אילו קהילות של מסיחיין יש במזה"ת

איבן Najy

New member
אילו קהילות של מסיחיין יש במזה"ת

סיראניין בעיראק מה המספרים ? קופטים במצריים מה המספרים ? מרונים בלבנון מה המספרים ? אנגליקנים בפלסטין מה המספרים ? אנגליקנים בישראל מה המספרים ? קתולים לטינים בפלסטין מה המספרים ? יונים קתולים בפלסטין מה המספרים ? קתולים לטינים בישראל מה המספרים ? יונים קתולים בישראל מה המספרים ? אורתודוכסים בפלסטין וישראל מה המספרים ? אני יודע שראש הכנסיה היונית קתולית יושב בדמשק שלושה מ 4 הפטריארכים יושבים בירושלים,אלכסנדריה ,אנטיוכיה ,קונסטנטינופוליס (אחד מיותר)
 

LEATHER REBEL

New member
להשכלה כללית...

שמה של העיר "קונסטנטינופוליס" הוא איסטנבול. נכון, לפני כמה מאות שנים זה היה קונסטנטינופוליס, אבל -כיום- זה לא ככה. אחרי שנקבעו סופית גבולות טורקיה, ושמה של העיר נקבע כאינסטנבול, עדיין המשיכו להגיע לשם בדואר מכתבים מאנשים שלא היו מוכנים להכיר בעובדה הזו, או שסתם מתוך הרגל לא בא להם לכתוב איסטנבול. מה עשתה ממשלת טורקיה? פשוט הודיעו שהחל מתאריך מסויים והלאה, כל מכתב המיועד ל"קונסטנטינופוליס" שבטורקיה... -לא יגיע ליעדו- כי אם ייזרק לפח. מסתבר שבבת-אחת זה מה ששיכנע אנשים להפסיק להשתמש בשם היווני. ולכל מי שעדיין לא מוכן להיפטר ממהרגל המגונה (לפחות לדעת שלטונות טורקיה)... מוזמן לשלוח לשם מכתב ולגלות מאוחר יותר שהוא לא הגיע ליעדו... וגם לא יגיע. לראשי הכנסיה היוונית מן הסתם קשה להתמודד עם זה... אינני מכיר אותם באופן אישי, אין לי שום דבר נגדם, אבל אני -מעריך- שהם מוכנים לסבול כל חייהם, העיקר לא להכיר בעובדות. ובאותו עניין: לעיר עמן, בירת ירדן, קראו עד לפני כמה מאות שנים בשם "פילדלפיה". אני מניח שאם כיום תשלח לשם מכתב זה גם כן לא יגיע. אכן, ידוע לי שיש בעולם -מליונים- של בני אדם שלא אוהבים להתמודד עם עובדות... אני בהחלט אדם מאמין אבל אני גם חי במציאות. והכי חשוב: אני לא רופא.
 

