אין פציפיסט בעמי

Master Answer

New member
אין פציפיסט בעמי

"אי אלימות היא החוק הנצחי. אלימות היא רק חוקתה של התועלתיות" מהטמה גנדי יהיה זה שקר אם נייחס לעצמנו אלמנט פציפיסטי. הכיצד נוכל לקרוא לעצמנו פציפיסטים אם אנו מצדיקים את התועלתיות שבאלימות בכך שאנו מחשיבים את ההתקוממות הפלסטינאית כלגיטימית לאור הכיבוש הישראלי. "ככל שתהיה לי סימפטיה וההערכה לכוונות ראויות ונעלות מתנגד אני ללא פשרות לדרכים אלימות ואפילו למען הנעלה שבמטרות" מהטמה גנדי טענתי היא שבלא האלימות הפלסטינית כיום ובאינתיפדת שמונה השנים לא היינו מגיעים כלל להכרה שלא נוכל עוד לשלוט ולדכא עם אחר. האלימות משמשת ככלי בידי המשתמש בה והיא הכרחית כחלק מתהליך ליצירת תודעה בקיומם של אי סדרים. ישנה הילה רבה סביב הפציפיזם רבה אך הוא איננו ריאלי "אי אלימות מוחלטת איננה אפשרית כל עוד אנו קיימים פיסית... אי אלימות מוחלטת היא רק תיאוריה" מהטמה גנדי אם הפציפיזם היה מובנה בכולנו כשם שהיה בגנדי היינו חיים באוטופיה אך מציאות כזאת איננה אפשרית והיא בגדר אשלייה. אינני מתיימר אם כן להגדיר עצמי כפצפיסט וראוי שגם אתם לא תתיימרו להחשב ככאלה לפחות כל עוד לא סיגלתם לעצמכם את עיקרי אמונתו של גנדי.
 

Roobie

New member
מה שאמרתי

מי שתומך במאבק המזויין של הפלשתינים, אפילו רק רעיונית ולא מעשית, הוא לא פאציפיסט. זה כולל גם את כל המשתמטים הפוליטיים חברי נוער מרצ, שמתעקשים להיקרא פאציפיסטים.
 
למעלה