביר להניח כי אנשים האמינו, בכל לבם ובכל מאודם, באמור בהודעה המפוברקת לעיל. זאת הודות לשימוש שעשיתי בתיאור נורמטיבי, ללא הגזמות או עיוותי מציאות. זאת רציתי להוכיח: ניתן לזייף בקלות יתרה אף הסיפור המתואר באופן נורמטיבי לחלוטין. וזאת הצלחתי להוכיח.
 
מה ש*אני* עושה הוא התחכמות חסרת תכלית




למען הפרוטוקול:
כשכותבים בפורום ציבורי באינטרנט, אתה כותב לא רק למי שאתה מתכתב איתו, בין אם אתה יודע מי הוא או לא (ובמקרה דנן אין לי מושג מי אתה), אלא גם לכל השאר שיקראו אותך מרגע שליחת ההודעה ועד בכלל.
במקרה איתך אין לי מושג אם אתה נער בן 17 שמכה את אחיו הקטן שקיבל רגליים קרות כשקרא את התגובות כאן בפורום והחליט לשנות כיוון בסיפור שסיפר כאן, או דוקטורנט למדעי השום-דבר. כך או כך, התגובה שלנו היא לא רק לך - כי אין לנו מושג מי אתה - אלא גם לכל שאר הקוראים את השרשור. אולי יש בינהם נערים בני 17 שהחליטו "לחנך" את אחיהם הקטנים במכות, אולי יש בינהם הורים שעושים זאת לילדיהם, אולי יש כאן ילדים שמישהו מבוגר ולא בוגר עושה להם את זה, ואולי יש בינהם סתם אנשים שתגובה אלימה היא אפשרות לגיטימית וחיובית מבחינתם כדי לפתור מצוקות אישיות (את הפורום הזה קוראים המון).
יש אמירה שאומרת "אם יש ספק אז אין ספק". במקרה הזה אם יש ספק באמיתות הסיפור, עדיף ללכת על הצד הבטוח ולהגיב כאילו הוא בוודאות אמיתי, כי המקרה ההפוך של אדם במצוקה שלא קיבל עזרה עלול להסתיים רע.
אם אתה נהנה להכנס לפורומים, לזעוק "זאב זאב" ולהנות כמו ילד קטן מהתגובות הנרעשות / אמפטיות של הקוראים, אתה כנראה יותר מדי משועמם (לא רוצה להשתמש במילים חריפות יותר מעולם הרפואה). כך או כך, מי שלא תהיה, מקווה שלמדת משהו מהשיח איתך כאן בפורום. אמנם אתה אנונימי, אבל הכינוי שבחרת להשתמש בו כבר לא "תמים" אלא "נגוע", והמשך כתיבה בכינוי זה יקבל יחס חשדני וקפדן השמור לטרולים.
"הכורה בור לחברו, סופו שייפול לתוכו בעצמו".
בהצלחה בהמשך דרכך,
רן.
 
למעלה