איפה על המפה זה רמות מנשה??

Azurnik

New member
איפה על המפה זה רמות מנשה??

אם אפשר נ.צ ואם לא אז מקומות מרכזיים קרובים כדי שיהיה לי קל יותר למצוא...
 

yafa kfir

New member
רמות מנשה הן ההמשך של

רכס הכרמל מזרחה - מעבר לכביש מצמת אליקים ליקנעם. זאת אומרת - הקימוט מתחיל מן הים (חיפה) ןכיוון דרום מזרח עד השומרון. הכרמל בנוי גיר קשה - והא יחסית מצוקי - ורמות מנשה - בהמשך בנויות גיר רך יותר (בעיקר קירטון)והפרופיל שלהן רך יותר ועגול, ויותר נמוך. כשאתה נוסע מצומת פרדיס אתה באפיק של הנחל שמפריד את הכרמל שמשמאלך (אם אתה נוסע צפונה-מזרחה) ורמות מנשה מימינך - נדמה לי ששמו נחל דליה. אתה עולה עד בת שלמה שיושבת על קו הרכס - ויורד לכיוון תל יקנעם ועמק יזרעאל. עוד על רמות מנשה - עין השופט, קיבוץ דליה - ונדמה לי גם אום אל פחם והיישובים שיושבים סביב הכביש הנוסף שמחבר את מישור החוף לעמק יזרעאל - כביש ואדי ערה. ובקיצור - רמות מנשה תחומות: מצפון - עמק יזרעאל ממערב - הכרמל מדרום - אזור בנימינה - מישור החוף??? ממזרח - רכס השומרון (הגלבוע - הוא הקצה הצפוני של השומרון)
 

שיר ורד

New member
הנחל המקביל לכביש הוא נחל תות

נחל דליה הוא דרומי יותר ואליו ניתן להגיע בפניה דרומה בצומת אליקים לכוון דליה וגלעד.
 
ויש גם קיבוץ רמות מנשה

הקיבוץ נמצא די במרכז האזור הגיאוגרפי של רמות מנשה. אם אליו התכוונת: במחלף אליקים פנייה דרומה (ימינה לבאים מגוש דן, שמאלה לבאים מהגליל), עוברים את אליקים ועין-העמק ויש פנייה ימינה לכביש של כמה ק"מ עד לקיבוץ.
 

אורניהו

New member
ומה תראה שם בכניסה למשק,רמות מנשה

תוחזרנה המתנדבות! ובככר של הקיבוץ ישנה צמחיה יפה ופריחת העצים שם.ישנו גם מוזיאון קטנטן שהצריך שעה לחפש את המפתחות,לפני המשק ישנו שביל/כביש/דרך יפה למטה..משמאל
 

אורניהו

New member
ולפני הקיבוץ..גלעד כנס לחניון 'יופ'

ע'ש יופ ווסטרויל/המחתרת ההולנדית..שולחנות פיקניק ונוף נהדר..
 

haggibar

New member
מוזיאונצ'יק לעתיקות מאחורי חד"א

יש מוזיאונצ'יק חמוד מאחורי חדר האוכל, ובו מסביר אחד הראשונים על הממצאים השונים באיזור. יש גם צריף ראשונים, ובו (עדיין) מתקיימות פגישות של בני המקום. אנחנו התרשמנו שהמקום בתהליך התפרקות כואב ביותר. מה שלא מתפרק זה הדיסקו, שקולו נישא למרחקים...
 

ששש

New member
נחל השופט עין אמי

באיזור נחל השופט התחתון הייתי לפני שבוע ולאכזבתי עדיין לא ראיתי פריחה כל שהיא,גם לא בהמשך לכיוון "עמק השלום" אולי כדאי להמתין בשביל הפריחה עוד קצת זמן בכל מיקרה האיזור יפה וזרימת הנחל חזקה.
 

ששש

New member
אכן כן

אם על צמחי המים אין מה להגיד , התכוונתי לפריחה המסורתית יותר באזורי ההליכה הרגליים וכד' אמרתי ואגיד שוב המקום יפה בכל מיקרה.
 
למעלה