salt of earth

New member
קהילות נוצריות במזרח התיכון

בסוף השבוע הזה תכננתי לכתוב על הנושא הזה. ברשותך אתחיל עם 14 העדות הנוצריות המיוצגות בארץ הקודש (ישראל, פלסטין וירדן). ואח"כ אולי אתייחס לעדות הנוצריות במדינות ערב. עוד שעה וחצי - מקסימום שעתיים זה יהיה מוכן. רק על קצה המזלג: סיראניין בעיראק מה המספרים ? בעיקרון לפני המלחמה היו 700,000 אבל מאז המלחמה ואחרי שהתחילה הרדיפה שלהם (מספר גדול של כמרים אשר נחטפו ואחד מהם נערף ראשו, מספר כנסיות הוצתו) הם בורחים כעת לאיזור של הכורדים או לסוריה וירדן ומשם למדינות המערב--- מוערך שהמספר שלהם ירד ב- 50% הקהילה הנוצרית בעירק כוללת: בעיקר סריאנים קתולים וסריאנים אורתודוקסים אבל גם ארמנים קתולים וארמנים אורתודוקסים, יוונים-קתולים ואנגליקאנים ואוונגילים. קופטים במצריים מה המספרים ? 10 מליון איש, קהילה מאוד אדוקה ודתייה אך גם שם יש הגירה למערב מרונים בלבנון מה המספרים ? המרונים הם פחות ממליון. הנוצרים בכלל מהווים 35-41% אנגליקנים בפלסטין מה המספרים ? אולי אלפיים או יותר. אנגליקנים בישראל מה המספרים ? אולי פחות מ3000 (ליאון בטח יותר טוב ממני) קתולים לטינים בפלסטין מה המספרים ? 16,000 יונים קתולים בפלסטין מה המספרים ? לא הרבה הם אולי 3000 ורובם נמצאים במזרח ירושלים (כי יש שני בישופים אחד אחראי על הגליל שזה אליאס שקור והשני שזה ג'ורג' בקר אחראי על ירושלים והרשות הפלסטינית) קתולים לטינים בישראל מה המספרים ? גם יחסית מעט אולי 12000 יונים קתולים בישראל מה המספרים ? אנחנו הרוב
(זאת הקטגוריה היחידה שבה אני לא מיעוט) הם 70000 אורתודוכסים בפלסטין וישראל מה המספרים ? ביחד הם 60000 (30000 מכל צד) אם מוסיפים את ירדן אז הם ביחד 100 אלף אורתודוקסים. אולי הסקירה שעשה בי בי סי על הנוצרים במזרח התיכון תעזור לך יותר: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4514822.stm
 

che guevara85

New member
הנוצרי האחרון-האם מצבנו כל כך גרוע?

מצב הנוצרים במזרח התיכון- האם מדובר במצב האמיתי או דעה אישית של המחבר? http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=113 אני אישית חושב שזה לא המצב האמיתי, נכון שמס' הנוצרים במזרח התיכון יורד עם הזמן מסיבת ילודה נמוכה והגירה אל ארצות המערב אך מכאן ועד היכחדות של הנוצרים מהמזרח התיכון הדרך עוד ארוכה.
 

איבן Najy

New member
צ'ה אני חושב שכדאי שתעביר את הדיון

לפורום ערבים לא כדאי לדון בנושא בפורום הנוכחי
 

lion 7

New member
דוקא זה המקום המתאים ביותר

אחי נאגי, המצב בעולם הערבי נוצרי לא מזהיר לעתיד יבוא במזרח כאן ובמקומות אחרים, כמליון נוצרי עירקי במצב הגירה , שלא לדבר על הרדיפות עליהם . לאלה שנשארו שם, מצב הנוצרים היה די טוב בשלטון המלך הקודם חוסיין ז``ל, אולם היום המצב שונה אחרי עליית האחים המוסלמים בפרלמנט , מצב הבכי הוא מה שקורה בסתר מצד השלטונות ,על מעשי הזועה בדרום מצרים כמו שהיה בשנות השמונים. אנחנו לא נכחד, אולם המספרים בירידה .. מאותם סיבות שדברו עליה כאן..
 

salt of earth

New member
זה גיא בכור

לא ממש הייתי מסתמכת עליו למידע מהימן ואובייקטיבי, שלא לדבר על דימגוגיה זולה: ראה מה הוא אומר פה "מירוץ הדמוגרפי והפוליטי בין הנוצרים למוסלמים בארץ הפסידו הראשונים (בבחירות הבאות ראש העיר נצרת כבר לא יהיה נוצרי, כנראה, אלא לראשונה מוסלמי),", הכותב כנראה לא מודע לזה שרוב ראשי העיר של נצרת היו מוסלמים במרביתם (ממשפחת זועבי, פאהום וכמובן תאופיק זיאד שכיהן למשך 35 שנים). לפי דעתי, המאמר פשטני מדי ויותר מדי דימגוגי. אכן המספרים לא מעודדים, ישנה הגירה מסיבית במיוחד מעירק, פלסטין, מצרים. קראתי מאמרים שבשנת 2025 לא ישאר נוצרי אחד בארץ הקודש, מרבית המאמרים שאני קוראת מאתרים נוצריים מדברים על ההיעלמות של הקיום הנוצרי בעוד עשרות שנים. נוצרים מהגרים מכמה סיבות: מצב לא יציב, אפליה ואי קבלת זכויות בסיסיות. אפשר למנוע מצב קטסטרופי כזה אם מדינות המערב ייפעלו לייצוב המזרח התיכון, זה יחזק את הקיום הנוצרי ואפילו יביא נחת לאיזורנו- לצערי הרב, ארה"ב עושה בדיוק ההפך. הבישוף האנגליקאני של קנטירברי אמר כי הפלישה האמריקאית לעירק סיכנה את הקהילה הנוצרית שם. (סורי שגלשתי מעט לענייני פוליטיקה אבל מכיוון שזה קשור באופן הדוק למאמינים הנוצרים אני הרשיתי לעצמי לעשות כך)
 

