אישי? אישי@ אישי!

אישי? אישי@ אישי! ../images/Emo6.gif

שאלו אותי השבוע איך להתמודד עם המצב בו בת-הזוג לדייט (ראשון) מחליטה לאחר חצי שעה שזה לא מתאים והאדם נפגע. מה דעתכם?
 
נסיון לתשובה

להרגיש את הכאב הרגשי אם יש, ממש להרגיש את זה בגוף. להשתמש בזה על מנת להגביר אהבה עצמית ותחושת שלמות אמיתית (שלא נובעת ממה אחרים חושבים עלינו).
 

שוּלה

New member
לא הבנתי למה לא פשוט לגשת למקור של הבעיה

ואיך לקחת אישית קשור לאהבה עצמית? אפשר פשוט לרצות לא לקחת אישית, ואולי גם לשחזר ללא רבב את הארוע, ללא שיפוט חיובי או שלילי של הרגשות שלו.
 
תשובה

"איך לקחת אישית קשור לאהבה עצמית?" אם אדם אוהב את עצמו, הוא פחות פגיע במקום הזה. הוא לא נאחז באהבתם של אחרים כי יש לו את האהבה שלו. אז קל לו לא לקחת אישית אם הוא מרגיש שלם מבפנים. לגבי מה שכתבת: "אפשר פשוט לרצות לא לקחת אישית, ואולי גם לשחזר ללא רבב את הארוע, ללא שיפוט חיובי או שלילי של הרגשות שלו. האם רצון מספיק במקרה זה? לא קרה לך שניסית לא לקחת אישית משהו ועדיין לקחת את זה אישית? (גם אם רצית לא לקחת אישית)
 

שוּלה

New member
ולדעתך אהבה עצמית היא המקור של הבעיה?

לדעתי הסכמים שעשינו עם עצמנו בעבר הם המקור והסיבה שאנחנו נפגעים ממשהו שקורה לנו בהווה. וכי אם עשינו הסכמים עם עצמנו שצריך לקחת אישי אנשים בדייטים ובני זוג, אז אנחנו תמיד ניפגע אם האיש האחר לא משחקים את המשחק שהסכמנו עליו בעצמנו (עם ההורים או החברים שהיו לנו אז, כשעשינו את ה"הסכם") וגם מטרות שהצבנו בעבר ולא מסתדרות עם המציאות האובייקטיבית שנוצרה כתוצאה מהחיים עצמם. כי אם קבענו לנו מטרה והיא לא קורה כמו שקבענו אז יש בנו דיסוננס וכאב ואי השלמה עם המצב, כי המצב הוא איך שהמצב (אלא אם אנחנו אלוהים שמחליט בשביל כל דבר וכל אחד מה יהיה) אז בשבילי אם אני אוהב את עצמי זה לא משנה לגבי החלטות שעשיתי בעבר לגבי שיפוט של אנשים בדייטים או לגבי לקחת אנשים בכלל באופן אישי ולכעוס עליהם או לשמוח בגללם כי זה החלטות ישנות שעשיתי עם עצמי. וצריך לוותר על ההסכמות האלה ורק אז השיפוט שלי בהווה מתבטל.
 
מנסיוני ומראיית, אהבה עצמית, או אי אהבה עצמית

היא המקור של הכאב הרגשי כאשר מישהו אומר לנו "לא". הרי אם אדם אוהב את עצמו, הערך שלו לא תלוי באדם חיצוני, ואז אין כאב רגשי אם אדם מסוים ואנחנו לא מתחברים. לגבי מטרות, אף פעם לא חוויתי אי הסתדרות של מטרות עם המציאות האובייקטיבית. אני אפילו לא יודעת על מה אתה מדבר
ממה שכתבת אני מבינה שמתי שהוא בעבר החלטת על מטרה ואז היא לא התגשמה כמו שרצית, וזה יצר תסכול? זה בעצם מה שאמרת?
 

