אלוהים ומאגיה....

בנאשי

New member
אלוהים ומאגיה....

אני כבר זמן רב מתעניינת במאגיה..(אני לא יודעת אם אתם זוכרים אותי אבל כבר כתבתי פה מספר פעמים..) השאלה שלי היא: אני אטאיסטית, לא מאמינה האלוהים, בעצם אני לא מאמינה בכלל בדתות. השאלה שלי היא, האם מישהו שהוא אטאיסט יכול גם לעסוק במאגיה. אני כן מאמינה בגורל, הגורל הוא סוג של ישות?? אני יכולה לעסוק במאגיה גם בלי אמונה?? אם לא, איך זה שאני דיי מפותחת בתחום המיסטי (לא כישופים, אבל אבנים, חלומות נבואיים וצלולים,נומרולוגיה וכמובן תחושת ה"דה ז'וו" <איך שלא כותבים את זה>) תודה על העזרה ליאור
 

the count

New member
אין קשר להיותך אטאיסטית....

אני אטאיסט מושבע ואני עוסק במאגיה כבר למעלה מארבע שנים. תשאבי את הכוח לכישוף מעצמך אם את רוצה להשאר אטאיסטית, משום שבכדי לעסוק במאגיה לא חייבים להתפלל לאלים מסויימים,אלא אם את פאגאנית, אני מציע שתשאבי את הכוח מעצמך ומשמע שתאמיני בעצמך. אני תמיד באייסיקיו אם את רוצה לדבר 167610922
 

L e s t a t

New member
תשובה

דבר ראשון, שאלה זו נענתה בעבר ואת מוזמנת לקרוא את התשובה שלי אז. שאלת: "אני כן מאמינה בגורל, הגורל הוא סוג של ישות??" קודם כל, להאמין בגורל סותר את האתאיזם. דבר שני, לבוא ולומר "אני מאמין בX" ואז לבוא ולשאול "מה זה X?" זה דבר קצת, תסלחי לי, מגוחך. אם את לא יודעת מהו הגורל - איך את מאמינה בו? עפ"י התפיסה הקלאסית, הגורל הוא מעין כוח עליון, נפרד מהמציאות שלנו ועם זאת שזור בה באופן מוחלט - הגורל קובע את מה שקורה, קרה ויקרה. ישנן כמה וכמה תפיסות שונות של הגורל שהן במקור מהפילוסופיות הדתיות היווניות ורומיות וישנן גם תפיסות שאינן יווניות-רומיות (כמו התפיסות הגרמאניות) ששונות מהן. אמונה בכוחות עליונים (הגורל, אלוהים, אלים, רוחות וכו') אינו הכרח בכדי לעסוק במאגיה.
 

בנאשי

New member
זה רק מראה...

את הידע "הרחב" שיש לי בנושא....אני ידעתי שהגורל הוא זה שקובע את מה שקרה יקרה וקורה, אך לא ידעתי שזה סותר את האתאיזם..תודה על ההבהרה.. ליאור
 

L e s t a t

New member
כל אמונה בכוח עליון

סותרת את האתאיזם. "אתאיזם"=אי-אמונה.
 
למעלה