איבן Najy

New member
תיקון לגבי תאופיק זייאד

נבחר ב 1976 ובחירתו מטעם רק"ח אז עוררה בהלה. ידע יפה להתעמת עם ישראל קניג מחבר המסמך הגזעני . נהרג ב 1994 בתאונת דרכים
 

salt of earth

New member
מאמר של ראש הכנסייה האנגליקנית

באנגליה, המאמר פורסם בבי בי סי והוא של רואן ויליאמס שהוא ראש הבישופים של קנטרברי אחרי ביקור של 4 ימים בארץ הקודש לפני חג המולד. אני ממליצה לכם לקרוא את המאמר, זה מאמר כל כך מפוכח ונכון ומשקף את המציאות של הנוצרים במזרח התיכון, לא מתלהם ולא פוליטי והרגשתי שהבישוף מבין את המצב המורכב שלנו. אצטט כמה קטעים חשובים: "إن هذه المجتمعات لن تستمر في البقاء إلا إذا قرر أخوانهم المسيحيون في الغرب إعارتهم بعض الاهتمام. وهذا لا يعني استخدام ضغوط سياسية أو عسكرية فجة لـ"حماية" هؤلاء، بطرق لا تؤدي إلا إلى تكريس فكرة أنهم حلفاء للغرب وبالتالي لا يمكن الوثوق بهم، إذ ما أكثر المرات التي حدث فيها ذلك. بل يعني ذلك الاستعداد للاحتجاج حينما تساء معاملتهم، وإقامة الاتصالات معهم، ومد الصلات بين الكنائس المحلية هنا وتلك في الشرق الأوسط، وأن نتذكر حينما نزور المنطقة أن هؤلاء لهم وجود وأنهم بحاجة لأصدقاء، ليس الأمر أن هؤلاء المسيحيين يتعرضون للاضطهاد من جانب الحكومات المسلمة إجمالا. بل المسألة تتعلق بتصاعد مد التطرف، الذي تحرص الحكومات مثلهما مثل أي جهة أخرى على كبحه." "لقد كان المؤمنون الأوائل بالمسيحية من الشرق الأوسط، وحري بالمرء أن يقف مليا ويفكر في أنه قد يأتي الوقت الذي نرى فيه رحيل آخر المسيحيين الأصليين من المنطقة. إنها مشكلة لا يسعنا مواصلة تجاهلها إذا كنا نعنى بصحة واستقرار الشرق الأوسط، فعلينا أن نواجه تلك المشكلة، ليس بالقوة النيرانية بل بإقامة علاقات حقيقية مع المجتمعات هناك والعمل على إقامة صلات موثوق بها مع المسلمين الذين يفهمون تاريخهم أنفسهم والذين يريدون العيش في ظل ثقافة حية ومتنوعة." "في عيد الميلاد هذا العام، صلوا من أجل بلدة بيت لحم الصغيرة، و فكروا مليا في مَن أصبحوا مهددين بسبب قصر نظرنا وجهلنا، واسألوا عما قد يكون بوسعكم فعله محليا لتع&#
 

salt of earth

New member
אוף... הקישור לא עלה

צריך לעשות משהו עם המגבלה לגודל הטקסט בשפה הערבית. "في عيد الميلاد هذا العام، صلوا من أجل بلدة بيت لحم الصغيرة، و فكروا مليا في مَن أصبحوا مهددين بسبب قصر نظرنا وجهلنا، واسألوا عما قد يكون بوسعكم فعله محليا لتعزيز تلك الكنائس القديمة والجسورة والتعريف بها. " קוראים למאמר: "התפללו לעיירת בית לחם הקטנה" וזה מומלץ מאוד
 

