אין חגיגה בלי עוגה

תוכן-מקודם

Member
מנהל
top-view-chocolate-cake-concept.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK

כאשר מארגנים אירוע מיוחד, אחד הדברים הראשונים שחושבים עליו הוא האוכל. בין אם אנו מזמינים קייטרינג ובין אם מכינים את הכול לבד, פעמים רבות אנו צריכים לחשוב על הקינוח שמגיע בסוף, או כדברי השיר "אין חגיגה בלי עוגה". ואכן, בכל אירוע, יום הולדת, מסיבות בר מצווה או בת מצווה או אירוע משפחתי, אנו צריכים לדאוג לקינוח טוב כמו עוגה.

רעיונות לעוגות מנצחות
אם גם אתם רוצים להתנסות באפיית עוגות, קבלו כמה רעיונות לעוגות מנצחות שיעשו לכם את האירוע:
  1. עוגת גבינה עם לוטוס – לא רק לשבועות. עוגת גבינה היא אחת מעוגות הקיץ הנפוצות יותר המתאימות לארצנו החמה. אם רוצים לשדרג את העוגה שלכם, אפשר להוסיף לה לוטוס. עבור עוגת הגבינה עצמה תזדקקו למצרכים כמו ביצים, סוכר, מלח, וניל, שמנת חמוצה, קורנפלור וגבינה לבנה. עבור קרם לוטוס תזדקקו לצנצנת של לוטוס וכן שוקולד לבן או חלב. את העוגה הזו מכינים בשני שלבים. בשלב הראשון מערבבים את החומרים של העוגה עצמה ואופים אותם בתנור בחום של 120 מעלות. לאחר מכן, מכינים את קרם הלוטוס, מחכים עד שהעוגה תתקרר ולאחר מכן שופכים אותו.
  2. עוגת שוקולד קלה – אם אין לכם זמן לאפות עוגה ואתם רוצים ללכת על בטוח, עוגת שוקולד היא הפתרון הטוב ביותר. אחרי הכול, מי לא אוהב עוגת שוקולד הגונה. כדי להכין אותה, תצטרכו רק לבחוש את כל המצרכים, והם ביצים, שמן, קמח, סוכר, חלב, שוקולית, אבקת אפייה ואבקת קקאו. יש לבחוש את הבלילה, למזוג לתוך תבנית ולאפות בתנור בחום של 200 מעלות. עוגה זו טעימה ללא ציפוי, אך מי שרוצה, יכול להכין זיגוג על ידי המסת שוקולד ושמנת מתוקה.
  3. עוגת קרמבו – אם רוצים לשלב בין עוגה לבית הממתק האהוב על כולם, עוגת קרמבו היא התשובה. עבור הבסיס מקציפים חלבונים עם סוכר. לאחר מכן, מוסיפים את החלמונים וחבילת פודינג בטעם שוקולד ומקציפים גם אותה. את הבלילה הזו יש להעביר לתבנית ולאפות בחום של 180 מעלות. בזמן שהעוגה נאפית בתנור, מקציפים שמנת מתוקה, פודינג וניל וחלב עד שמתקבלת קצפת ומניחים אותה במקרר כדי שתתייצב. לאחר שהעוגה מוכנה ומתקררת מעט, מניחים את הקצפת עליה. לאחר מכן, ממיסים שוקולד ושמנת מתוקה בתור זיגוג ומניחים על שכבת הקצפת.
כמה דברים שלא ידעתם על עוגות
כשאנו מדברים על עוגות, פעמים רבות אנו מתכוונים לעוגות הביתיות. זה נכון שאפשר לקנות עוגה די בקלות בסופר או במכולת, אך רבים מאתנו אוהבים להכין את העוגות לבד. ואכן, כשמכינים עוגה בבית יש לה טעם ביתי יותר. אבל לפני שאתם מדליקים את התנור ומתחילים להכין עוגה טעימה, בואו נבחן קצת את ההיסטוריה של העוגה הביתית.
עדויות לאפיית עוגות נמצאו עוד במצרים העתיקה, ששם שימשו התנורים לאפיית לחם ועוגות. המצרים אף הביאו עוגות בתור מנחה למתים, ויש עוגות שאף השתמרו גם לאחר כ-5,000 שנה. במאה ה-17 הייתה אמונה רווחת שאם מניחים עוגת פירות מתחת לכרית, זוכים לחלום חלומות מתוקים. לא מומלץ לנסות את זה בבית, אלא אם כן אתם רוצים להתעורר בבוקר עם עיסה דביקה מתחת לכר. נוסף על כך, עובדה מעניינת היא שעוגת פירות יכולה להיות אכילה גם כעברו מאה שנה, וזאת במקרה שבו היא מכילה כמויות גבוהות של אלכוהול. עוגה כזו נמצאה באנטרקטיקה ב-2017, היא השתמרה להפליא והייתה כמעט אכילה. ולבסוף, אפיית עוגות ואפייה בכלל הייתה נפוצה בקרב הרומאים. הם אפו עוגות למסיבות גדולות וגם לחיילים לפני הקרב, ואף העניקו פרס כספי למי שהצליח להמציא מאפה חדש.
 
למעלה