אלימות ילדים
יש לי בעיה ורציתי לבקש רעיונות מכיוון שהרעיונות ה"סטנדרטיים" שלי נתקלו בקיר. הבן הגדול שלי 5+ בגן חובה. בשנה שעברה לא הצליח למצוא חברים למשחק בין הבנים לגן ושיחק בעיקר עם הבנות. הוא אמר שהבנים מרביצים ומציקים לו. השנה הוא בין הבוגרים, ומאילוצים שונים נמצא בצהרון באותו הגן. לכאורה נראה שהמצב השתפר. הביטחון שלו התבסס. יש לו יותר חברים. לדברי הגננת משחקים איתו ואוהבים אותו והוא נראה יותר מאושר. לא את כל התמורות אני מקבלת בברכה מכיוון שהביא חלק מהתנהגויות לא רצויות (חוצפה, מילים לא יפות, מכות) הביתה אבל אני מנסה לשמור על איזון כי טוב לי לראות אותו צוחק ומאושר. כשאני שואלת איך היה בצהרון - אומר כיף. לא מוכן לפרט גם דרך שאלות עקיפות. אתמול התעקשתי. הוא אמר אני לא חייב לספר לך. אמרתי לו שהוא נראה לי עצוב. ולמרות שטוב לי לשמוע שכיף לו אני לא רוצה שיאמר לי סתם כדי לרצות אותי. בסוף הוא הודה שעצוב לו כי "X" מרביץ לו כל הזמן, ומציק לו. "X" הוא "ראש החבורה" שהבן שלי נורא רצה להיות חלק ממנה. היום הוא "חבר" בחבורה אבל נראה לי שהוא ויתר על חלק מעצמו כדי להתחבר עם הילדים. ניסיתי להציע לו לא לשחק עם אותו הילד אם ההתנהגות שלו מפריעה לו - אבל הוא טען שאותו ילד מושך אותו בטענה שישחקו ואז מרביץ לו. אמרתי לו תתרחק ותמצא חברים אחרים. הוא טוען ש-"X" רודף אחריו ומנסה לשכנע אותו. אמרתי לו אז תחזיר לו (אני יודעת שתשובה לא פופולרית אבל לפעמים אין ברירה) והוא טען שאז הגננת תכעס עליו. בסוף הצעתי לו לפנות לגננת כדי שהיא תנסה להציע לו פיתרון - איך שהוא השיחה התפוגגה. .... אז מה בעצם השאלה ? קודם כל אני מבכה על זה שרוב יחסי הילדים היום מלווים בכ"כ הרבה אלימות שאני לא זוכרת מהילדות שלי - אומנם גדלתי בצמר גפן אבל היו לי חברים... דבר שני אומנם הבן שלי לא טלית שכולה תכלת ונראה לי שאני יכולה ללמוד על הסיטואציות בגן ממה שקורה בבית בינו לבין אחיו. אני רואה איך הוא מתגנב אליו, ומתגרה בו ומושך אותו למשחקי כוח ומכות. מה עושים ? איך עוזרים לו ? איך מפסיקים את זה ? נותנים לו להתמודד לבד ? איך מחשלים אותו יותר ? בדמיון שלי אני רוצה אותו משדר מספיק חוזק על מנת שלא יציקו לו ומתרחק מכל אותם מציקים ומוצא לו את החברים שלו. מצד שני זה נראה כאילו גם הוא התיאש מהחיפש ומסכים להשתתף במשחק אלים רק כדי להיות שייך - אבל הוא בכלל לא נהנה מזה. רעיונות ותובנות יתקבלו בברכה...
יש לי בעיה ורציתי לבקש רעיונות מכיוון שהרעיונות ה"סטנדרטיים" שלי נתקלו בקיר. הבן הגדול שלי 5+ בגן חובה. בשנה שעברה לא הצליח למצוא חברים למשחק בין הבנים לגן ושיחק בעיקר עם הבנות. הוא אמר שהבנים מרביצים ומציקים לו. השנה הוא בין הבוגרים, ומאילוצים שונים נמצא בצהרון באותו הגן. לכאורה נראה שהמצב השתפר. הביטחון שלו התבסס. יש לו יותר חברים. לדברי הגננת משחקים איתו ואוהבים אותו והוא נראה יותר מאושר. לא את כל התמורות אני מקבלת בברכה מכיוון שהביא חלק מהתנהגויות לא רצויות (חוצפה, מילים לא יפות, מכות) הביתה אבל אני מנסה לשמור על איזון כי טוב לי לראות אותו צוחק ומאושר. כשאני שואלת איך היה בצהרון - אומר כיף. לא מוכן לפרט גם דרך שאלות עקיפות. אתמול התעקשתי. הוא אמר אני לא חייב לספר לך. אמרתי לו שהוא נראה לי עצוב. ולמרות שטוב לי לשמוע שכיף לו אני לא רוצה שיאמר לי סתם כדי לרצות אותי. בסוף הוא הודה שעצוב לו כי "X" מרביץ לו כל הזמן, ומציק לו. "X" הוא "ראש החבורה" שהבן שלי נורא רצה להיות חלק ממנה. היום הוא "חבר" בחבורה אבל נראה לי שהוא ויתר על חלק מעצמו כדי להתחבר עם הילדים. ניסיתי להציע לו לא לשחק עם אותו הילד אם ההתנהגות שלו מפריעה לו - אבל הוא טען שאותו ילד מושך אותו בטענה שישחקו ואז מרביץ לו. אמרתי לו תתרחק ותמצא חברים אחרים. הוא טוען ש-"X" רודף אחריו ומנסה לשכנע אותו. אמרתי לו אז תחזיר לו (אני יודעת שתשובה לא פופולרית אבל לפעמים אין ברירה) והוא טען שאז הגננת תכעס עליו. בסוף הצעתי לו לפנות לגננת כדי שהיא תנסה להציע לו פיתרון - איך שהוא השיחה התפוגגה. .... אז מה בעצם השאלה ? קודם כל אני מבכה על זה שרוב יחסי הילדים היום מלווים בכ"כ הרבה אלימות שאני לא זוכרת מהילדות שלי - אומנם גדלתי בצמר גפן אבל היו לי חברים... דבר שני אומנם הבן שלי לא טלית שכולה תכלת ונראה לי שאני יכולה ללמוד על הסיטואציות בגן ממה שקורה בבית בינו לבין אחיו. אני רואה איך הוא מתגנב אליו, ומתגרה בו ומושך אותו למשחקי כוח ומכות. מה עושים ? איך עוזרים לו ? איך מפסיקים את זה ? נותנים לו להתמודד לבד ? איך מחשלים אותו יותר ? בדמיון שלי אני רוצה אותו משדר מספיק חוזק על מנת שלא יציקו לו ומתרחק מכל אותם מציקים ומוצא לו את החברים שלו. מצד שני זה נראה כאילו גם הוא התיאש מהחיפש ומסכים להשתתף במשחק אלים רק כדי להיות שייך - אבל הוא בכלל לא נהנה מזה. רעיונות ותובנות יתקבלו בברכה...