salt of earth

New member
מכתב האפיפיור לנוצריי המזה"ת

המכתב رسالة של האפיפיור בינידקטוס ה- 16 לבישופים, כמרים והמאמינים הנוצריים במזרח התיכון, המכתב מגלה הזדהות עם התנאים הקשים בה חיים הנוצרים במזרח התיכון והוא מזמין אותם להישאר איתנים וחזקים ושכל העולם הנוצרי מתפלל עבורם וגם מזמין אותם להיות גשר לשלום ואחווה באזור הסבוך של המזה"ת והוא מעודד את הקהילות הנוצריות במזה"ת להמשיך בתרומה הדתית והאנושית שמסייעת לא רק לקתולים אלא גם לנוצרים לא-קתולים ולקהילות דתיות אחרות. הוא הביע את הדאגה שלו מאי היציבות והסכסוכים במזה"ת והביע גם דאגה למצב הקשה של הנוצרים, שם הם מהווים מיעוט והוא הדגיש את החשיבות להתמודד עם המצב הקשה בהסתמך על רגשי אחווה, אהבה, סובלנות וקבלת האחר. להלן ציטוטים חשובים: "وجه قداسة البابا بندكتس السادس عشر لمناسبة الأعياد الميلادية رسالة إلى أساقفة وكهنة ومؤمني منطقة الشرق الأوسط دعا فيها إلى التأمل في حضور الكلمة الإلهي الذي حل بيننا. إنه النور الذي يشع في الظلمة أعطانا القدرة على أن نكون أبناء الله." " زد إلى ذلك ضرورة حضور الثقة بالآخر إذا ما شاءت الإنسانية تخطي الخلافات والفروقات العرقية والدينية والثقافية. وأضاف البابا في رسالته إلى أساقفة وكهنة ومؤمني منطقة الشرق الأوسط أن الجماعات المسيحية في تلك المنطقة تبقى حية ونشطة على الرغم من الصعاب التي تواجهها وتواصل تأدية شهادة أصيلة لانتمائها المسيحي في المجتمعات التي تعيش فيها وتعمل على تحسينها وسط معاناة في بعض الأحيان. لكن الألم لدى المسيحيين يغير قلب الآخر وقلب العالم. لذا كتب البابا في رسالته إني أشجع رعاة الكنيسة المسيحية في تلك المنطقة على السير قدما في عملهم الديني والإنساني لما فيه خير الجماعات الكاثوليكية وغير الكاثوليكية والجماعات الدينية الأخرى. ولاحظ البابا أن مسيحيين كثيرين في الفترات الأخيرة يغادرون الشرق الأوسط ما يعني خطر تحول الأماكن المقدسة إلى أماكن أثرية خالية من الحياة الكنسية"
 

salt of earth

New member
המשך...

"بعدها وجه البابا دعوة إلى أتباع الطوائف المسيحية والديانات الأخرى والذين يبحثون بصدق عن السلام والعدالة والتضامن لاعتماد الحوار كوسيلة وحيدة لتخطي الخلافات وتحقيق التفاهم والوئام بين جميع شرائح المجتمعات في منطقة الشرق الأوسط" " إن السلام عطية عظيمة تبرر تضحيات الجميع. وكما قال البابا يوحنا بولس الثاني ليس من سلام بدون عدالة ما يعني ضرورة الاعتراف بحقوق الجميع. أمنيتي ختم البابا رسالته بالقول أن تخفف الأعياد الميلادية من ألم عائلات كثيرة وتبعث الأمل بإحلال السلام والعدالة في العالم" לקריאת הקטע שמתייחס לנוצריי המזה"ת בערבית : http://www.abouna.org/orient/orient%20(7).htm לקריאת המכתב המלא: http://www.asianews.it/index.php?l=en&art=8120&size=A
 

