איך נפטרים מקנאה?

-Annie-

New member
בזהירות...

תלוי איזו קנאה, כיצד היא באה לידי ביטוי, כיצד היא משפיעה על הקשר. בכדי לקבל תשובה יותר ממוקדת, צריך לדעת פרטים, לא?
 

ליידילי

New member
נזהרתי

באמת... כיוון שכשראיתי לראשונה את ההודעה של האיש, נתקפתי דחף כמעט בלתי נשלט לענות... באופן, שזה היה נראה כך: ==================================================================== ****
*** איך נפטרים מקנאה
האיש ******************** בעזרת אקונומיקה.... ====================================================================
מצטערת באמת - D-: הענין הוא, שכפי שאנני פרטה - אי אפשר לענות למישהו על שאלה כל כך לא ברורה ולא מוגדרת. איש ילד, צדיק בדורו - ניסה לענות ונגרר לכתיבה מסה - ואפילו הוא אומר בסופו של דבר שהנושא מורכב מדי מכדי שניתן יהיה להתייחס אליו. האם האיש מבקש להיפטר מקנאתו הוא, או מקנאת מישהו בו או לו? מקנאה חסרת בסיס ??????????או בעלת בסיס ??????????? לכו ותדעו. ו... צחוק צחוק... אבל בכל זאת במקצת רצינות: קשר שמוטיב מרכזי בו הוא קנאה...(ולא משנה לאיזה כיוון) כזו שצריך להפטר ממנה... אז אולי באמת... צריך להפטר מהקשר... ולפיכך... לבינתיים, אני ממליצה על אקונומיה... או (בזהירות...) על קליה.
 

איש-ילד

New member
הסתכלות

עקרונית קינאה אינה דבר שלילי והיא בהחלט אנושית כחלק ממנגנון שתפקידו לשמור על החשוב לנו. בד"כ הבעיה היא לא בקנאה עצמה אלא בדרך התגובה שבאה כתוצאה מממנה... (אלא אם היא, הקנאה - מוגזמת ואולי אפילו חולנית שאז נדרשת כמובן התערבות של בעל-מקצוע) אני משער שאתה תכוון לקינאה בין בני זוג שעוצמתיה נקבעות בין היתר מרמת הבטחון העצמי וכמובן מרמת הבטחון בקשר עצמו. מרכיב נוסף בקנאה הוא המשמעות שאדם נותן להתנהגויות של מושא הקנאה, למשל - גבר שרואה שזוגתו מתלבשת בצורה סקסית יכול לחשוב מצד אחד שהיא מנסה "לצוד" גברים אחרים ואף זוממת לבגוד בו אך מצד שני יתכן שהיא בסך הכל רוצה לפרגן לנשיות שבה כך שתחושת הקנאה והתגובה היא תוצאה של...מחשבותיו של האדם שהן כמובן תלויות בבטחונו העצמי ובטחונו בקשר וביכולתו "להסתכל". הנושא כמובן הרבה יותר מורכב ממה שניתן להתיחס אליו כאן ומה שניסיתי לעשות הוא רק להבהיר שבהחלט ניתן לשלוט הן בעוצמת הקינאה באמצעות הסתכלות פשוטה והבנה וניתן כמובן גם לשלוט בדרכי התגובה וגם זאת ע"י הסתכלות והבנה, אם הקנאה הזו הינה גורם מפריע במערכת היחסים ואולי אף הרסנית, אז קח את עצמך בידיים ורוץ לבדוק את עצמך. בהצלחה חבר.
 
למעלה