שוּלה

New member
לא כל כך ברור לי למה את מתכוונת

|הדגשמנסיוני ומראיית, אהבה עצמית, או אי אהבה עצמית אהבה זה משהו בין 2 אנשים. אני יודע איך לאהוב מישהו או משהו אחר, אבל מה זה אומר אהבה עצמית? ואז אין כאב רגשי אם אדם מסוים ואנחנו לא מתחברים את אומרת שאם הערך של בנאדם לא תלוי במישהו אחר, אז אין לו כאב רגשי? אז בעצם את אומרת שאם יש לי אהבה עצמית, אני לא אפגע משום אדם בשום מצב? וגם אם נפגעתי פעם, אז אני אשתחרר מכל הפגיעות ברגע שאני אוהב את עצמי? האם ניסית את זה פעם? האם את כיום במצב שהערך שלך לא תלוי באדם חיצוני בכלל? ומה זה בעצם כאב רגשי? האם זהו רגש חזק מאד? או רגש שבנאדם לא רוצה להרגיש אותו? כי אם אני שמח, אז אני שמח, ואם אני מתגעגע, אז אני מתגעגע. אבל זה לא כואב לי. אז מה זה כאב רגשי? מתי שהוא בעבר החלטת על מטרה ואז היא לא התגשמה כמו שרצית, וזה יצר תסכול נכון, היו הרבה מטרות שהצבתי לי בעבר, והם גרמו תיסכול מתמשך כל החיים. הצבתי לי מטרה להתחתן, ואז מצאתי את עצמי מנסה כל הזמן ליצור קשרים ארוכי טווח, גם כשהבנתי שזה בניגוד לכאן ולעכשיו, וזה רק בדימיון שלי. עד שלא ויתרתי באופן מלא ומודע על המטרה הזאת, כל הזמן ניסיתי ליצור קשרים דימיוניים עם בנות גם כשהייתי ילד הצבתי לי מטרה להיות חזק ועמיד בכאבי בטן, ושלא יהיה לי שילשול או חולשה בבטן. אז מה שקרה זה שבמשך המון שנים היו לי בעיות עיכול, וכל הזמן רק חיזקתי את הבטן אז לא שמתי לב, עד שנוצרו בעיות כל כך קשות ... חבל על הזמן. כי הבטן שלי היתה חזקה מידי, בלי קשר לכמה היא היתה צריכה להיות חזקה וכי בעצם היו לי בעיות שלא פתרתי ולא שמתי לב אליהן כי הבטן שלי היתה חזקה מידיי
 
נסיון לתשובות

"אהבה זה משהו בין 2 אנשים. אני יודע איך לאהוב מישהו או משהו אחר, אבל מה זה אומר אהבה עצמית?" אהבה זאת אנרגייה שקיימת ביקום הזה, והיא לאו דווקא קשורה לשני אנשים. היקום עשוי מאהבה. במישור הארצי: יש אהבה כלפי חתול אהבה כלפי אדם תחושת אהבה כלפי החיים אהבה כלפי ספר וכדומה.. ואהבה כלפי עצמנו = אהבה עצמית. אהבה עצמית: נראה לי שזה אחד הדברים שבלתי אפשרי להגדיר במילים. זה משהו שאמורים לחוות. מעולם לא שוחחתי עם מישהו שלא ידע מה זה אהבה עצמית, אז אני תוהה אם לא הבנת אותי או שבאמת אינך מכיר את התחושה של אהבה עצמית. יש רמות של אהבה עצמית וזה לא דבר מוחלט. כבר היום אתה אוהב את עצמך במידה כזו או אחרת. ויש לך אפשרות (טכנית) להיות באהבה עצמית ברמה גבוהה יותר. אם תתבונן רגע על כל האנשים שאתה מכיר, תראה שכל אחד מהם במקום אחר בתחום הזה. אני בטוחה שחווית במהלך חייך רגעים שונים שחשת אהבה כלפי עצמך. "ואז אין כאב רגשי אם אדם מסוים ואנחנו לא מתחברים את אומרת שאם הערך של בנאדם לא תלוי במישהו אחר, אז אין לו כאב רגשי?" מנסיוני שלי עם עצמי ומה שראיתי על אחרים, כשאדם שלם עם עצמו ואוהב את עצמו, אז הוא פחות שם את הערך שלו על אדם אחר. ואם הערך של אדם לא מונח על אובייקט חיצוני במידה משמעותית, הוא פחות נפגע. אני לא מכירה אדם שלא שם את הערך העצמי שלו בכלל על אחרים. זאת אומרת, אני מכירה כאלו אנשים רק מספרים שהם כתבו, אך לא פגשתי אישית. "אז בעצם את אומרת שאם יש לי אהבה עצמית, אני לא אפגע משום אדם בשום מצב? לא, לא אמרתי כזה דבר, מכיוון שאני לא מכירה אדם שאוהב את עצמו בשלמות (שוב, מכירה רק מספרים). אבל אם תאהב את עצמך יותר, פחות תיפגע מאחרים. זה כן. "וגם אם נפגעתי פעם, אז אני אשתחרר מכל הפגיעות ברגע שאני אוהב את עצמי?" אין לי מושג לגביך, כי אני לא חיה בתוכך. לא יודעת אם תשתחרר מכל הפגיעות. לא אמרתי את זה. "האם ניסית את זה פעם? האם את כיום במצב שהערך שלך לא תלוי באדם חיצוני בכלל?" האהבה העצמית שלי השתפרה לאורך השנים. זה אף פעם לא תהליך סטטי. אנשים שנמצאים בתהליך התפתחות אישית נמצאים יותר ויותר באהבה לאורך הזמן. אני לא במצב שהערך העצמי שלי לא תלוי בכלל בדברים חיצוניים. אבל זה הכיוון שלי. "ומה זה בעצם כאב רגשי? האם זהו רגש חזק מאד? או רגש שבנאדם לא רוצה להרגיש אותו? כי אם אני שמח, אז אני שמח, ואם אני מתגעגע, אז אני מתגעגע. אבל זה לא כואב לי. אז מה זה כאב רגשי?" כאב רגשי = תחושת כאב שהיא בתחום הרגשות. זאת אומרת, לא מדובר על כאב פיסי, אלא על כאב רגשי. "מתי שהוא בעבר החלטת על מטרה ואז היא לא התגשמה כמו שרצית, וזה יצר תסכול? נכון, היו הרבה מטרות שהצבתי לי בעבר, והם גרמו תיסכול מתמשך כל החיים. הצבתי לי מטרה להתחתן, ואז מצאתי את עצמי מנסה כל הזמן ליצור קשרים ארוכי טווח, גם כשהבנתי שזה בניגוד לכאן ולעכשיו, וזה רק בדימיון שלי. עד שלא ויתרתי באופן מלא ומודע על המטרה הזאת, כל הזמן ניסיתי ליצור קשרים דימיוניים עם בנות גם כשהייתי ילד הצבתי לי מטרה להיות חזק ועמיד בכאבי בטן, ושלא יהיה לי שילשול או חולשה בבטן. אז מה שקרה זה שבמשך המון שנים היו לי בעיות עיכול, וכל הזמן רק חיזקתי את הבטן אז לא שמתי לב, עד שנוצרו בעיות כל כך קשות ... חבל על הזמן. כי הבטן שלי היתה חזקה מידי, בלי קשר לכמה היא היתה צריכה להיות חזקה וכי בעצם היו לי בעיות שלא פתרתי ולא שמתי לב אליהן כי הבטן שלי היתה חזקה מידיי" אוקיי, אני מבינה.
 

