איפה נשמרים ה-settings של iTunes?

henchook

New member
איפה נשמרים ה-settings של iTunes?

איפה (ב-Windows) נשמרים ההגדרות של iTunes? אני רוצה למצוא איפה נשמר המידע של Smart Playlists.
 

Subway0

New member
תשובה.

בעקרון אין הבדל משמעותי בין מקינטוש לחלונות בעיניין הזה לכן אני מרשה לעצמי לענות. יש שני סוגים של קבצים ששמורים בשני מקומות שונים. 1. הקבצים של הרשימות, שזה בדרך כלל קובץ מקודד שרק תוכנת אייטונז יכולה לפתוח לקורא, הקובץ עצמו הוא בסך הכל קובץ בסיס נתונים פשוט. הוא ממוקם באיפה שהגדרת את תיקיית המוזיקה שלך כברירת מחדל זה תיקיית המוזיקה של מיקרוסופוט. הקבצים הם בצבע ירוק ורשום עליהם באמצע Data 2. קבצי האפשרויות, קבצי האפשרויות הם בדרך כלל קבצי זבל שאין להם בדרך כלל קשר לרשימות החכמות, הן בסך הכל מחזיקות מידע של מצב האחרון של גודל החלון של אייטונז מיקום על המסך, אופציות של גודל טקסט והרשימה האחרונה שניגנת, לא שום דבר מיוחד, הקבצים האלה ממוקמים באיפה שממוקים קצבי האפשרויות של המשתמש שלך בדרך כלל, אני ל איודע איפה זה ממוקם, אבל אני בטוח שיש לזה מקביל מהמקינטוש לחלונות. אם תמחוק קבצים אלה, האייטונז יחשוב שפתחת את התונכה בפעם הראשונה. אם תהיה לי גישה היום לחלונות אני אגיד לך בידיוק איפה הכתובות.
 

henchook

New member
מצאתי בדיוק את מה שרציתי

בתוך ספריית המוסקיה של iTunes יש קובץ XML שנקרא iTunes Music Library.xml ומכיל, בין השאר, את ההגדרות של ה-Smart Playlists. אפשר בקלות להעתיק ככה Smart Playlists... מה שמעצבן שבכל Smart Playlist יש node שנקרא data ומכיל מידע מקודד... אפשר בטח בקלות לעשות לזה reverse engineering, אבל אני מנחש שזה בטח יהיה מיותר, כי כנראה שזה לא יאפשר לעשות שילוב של תנאים בוליאנים קצת יותר מתקדמים מאלו שאפל מספקים כברירת מחדל.
 

Subway0

New member
נסה ודווח.

לדעתי קובץ ה XML הוא קובץ שמייצג את הפרטים על השירים ולא את רשימת השירים, אם אני טועה, אז למדתי משהו חדש. בנוגע למחשקים שאתה הולך לנסות לבצע... קודם כל תעשה לעצמך גיבוי לקובץ... נכון שמודבר פה בפרטים שקשורים לשירים בלבד, אבל יתכן ואתה תיצור נזק בלתי הפיך ותצתרך לאפס את הנתונים הסטיסטים של השירים ואולי גם את הרשימות עצמם... אני לאכל כך מבין ב Reverse Enegineering נשמע מעניין... בנוגע לתנאים הבולניים, שוב אני הצגתי לך את הפרתון שלי ואני מתכוון גם לכתוב פה מדריך מרוכז ליצירת רשימות חכמות בזמני החופשי (
) אין כזה דבר בתכונות, קבל את כל התנאים וקבל תנאי אחד! יש את שיטת האלמינציה או הפילטר (כידוע בחיפושים) שמאפשר את התנאי, קבל את כל התנאים ותשלול תנאי אחד, או תנאי אחר. לדעתי יש לך המון עצמה ברשימות החכמות כל מה שצריכים זה רק קצת דימיון ויוזמה כמו למשל לפריד שירים בלועזית ובעברית ע"י שינוי שם הג'נבר במקום ליצור רשימה מא"ת... אם בכל זאת תצליח ליצור רשימה חכמה על בסיס תכנות נטו אני אוריד בפנח את הכובע, אולי תוכל לכתוב את האלגוריתם של הרשימה שלך? בהצלחה.
 

henchook

New member
Smart Playlists מקוננים

אני לא מאמין שאפשר יהיה לעשות משהו שישאפשר תנאים בוליאניים באותה רשימה, אבל כמו שהראית כבר אתה, אפשר לעשות nesting של רשימות באמצעות התנאי Playlist is וכו, ואז בעצם כן אפשר להשתמש בכללי דה-מורגן. לדוגמא, עשיתי Smart Playlist של שירים עבריים לפי זה ש-Song name מכיל אחת מהאותיות א..ת (כולל אותיות סופיות). קראתי לו "Hebrew". אח"כ עשיתי עוד Smart Playlist שהתנאים שלו הם: Playlist is Hebrew Genre does not contain Comedy היתרון בזה הוא שאני לא צריך לערוך את השירים וידנית לסמן במפורש ששירים הם בעברית. iTunes יודע את זה לבד לפי זה ששם השיר מכיל אותיות עבריות. ככה אני חופשי לקטלג את השירים שלי איל שבא לי, ואני יכול להגיד על שיר של משינה שהוא Rock, בלי הצורך לסמן אותו כשיר עברי או Israeli Rock במפורש.
 

Subway0

New member
לא הכי מדוייק.

אתה יכול להגדיר את משינה כרוק אין בעיה! פשוט תיצור חוק כזה: Genre contains "Rock" ואז זה מוסיף לך גם את כל השירים שבג'נר שלהם נכלל המילה "רוק" אם זה רוק אלטרנטיבי, רוק פרוגרסיבי ורוק ישראלי. עכשיו כמו הרשימה העברית שלך גם לי יש רשימה כזו כל מה שאניי עושה זה Genere contains "Israeli" ואז יש לי רשימה של כל השירים העבריים שלי, הבבדל ביני ולבינך, ששמות השירים שלי כבר מתורגמים לאנגית, שזה היה פרוייקט בפני עצמו, אבל זה היה שווה את זה בשביל להעביר את השירים לאייפוד. כפי שראית בתצלום המסך שלי. עכשיו אני יכול ליצור כמו שאתה יצרת גם כן רשימה בתוך רשימה ולסנן ג'נר או חוק כזה או אחר מהרשימה החכמה שיצרתי.
 

henchook

New member
מצריך שינוי השיר

נכון, אבל כמו שאמרתי קודם, זה מצריך ממני לשנות את ה-ID3 Tag של השיר. כלומר אני צריך לעבור על כל השירים הקיימים, ועל כל השירים החדשים שאוסיף, ולדאוג לעשות בהם אנת השינוי הזה. עם השיטה שלי, לא צריך לשנות כלום בשירים עצמם, רק ב-Playlist.
 

Subway0

New member
כל אחד והשיטה שלו.

אני עשיתי את ההשקעה הגדולה ותרגמתי כ2500 שירים לאנגלית+עברית, אתה עשית את ההשקעה שלך ויצרת רשימה של 22 אותיות וזה לגיטימי. וזה טוב מאוד, באותה מידה אפשר ליצור עוד הרבה "כלים" באייטונז שבעזרתם אפשר לנקות את הID3 יותר טוב. למשל למצוא שירים שאין בהם, להקה, אלבום, דירוג, ג'נר. או אפשר ליצור רשימת של שירים שאף פעם לא שמעת כלומר Playcount=0 וכך תוכל לעקוב סטיסטית על הרשימה שלך ולמצא את רשימת השירים שלך יותר ביעילות.
 
למעלה