אימוץ חתול/ה

shahars10

Member
החתולה המקסימה שלי קאתי עזבה לעולם שכולו טוב. כרגע אני עם חתולה אחת ורוצה שלא יהיה לה משעמם.
אשמח לשמוע אם מישהו מכיר אדם (או מוסד) שרוצה למסור חתול/ה. לצערי אני יכול לאמץ רק חתול אחד.
תודה
 

אלישבע777

Well-known member
החתולה המקסימה שלי קאתי עזבה לעולם שכולו טוב. כרגע אני עם חתולה אחת ורוצה שלא יהיה לה משעמם.
אשמח לשמוע אם מישהו מכיר אדם (או מוסד) שרוצה למסור חתול/ה. לצערי אני יכול לאמץ רק חתול אחד.
תודה
תנחומי על חתולתך ובהצלחה עם החדש/ה שתאמץ בשעה טובה!
 

Yukita

Active member
מנהל
קודם כל, תנחומיי!

בקשר להוספת חתול/ה לבית עם חתול/ה בוגרת, ראוי להיות מודעים לכך שהאימוץ יהיה בשבילך, לא בשביל החתול או החתולה שלך שכבר בבית. הקשר הטוב שהיה לחתול הנוכחי עם החתול שנפטר אינו משהו כללי שמועבר לכל חתול באשר הוא, אלא הוא אישי ומתיחס רק לחתול המסוים שנפטר.

זה לא אומר שלא יתכן קשר מוצלח עם חתול חדש, אבל זה כן אומר שהסיכוי גדול שלא תהיה אהבה גדולה ביניהם. כשמדובר בבוגרים, בדרך כלל ההסתגלות אחד לשני איטית ופעמים רבות התוצאה היא מה שמכונה "שלום קר" - מוכנים לסבול זה את זה אבל לא מחבבים האחד את השני, ובודאי שלא מתכרבלים יחד באהבה.

אצלי בבית יש 5 חתולים שהגיעו בגילאים שונים ובשלבים שונים בחייהם. החיים כאן אמנם שקטים למדי, אבל רק אחד מהם מקובל על כולם. השאר מעדיפים כל אחד להשאר כל אחד לעצמו. זה לא נורא בכלל אבל אם הציפייה היא להביא את החדש כחברה לקיים, הקיים כנראה ממש לא יהיה מרוצה ולא יודה לך.

באשר למקומות לאימוץ, אפשרות פשוטה היא ללכת לעמותות באזור מגוריך או לשירות הוטרינרי. אם תרצה, אמור מאיזו עיר או אזור בארץ אתה כדי לאפשר לנו לומר משהו לגבי ארגונים וכו' באזור. כאמור, מוטב, שהאימוץ יהיה בשבילך ולא עבור החתולה שלך, היא לא מחפשת תחליפים למי שאיבדה וכנראה לא תשמח.
 

shahars10

Member
תודה על מה שכתבת.
לגבי הקשר שהיה בין שתי החתולות שלי אני לא בטוח שהוא היה יותר מדי טוב. היה בינהן משחק מסוג של סטירה-נשיקה. הן היו הרבה פעמים רבות (כשקאתי היא הבוסית), אבל גם ידעו להתכרבל יחד. באמת קשה לדעת מה יהיה כשיגיע חתול חדש כי כל חתול שונה זה מזה. בכל מקרה, אני גר בנתניה, אז אם מישהו מכיר משהו באזור אשמח לשמוע.
 

Yukita

Active member
מנהל
טוב, נראה שאין פה הרבה מידע בקשר לאימוצים באזור נתניה...

אני אישית בכלל מאזור ירושלים. בעיר שלנו תמיד יש בשירות הוטרינרי גורים שצריכים דחוף בית (כמובן גם בגילאים אחרים יש), אז אציע לך לעיין במידע הקשור ללינק הבא:


אני רואה בלינק שנתניה בעצם קשורה לעמותת הרצליה אוהבת חיות. למרות הדגש על כלבים, אמליץ לך לטלפן ולדבר ישירות עם נציגי השירות הוטרינרי ונציגי העמותה ולשמוע מהם מה האופציות. כמו כן בדרך כלל יש ברחבי הארץ מה שמכונה "משפחות אומנה" - אנשים שמחזיקים אצלם בבית חתולים ו/או כלבים הממתינים לאימוץ. בדרך כלל לעמותות יש מידע על אנשים כאלה כל אחת באזור הפעילות שלה, כך שטלפון לעמותה זו דרך טובה לפתוח בחיפוש אחרי אנשים כאלה.

כמובן יש פרסום לאימוץ גם בפייסבוק וביד4 וביד2. פשוט צריך לשים לב ולברר שלא מדובר בבית גידול (אנשים שמזווגים ויוצרים המלטות אצלם, זה כמובן לא רצוי במציאות שבה יש מחוסרי בית רבים כל כך). בעקרון משפחת אומנה תמסור לעתים בחינם ולעתים עם "דמי רצינות" - כסף שעוזר לכסות במקצת את ההוצאות שלהם על כל הטיפולים ומוכיח שאתה, המאמץ, רציני לגבי טיפול בחתול או בכלב ולא תזרוק אותו ברגע שתידרש ממך איזו הוצאה. בעמותות יש "סל אימוץ" - במסגרתו התשלום שאתה משלם מכסה חיסונים, תילוע, ועיקור/סירוס - במחיר פחות בהרבה מאשר אצל וטרינר פרטי. בשירותים וטרינריים בדרך כלל גם כן ניתן לדאוג לחיסונים ועיקור/סירוס במחיר מוזל.

אישית, לקחתי את המאומצים שלי לוטרינר הפרטי שלנו, שהוא ודרך התנהלותו ורמת המקצועיות שלו מוכרים לי ולכן שילמתי יותר - כדי להרגיש שיש טיפול צמוד יותר ובדיקה פרטנית יותר, אבל זה כבר תלוי בך. כל האופציות עובדות.
 
מסכים לגמרי עם כך שלא ניתן לחזות את טיב הקשר בין שני חתולים. ויותר מכך - הסיכוי יורד מאוד אם החתול החדש בוגר. עדיף להביא גור. מנסיוני, חתולים בוגרים לא רואים בגורים איום, כך שהיחסים לא מתחילים ברגל שמאל. ולאט לאט מתרגלים זה לזה ולגורם נוסף שנמצא באותה טריטוריה. אחר כך, יכולים לבוא לידי ביטוי האופי והכימיה (או העדרה...).
כפי שיוקטיה הציעה, אפשר למצוא אין סוף הצעות ביד2. וסביר שאצל רוב הוטרינרים יהיו גורים נטושים, מודעות ומידע על לקוחות שמשתוקקים למצוא מאמצים.
 
למעלה