שוּלה

New member
עכשיו אפילו פחות ברור לי

אהבה עצמית אם אהבה לאו דווקא קשורה לשני אנשים, למה היא קשורה אלי? אהבה שאני מרגיש כלפי ספר זאת לא אהבה שאני חש כלפי בן אדם או כלפי חתול. זה משהו אחר לגמרי! ספר יכול לגרום לי התרגשות זמנית, או לתת לי מידע שלא היה לי אותו, וזהו. אהבה כלפי חתול או אדם יוצרת ממש קשר בינינו. אין לי קשר לספרים או לרעיונות. התרגשות זמנית זה לא משהו שנשאר יותר משעה שעתיים. גם אמרת "מעולם לא שוחחתי עם מישהו שלא ידע מה זה אהבה עצמית". אז יופי - אבל אם "כולם יודעים" זה לא אומר שאני אמור לדעת גם כן מה שהם יודעים, נכון? כמו שאת אומרת, אולי חוויתי "אהבה עצמית", אבל אין לי מושג על מה את מדברת ואני לא יודע איך מרגישים "יותר אהבה עצמית". אהבה זה משהו שנוצר מעצמו או שקיים כבר, אז איך אפשר "להרגיש יותר" אהבה או "פחות אהבה"? אולי את מתכוונת לביטחון בעצמי? אם אני מרגיש בטוח בכוחות עצמי, אז אני פחות תלוי באנשים אחרים. אנשים לפעמים מתבלבלים בין תלות לבין אהבה (רוב האנשים שאני מכיר עושים את הבילבול הזה). אבל בשביל זה חשוב לשמור על טוהר המילה, ולא להשתמש במילים שאנחנו לא מבינים אותם, אפילו אם כולם משתמשים במילים האלו. ערך עצמי זה כמו חשיבות עצמית, נכון? אני לא מבין איך זה תורם שיהיה לי יותר ערך. ערך זה תמיד יחסית למשהו, אז הוא לא שווה בפני עצמו. להיפך - אם יש לי יותר "ערך", אז אני שוב תלוי באנשים אחרים, כי אז יש לי יותר ערך כלפיהם. כלפי עצמי אני לא צריך ערך. אז אולי את מתכוונת לביטול של הערך שלי בכלל? אם אני אבטל את הערך שלי, אז אני לא אפגע מאנשים, כי לא יהיה בי מה שיחטוף מכה, לא יהיה לי משהו שאני מאבד. כאב רגשי לא הסברת מה זה כאב רגשי. אם יש לי כאב, הוא תמיד מוחשי בגוף, ובגלל זה הוא פיסי. הרבה פעמים יש לי רגשות חזקים: רגשות של כעס, רגשות של שימחה, רגשות של אובדן, אבל לא ברור לי איך רגש כואב. רגש הוא פשוט רגש. והוא בא והוא הולך. את יכולה להסביר "כאב רגשי" בלי להשתמש במילים "כאב" או "רגש" ? כי בעצם אמרת (ואני מצטט אותך): כאב רגשי הוא תחושת כאב בתחום הרגשות". אז לא הסברת בעצם, אלא חזרת על הביטוי.
 

