אבל הַנַּכְּבָּה היא לא היום. הַנַּכְּבָּה היא ב-15/5. היום אפשר לחגוג את יום העצמאות. ב-15/5 אפשר להתאבל על הַנַּכְּבָּה. (אפשר כמובן גם לעשות להיפך - להתאבל היום ולחגוג ב-15/5).