che guevara85

New member
מאמר המסקר את המצב העגום של הנוצרים

במזרח התיכון, המאמר הוא באנגלית והוא מלפני שנה הנה תקציר של המאמר: האיזור שבו הנצרות נולדה מאבד את האזרחים הנוצרים בגלל שיעור ילודה נמוך והגירה . בין 12-15 מיליון נוצרים חיים במזרח התיכון, יותר מחצי מהם נמצאים במצרים ויותר ממיליון בלבנון(אני יודע שיש כ1.7 מיליון נוצרים בלבנון המהווים כ35% מהאוכלוסיה). בישראל יש כ120,000 נוצרים ערבים ובין 300-500 אלף נוצרים לא ערבים רובם רוסים. החל מהמאה ה20 שיעור הנוצרים באוכלוסיה במזרח התיכון החל לקטון, ב1908 בשלטון העות'מאני קמה קבוצה שנקראה התורכים הצעירים ששמה לה למטרה לגרש את הנוצרים מהמזרח התיכון. ההגירה של נוצרים המשיכה בגלל המצב הפוליטי והבטחוני הלא יציב במזרח התיכון, הנוצרים רובם הם משכילים ולכן הם נקלטו בקלות בארצות המערב, בנוסף לדתם שהקלה עליהם מאוד להתבולל בתוך המערב. סיבה נוספת לקיטון במס' הנוצרים הוא שיעור הילודה הנמוך מאוד, לדוגמא שיעור הילודה בישראל אצל נוצרים הוא הנמוך ביותר מבין כל האוכלוסיות והוא מסתכם בריבוי טבעי של 1.4% לשנה בלבד(פחות מ2 ילדים במשפחה). http://www.voanews.com/english/archive/2006-01/2006-01-17-voa55.cfm?CFID=16014405&CFTOKEN=67795881
 

איבן Najy

New member
אי אפשר לתת תשובה חלקית

חובה לתת תשובה מלאה ואי אפשר לתת תשובה מלאה בלי להידרש לסוגיות של רוב ומיעוט במזרח התיכון ובמדינות החברות בליגה הערבית. אתמול רשמתי הודעה שמעלה את הבעיות הקיימות בין רוב למיעוט ולבקשתי המנהלת מחקה את תשובתי
 

lion 7

New member
חיכיתי לתגובתך salt

אין לי מספרים על הקהילות כאן ובעולם הערבי, רק מוסיף גם קהילות שקיימות מלפני ואחרי 48 מהם, בפטיסטים כאן ובירדן ,לבנון וסוריה שהמרכז הראשי נמצא בירדן ועוד ייצוגים של כנסיות מלפני 150-200 שנה.. יש גם באותו כוון: נזארין , ברזרין , כנסיית המשיח ,כנסיית אלוהים ,ועוד (חלקית לכל זרם אנבפטיסטי שכנסיית האם נמצאת בארה``ב או במערב אירופה ומדינות סקנדינביה , יש לו איזה יצוג כאן, תלוי בוותק ובגודל המאמינים, למרבה הפלא יש גם איזה קהילה ערבית-יהודית שמוצאם מברזיל שבהחלט דבר מענין ומעודד, ומצד שני יש עוד כאלה שנחשבים (מינות בנצרות, ושלא נפגע ברגשות אותם נוצרים שהמ נחשבות דתות עצמאיות ,דומות לנצרות הכללית באופנים דומים ) מהם מורמונים , שבתיים(סבתיים) , עדי יהווה (שהוד יהוה), שיש להם יצוג במצרים ירדן לבנון , ובמצרים לעדי יהוה המצב לא מעודד ומפחיד, כי השלטונות לאחרונה סגרו את מוסדותיהם ומאמיניהם חיים במחתרת ...>> אם לא הוספת את המארונים הלבנונים שמיוצגים באל-גש (גוש חלב) .גם לנוצרים הקופטים אורטודוקסים במצרים יש למרבה הפלא,יצוג קטן של קופטים קתולים (במספרים קטנים ), הכנסייה החבשית בירושלים , ארמנים שהיגרו לכאן אחרי הטבח בארמיניה, ויש מהם דוברי עברית וערבית .. אני מציע שאם יש לחברי הפורום היקרים הוספות או מידע , אז בהחלט נעשיר ביחד את הידע הכללי, על הכנסיות הערביות במזרח התיכון. . . .
 