העוזרת

New member
אולי זה יעזור?

משהו מופלא על אהבה עצמית. אני מזדהה עם הכתוב ממקום אישי. גם אני למדתי ולומדת את הכוח האדיר של אהבה עצמית. כאילו זה בעצם המפתח לכל דבר אחר, הבסיס של כל הבסיסים.
 

האלי

New member
לא לקחת את הדברים באופן אישי?

אני עונה על שאלה כזו במילים: "תזכור שכשמישהו אומר שאתה לא מוצא חן בעיניו הוא מספר לך על עצמו. בשום אופן לא עליך". עלול לקחת זמן וקצת שיחה עד שהאדם מבין שאכן אין בו עצמו שום פגם אלא שמשום מה לא התאים לזו שהוא פגש ליצור איתו קשר... ויכול להיות שהיא הפסידה הפסד גדול מכך, אבל גם ההפסד הזה הוא שלה.
 
לקבל את זה ../images/Emo13.gif

לכבד את רצונו ואת מה שנראה לאותו האדם ולעבור הלאה
, להבין שלא כל אחד מתאים לכל אחת הדבר היחיד שאולי נפגע פה זה האגו והפסילה והדחיה הם אלה שגורמים לכך שאנשים חשים פגועים. לא לקחת את זה אישית יותר מידי ואפשר לשאול את אותו האדם למה הוא חושב שזה לא מתאים ?. אין טעם לבזבז את הזמן של שני הצדדים כשמבינים שזה לא ילך. להגיד לאותו האדם גם תודה לא משנה אם בלב או בקול כי אם לא יצא מזה כלום סימן שהוא לא מתאים עבור אותו האדם דברים לא קורים סתם ולכל דבר יש משמעות. כשקורה דבר כזה או דומה לעצור לפני ששולפים ציפורניים כלפי עצמך או אחרים לנשום כמה נשימות ואז אפשר לחשוב בצורה צלולה יותר לפני שמגיבים באוטומט. להיות שלם עם מי שאתה ומה שאתה ופשוט לשחרר את אותו האדם לדרכו. אי אפשר להחזיק אנשים בכוח לא טוב לא מתאים להם שילכו יש המון אחרים בחוץ.
 

העוזרת

New member
להיות אמיתית ולא לזלזל באדם השני או בעצמי

נראה לי שאם אני מראש לוקחת את זה בחשבון ולא מצפה שהוא יעלב, זה עוזר לו לקבל את זה ולא להעלב. אני ממש יכולה לדמיין את עצמי אומרת למישהו "תשמע אתה מקסים אבל לדעתי אנחנו לא מתאימים" והוא כמעט לא נעלב. אולי אנחנו מדברים עוד קצת ואני גם אומרת לו שאני שמחה שנפגשנו והעשרנו זה את זה ושזה נחמד להכיר אנשים ולחפש בן זוג. נראה לי שהקטע הוא להיות כנה עם עצמך ולהביא את מי שאת באמת. ולקחת מראש בחשבון את כל האפשרויות ולראות את כולם בתור אפשרויות טובות מכובדות ונעימות. למה לא ממש בכיף - באנו, ניסינו, ראינו, הכרנו, בדקנו ולא מתאים להיות לנו ספציפית בני זוג. זה לא אומר שמישהו מאיתנו פחות שווה עכשיו. זו דעתי.
 
למעלה