אישור עירייה לסייעת פרטית

אישור עירייה לסייעת פרטית

האם משהו יודע מה המשקל שיש לרשות המקומית באישור סייעת פרטית בכיתה, בניגוד להוראת מנכ"ל משרד החינוך?
 

אייגת

New member
משקל כבד מאוד

רשויות מקומיות יכולות להיות תומכות מאוד או בדיוק ההיפך. תלוי היכן נפלתם ומה אופיים של הנפשות הפועלות.
 

beezi

New member
כלומר, האם רשות יכולה לתקצב שעות

עבור ילד בתוך כיתת PDD בנוסף לסייעות שנמצאות בתוך הכיתה לשאר הילדים? הסברך?
 
הי ביזי.. מה שלומך?

ובנוגע לשאלתך- בדרך כלל לא מאשרים סייעת פרטית בכיתות חינוך מיוחד. מסכימה איתך שסייעת על שמונה ילדים זה מעט אבל זה המצב. וכן- לעיריה של משקל רב בנושא ההחלטות אבל יותר קל להתמודד עם ההוראה בנוגע להכנסת מתאמי שילוב, ברמה נקודתית של עיריה מאשר בכיתות חינוך מיוחד. אצלינו לפחות בכיתות חינוך מיוחד (שפתי, תקשורתי,) יש התנגדות לסייעת פרטית. זה אפילו יותר מסובך כאשר הכיתה היא בתחום השיפוט של עיריה אחרת, שאז בעצם שתי הרשויות צריכות להסכים על זה, דבר שכמעט ולא קורה.. ואגב- כיתות תקשורתיות שאני מכירה, (הרצליה, רעננה, רמת אביב, וכדומה) עובדות יפה מאד. כמובן שעוד כוח אדם אף פעם לא מזיק אבל בהחלט יש סרוב לתגבור בכוח אדם פרטי. רונית ולגרין קלינאית תקשורת
 

beezi

New member
רונית היקרה, ../images/Emo13.gifמה ההבדל מבחינת

התפקיד בכיתה של סייעת ושל מתאמת שילוב?, מדובר על כיתת PDD . האם סייעת יכולה לשלב , או האם צריכים להקפיד לבחור מתאמת שילוב מוסמכת? והאם ההורים יכולים להתערב בבחירת מתאמת שילוב/סייעת אישית? אשמח ללמוד מנסיונך כמובן...
 

נונינה1

New member
לעניות דעתי זה אותו דבר

פשוט שמות שונים לאותו תפקיד. ואגב אין לו ממש הסמכה, או לימודים מסודרםי אולי פרט לקורס שאלוט פיתחו. לגבי התערבות בבחירה - זה תלוי ברשות המקומית.
 
הי ביZי,

בואי נדבר על הרצוי והמצוי- בעיקרון אין הבדל, אבל לדעתי אולי תפקידה של מתאמת השילוב קשה יותר בגלל שבתכלס היא בעצם עובדת לבד, בתוך המערכת הרגילה, בעוד שהסייעת בכיתה התקשורתית נחשבת כחלק מצוות החינוך המיוחד, ובתור שכזו יש לה חשיבה צוותית, ישיבות צוות, פתרונות צוותיים, ובקיצור- היא לא מתפקדת לבד. (כן למתאמת השילוב יש מנחה, אבל בפועל היא עובדת לבד..) כך שלדעתי השיקול בבחירת מתאמת שילוב, מעבר למקצועיות כמובן ולידע, צריך להיות גם היכולת שלה לעבודה עצמאית, להחלטות מהירות וענייניות, ולהתמודדות עצמאית on line עם קשיים. זה ברצוי.. המצוי? אולי עדיף להפסיק את הנאום פה.. ואגב- בכיתה תקשורתית שולחים את הילד להשתלב עם כוחות מצוות הכיתה, כמובן בהנחיית מחנכת/קלינאית/פסיכולוגית הכיתה. לגבי התערבות ההורים- אם זו מתאמת שילוב- כן בוודאי. יש לך זכות סרוב, או לחילופין את יכולה להציע מישהי מטעמך שמוכנה לעבוד ולהיות עובדת של מחלקת החינוך. לגבי כיתה תקשורתית- שוב אני לא מכירה מודלים של סיוע אישי בכיתה תקשורתית, ולרוב שם בחירת הצוות נעשית על ידי הרשות + החינוך המיוחד. מקווה שעזרתי קצת.. יודעת שזה מורכב ומסובך, ורחוק מאופטימלי.. רונית ולגרין קלינאית תקשורת
 

sharonie

New member
סייעת / מתאמת

המושג של סייעת אישית מתייחס למצב של שילוב יחידני בכיתה רגילה. ובאמת סייעת/מתאמת שילוב זה שני שמות לאותו תפקיד. בכיתת PDD הצוות בכיתה כולל מורת חינוך מיוחד + סייעת אחת. הסייעת במקרה זה היא חלק מצוות הכיתה. אם יש מקומות שמאשרים להכניס סייעת אישית לילד, אז זה במימון ההורים בלבד.
 
למעלה