salt of earth

New member
הכנסיות המקומיות בארץ הקודש

הכנסיות המקומיות בארץ הקודש חילקתי את הכנסיות לפי השתייכות לשלושה זרמים עיקריים: קתולים, אורתודוקסים ופרוטסטנטים. בארץ הקודש מיוצגות 14 כנסיות, לחלקן אין קהילות מקומיות פעילות אך יש להם כיסא בישוף או משתתפים בבעלות על מקומות קדושים. כנסיות אורתודוקסיות: 1. הכנסייה היוונית-אורתודוקסית: מהכנסיות העתיקות ביותר באזור שלנו. בירושלים יש כיסא של הפטריארך שנחשב לתפקיד היסטורי חשוב ביותר, כאשר הגיעו הצלבנים הפטריארך הוגלה לקונסטנטיפול ואח"כ הוחזר. כמעט כל בני הקהילה היוונית-אורתודוקסית הם ערבים אמנם ההנהגה הרוחנית הבכירה היא יוונית, ברשות הפלסטינית הם מונים 25000 ובישראל הם מונים 32000 (הם הכנסייה השנייה הגדולה ביותר בישראל אחרי היוונים-קתולים) ובירדן הם 43000. כלומר ביחד הם מונים 100 אלף מאמין. הם נחשבים לכנסייה מזרחית, טקס התפילה הוא ביזנטי ונוסח התפילה הוא או של יוחנא אל ד'הבי אל פם (Saint Jean Chrysostome) או הנוסח של הקדוש בסיליוס הגדול, שפת התפילה היא ערבית וקצת יוונית. 2. הכנסייה הארמנית-אורתודוקסית: הארמנים בישראל וברשות הפלסטינית מהווים 2000 איש, והם הגיעו אחרי הטבח של הארמנים, אבל כס הפטריארך שקיים משנת 636 והרוחב הארמני היה קיים לפני שהארמנים ברחו לפה. העם הארמני היה מהעמים הראשונים שקיבלו עליהם את הנצרות והכנסייה הארמנית היא כנסיית לאום. הארמנים בארץ שימרו את השפה ואת התרבות שלהם. זאת כנסייה מזרחית וטקס התפילה קרוב לביזנטי וביחד גם לסריאני, המיסה מתנהלת בשפה הארמנית. 3. הכנסייה הקופטית-אורתודוקסית: מקורה ממצרים ומאחת הכנסיות העתיקות במזרח התיכון על פי המסורת היא נוסדה בידי מרקוס הקדוש במאה הראשונה ויש להם הרבה קדושים שמתו מות קדושים בשל האמונה שלהם. גם יש להם כס בישוף בירושלים, רובם נמצאים במצרים אך יש קהילה קופטית קטנה בארץ והם מונים כ 2000 מאמין. נוסח התפילה דומה לזה של האורתודוקסית והשפה במיסה היא ערבית עם קצת קופטית. 4. הכנסייה האתיופית-אורתודוקסית: יש להם כס בישוף בירושלים והם נמצאים שם כבר מהמאות המוקדמות וגם חולקים בבעלות על מקומות קדושים אבל אין להם קהילה מקומית פעילה. 5. הכנסייה הסורית-אורתודוקסית: מהכנסיות העתיקות ביותר בירושלים ובמזרח התיכון בכלל. הקהילה שלהם נמצאת בעיקר באזור ירושלים ובית לחם אך לא באזור הגליל, זו כנסיית לאום שפת המיסה היא סיריאנית שזה בעצם הניב הנוצרי לשפה הארמית בה דיבר ישוע. כנסיות קתוליות: 1. הכנסייה היוונית-קתולית מלכיתית: הקהילה המלכיתית תמיד נכחה בארץ הקודש אך בזמן הפיצול הגדול ב 1054 היא הייתה עם הפלג האורתודוקסי, בשנת 1724 היא הצטרפה רשמית לכנסייה הקתולית ושינתה את השם ליוונית-קתולית. הכנסייה הזאת קיימת בעיקר בלבנון, ירדן, סוריה, הרשות הפלסטינית, ובישראל היא נחשבת לכנסייה הגדולה ביותר אליה משתייכים כ 68-70 אלף מאמין שבעצם מהווים כ-56% מהערבים-נוצרים. בארץ יש שני כיסאות של בישופים: אחד בחיפה שאחראי על הקהילה בישראל והשני הוא בירושלים שאחראי על הקהילה ברשות הפלסטינית וגם הנציג של הפטריארך היושב בדמשק. הם נחשבים לכנסייה מזרחית הכפופה לכס הקדוש, טקס התפילה הוא ביזנטי ששומר למרות ההצטרפות לכנסייה הקתולית ונוסח התפילה הוא של יוחנא ד'הביי אל פם ושפת התפילה היא ערבית עם קצת יוונית. 