אלוהים מבצע ריקול ענק לכתבי הקודש של כלל הדתות

Hameln

New member
דת ופוליטיקה - ההיפוך מכוון?

אני כתבתי "דת זו סוג של פוליטיקה" ולא פוליטיקה זו סוג של דת. בטח לא שכל השקפה פוליטית זהה לדת, משום שלא כל השקפה פוליטית ותהליך פוליטי כוללים גורמים עלומים, מעורפלים, מעבר להשגתם של בני אדם כמקורם, או במילים שלי "חד-קרן ורודה בלתי נראית". הכפפת הפרטים למערכת חוק ומשפט (שריעה, הלכה) שנגזרת מאמונה בדת זו פוליטיקה.

מה פשר: בוחר לוותר או לא לוותר על פוליטיקה? "פוליטיקה במובנה הרחב היא עיצוב החברה על ידי התייחסות לכוחות הפועלים בה. בהגדרה זו, לכל פעילות אנושית קשר הדוק לפוליטיקה, שכן כל הפעולות המתבצעות על ידי האדם קשורות בכוחות חברתיים."

הזלזול שלך בהוד אטריותה הקדושה מקומם! "מצומצמת"? "דמיונית"? כופרת! תוכיחי שהיא לא קיימת!


אם לא ראית התייחסות מצידי לעניין 'טוב' ורע' מוחלטים הביטי שנית. התייחסותי הייתה ציטוט שלך: "זה שיש רע בכל דבר לא אומר ש..." אם יש רע בכל דבר איך יהיו 'טוב' ו'רע' מוחלטים?
 
בעיה

לא יתכן ויהיו רע או טוב בדבר אם אין נקודת התייחסות ורצף שלהם
ואולי גם זה משגה - אבל בהחלט יש אידאל של טוב ואידאל של רע
אבל במקובל ההבנה שיש כאלה כופה על צד אחד להנציח ולהכפיף אחר
למה שלדעתו מתקרב לאידאל הזה ואינני חושבת שזה המקור לדבר עליהם
אלא דרך שאלה פעורה של הצדדים
ומכאן כיוונון כמו צליל של פסנתר לטון הנכון יחדיו .

אבל זה לא במקובל

פירושה של אוטופיה הוא :

1.
מדינה או משטר אידאליים ומושלמים
2.
רעיון או תכנית אידאליים ומושלמים אך לא ניתנים להגשמה


אני מאמינה שהכיוונון צריך לנוע בין האמונה והרצון לשאוף לשם לבין ההבנה שתמיד נשאל מהם ומכאן גם הסובלנות זה לזה וההבנה שכל יחיד נחשב.
מילה טובה לתיאור קשר מכונן כזה הוא אידאל - ולא אידאליסטי שיכול להוות פתח לכפיה גם כן .

בדומה לכך איש לא מניח שכינון חוקה מכסה את כל המצבים וכולם מצייתים לו נפלא בלי ימין ושמאל של הפרעות -אבל אנחנו מנסים לכונן ולהציב ערכים בקונפליקט מתמיד על מנת להכריע מה הערכים החשובים שלנו . לכן דמוקרטיה
ולכן דווקא במובן הזה ומכל זה
אני מאמינה בהמצאותו המחייבת של רע וטוב מוחלטים - כן כן לגמרי

נסה להבין מהכיוון שלי ודרך הגדרה שלך דת היא סוג של פוליטיקה
מכאן שגם בדת היא עיצוב היחיד ראשית כל דרך כוחות שפועלים בו וכוחות שפועלים סביבו ובעיני זו המהות שנשכחת מפי רוב האנשים ולכן אינני רואה סיבה או תועלת בניסיון להשמיט אותה כליל מהחברה אלא בעיצוב חדש ופנימי - חדש ומהותי- חדש והכי הכי אישי שיש ראשית כל לדברים

כמו שאת החברה אני רואה באותם כלים.
אבל זו זכותך לנקוף אצבע כנגד דבר שאינו מטעמך או מרצונך שיתקיים .
ואני שוב מעדיפה תמיד נקיפת אצבע ואצבע מוטחת על ביטול מגמות דתיות כופות מאשר להפך כך שתהיה בטוח שאצטרף אליך שם .

אני נגד כפיה דתית וכפיה בכלל.
 
למעלה