2. הכנסייה הרומית-קתולית (לטינית): הוקמה לראשונה ע"י הצלבנים אבל אח"כ היא נעלמה, ושוב במאה ה- 18 כאשר הגיעו מסדרים לטינים לארץ והקימו להם כנסייה עם קהילה מקומית. בישראל הם מונים 12 אלף וברשות הפלסטינית הם מונים 16 אלף. כיום הפטריארך יושב בירושלים שאחראי על הקהילות בירדן, ישראל, רשות הפלסטינית וקפריסין ויש כמה בישופים. נחשבת לכנסייה מערבית, נוסח התפילה הוא לטיני אחרי ועידת הותיקן השניה, ושפת התפילה היא ערבית. 3. הכנסייה המרונית: על פי המסורת החלה העדה בימיו של מרון הקדוש, נזיר שחי בסוף המאה ה-4 עד תחילת המאה ה-5 לספירה. כיום המרונים, נוצרים דוברי ערבית, הם אחת הקבוצות הדתיות העיקריות בלבנון. הם הצטרפו לכנסייה הקתולית במאה ה- 12. הקהילה המרונית בישראל מונה 9000 מאמין שמרוכזים בנצרת, חיפה, גוש חלב (ג'ש) ועכו. זאת כנסייה מזרחית, נוסח התפילה שלהם לפי הליטורגיה הסורית של אנטיוכיה המבוססת על הניב הארמי-סורי, (שפה שהמרונים עצמם דיברו בה עד המאה ה-18), אמנם הנוסח עבר מעט לטיניזציה, כיום עיקר שפת התפילה היא בערבית. 4. הכנסייה הקופטית-קתולית: 5. הכנסייה הארמנית-קתולית: 6. הכנסייה הסורית-קתולית: * מדובר בכנסיות שנוצרו לרוב אחרי הצטרפות של חלק מהפלג האורתודוקסי לכנסייה הקתולית ומספרם מועט. הכנסיות הפרוטסטנטיות: 1. הכנסייה האנגליקנית: נוסדה בשנת 1841 בארץ, מתחלקת לשתי כנסיות: High church ו- low church. הכנסייה הגבוהה קרובה יותר לכנסייה הקתולית. עקרונות כנסיית אנגליה שונים מאלו של הקתוליות במידה מועטה, בייחוד הסמכה לכמורת נשים וחוסר נאמנות לאפיפיור. כנסיית אנגליה שונה מהכנסיות הפרוטסטנטיות הנוספות בעיקר בצורת ההסמכה לכמורה, במבנה התפילה, שמורכב מתרגומים אנגליים של תפילות טרום־רפורמיות, וההזדהות עם עקרונות האמונה הקתוליות. בארץ הם מונים כ- 3000, שפת התפילה היא ערבית ויש להם בישוף האחראי על ישראל והרשות הפלסטינית. 2. הכנסייה הבפטיסטית: הקהילה הראשונה נוסדה בנצרת בשנת 1911, יש להם קהילות בנצרת, חיפה, כפר יאסיף, כפר כנא, יפו, ירושלים, עכו. שפת התפילה היא ערבית. 3. הכנסייה הלותרית: יש להם בישוף בירושלים ובני הקהילה מונים כמה מאות. 4. הכנסייה האוונגלית:
 

che guevara85

New member
../images/Emo45.gifכל הכבוד מלח הארץ

כל הכבוד על ההשקעה והתרומה שאת מקדישה לפורום
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifכל הכבוד תודה מלח../images/Emo24.gif

יועלה אוטוטו... מה עם התחרות יקירתי?
 
למעלה