איך מצמצמים בהוצאות האוכל?

שחר38

New member
איך מצמצמים בהוצאות האוכל?

שלום, אני חדשה ומסתובבת כבר הרבה זמן עם התהיה איך מוציאים פחות כסף על אוכל. גם אנחנו, כמו מי שכתבה כאן , משפחה בת 5 נפשות, הורים + 3 ילדים, ומוציאים ה-מ-ו-ן כסף על סופר. התחלנו לקנות בחצי-חינם, ועדיין.........הוצאות מטורפות. אנחנו רגילים לאכול כל יום מנה בשרית, האם זה הכרחי? אשמח לקבל טיפים לצמצום הוצאות, קראתי על צמצום שתיה וחטיפים, ומה עוד?
 

אתיר

New member
מעבר לעיצות שתקבלי בטח עוד מעט

בהחלט, לא חייב כל יום ארוחה בשרית... מה פתאום? מה רע בפשטידה טובה עם סלט? ספגטי עם רוטב וקצת גבנ"צ למעלה? אורז עם עדשים?? הוצאות האוכל הם באמת גבוהות מאד, אבל לצמצם כי אין ברירה. אוכל משישי שבת אני לא זורקת ואוכלים אצלנו ביום ראשון-שני.עדיף לעשות רשימה לשבוע , במידה ויש חוסר אם מאד דחוף ( כמו חלב או גבינה) אפשר לעשות השלמות במכולת. אנחנו לא בתקופת הצנע ויש הכל מכל. שתיה?? אולי רק בסופ"ש חטיפים?? לא חייב לקנות הרבה, לא בריא, אפשר לתקצב. הכי חשוב? מי עושה את הקניות בדרך כלל?? שבן הזוג השני יתחיל לעשות... על בטוח שייצא זול יותר.
 

קלסי

New member
בנוסף

- לא חייבים לקנות אורז במקום שבו הוא עולה 7 שקלים לקילו. - חצי חינם זולים בחומרי ניקוי, לא בכרח באוכל
 

ariri

New member
חיסכון במזון

א. מצאי את המרכול הזול. ב. קני רק מזון ולא מוצרי תענוג או מזון מעובד. ג. קני לפי רשימה שהוכנה מראש ורק אותה. ד. לא לצבור מלאים. ה. לקנות רק בסכום שהקצבת עבור מזון מתוך כל התקציב המשפחתי. קראי במאמרים של הפורום כתבה "איך לא לפשוט רגל במרכול" לגבי בשר, אין הכרח בריאותי לאכול כל יום בשר. ברוכה הבאה ושבת שלום
 

מחשבות

New member
בשר זה אולי לא הכרחי, אבל משקאות מתוקים הם

אאוט מוחלט בכל קנה מידה. המשקאות המתוקים פוגעים בבריאותנו פגיעה קשה ולכן רצוי להמנע מהם בכל מחיר. גם חטיפים ומאותה סיבה. אם קונים גבינה בולגרית, למשל, בקופסה, מגלים שמחירה יכול להגיע ל-60 ש"ח לקילו. במעדניה הנמצאות מטרים ספורים משם, אותה גבינה תעלה רק מחצית מזה וכמובן שלא קונים קילו. קונים מעט ומה שצריך וטרי. ילדים לא חייבים פיתות ורצוי להרגילם ללחם. לא ימותו מזה. זו אותה פחמימה בדיוק. באותה צורה ממש לא חייבים רוגלך, גביניות ועוגת קצפת לקפה של הבוקר. אנשים כן מתים מזה.
 

מתי11

New member
למה לא פיתות?

סתם סקרנוץ,אנחנו לא חובבים פיתות בכלל אבל מענין אותי
 

batid

New member
../images/Emo21.gifעלות חבילת פיתות

כ-9 שקלים, 10 פיתות, לחם אחיד גם אם פרוס, מספק יותר מנות(סנדוויצ'ים) ובעלות נמוכה ביותר משמעו: כ- 30% יותר סנדויצ'ים. כ-45% פחות בעלות. כ- 38 אג' לסנדוויץ' לעומת כ-90 אג'. אפשר להתווכח- "האם סנדויץ'-פיתה משביע יותר מסנדויץ' לחם.. אבל בסה"כ נצילות כיכר ביחס למחיר יותר טובה. מקווה שהתשובה עזרה.
 

מחשבות

New member
גם אני חובב פיתות, אבל המחיר שלהן

יקר מדי לצריכה יומית בבית הספר.
 

מחשבות

New member
עוד עצה שלמראית עין היא הפוכה לעצה המקובלת:

לא ללכת לסופר שבע. הולכים שבעים וקונים פחות וזה כמובן נכון. אבל אז מגלים בבית שלא קנינו מספר דברים משום שהיינו שבעים. אותם מעט דברים המחזירים אותנו לסופר גורמים לנו לקניה לא מתוכננת שבצידה שוב קניות לא מתוכננות. ועוד דבר: לא להתפתות מעולם לקנות דברים שעולים רק שקל-שניים מסופר זול שאנחנו מכירים. בקניה רגילה של 30 פריטים נצא בספור המעט יותר יקר בהוצאה נוספת ממוצעת של 45 ש"ח. שנשב יחד ונחשב מה נקנה ב-45 ש"ח? 12 שקיות פסטה? עשרה לחמים? קילו וחצי בולגרית? קילו נקניק?
 
???????? להפך.

לא ללכת לסופר רעב. קונים דברים מיותרים. לעבוד רק עם רשימות . לדייק בכמויות. ולצרוך בעקר מוצרי יסוד. להתרחק ממוצרים תעשייתיים. לקנות בשוק!!! לפחות : ירקות, פירות, דגנים , קטניות. זה מספיק . בריא וזול. אפשר לחסוך הרבה אם לא משתמשים בכל חמרי הניקוי המיוחדים. אפשר לוותר על מרכך כביסה. אם חייבים - להשתמש בחומץ מאכל פשוט, שעולה 3 שקלים. אין צורך בחומר לשטיפת רצפה. גם לא בחומר לניקוי חלונות ומראות. די במים.
 
היי שחר לא יודעת מה המיומנות

שלך במטבח אבל אפשר לבשל כל יום בשר תלוי איזה וכמה עולה . ניתן לשדרג מאכלים שיהיו בריאים ומזינים . כלומר שיהיו בהם את כל אבות המזון כמו אורז ועדשים = חלבון או חומוס גרגירים וכו' כמובן תלוי מה הכוחות והנסיון . היום אני פחות משדרגת מחוסר כוח ובריאות אבל כרק נישאתי ורציתי לקנות דירה היתי קונה גרונות של הודו מורידה מהם את הבשר ומכינה מאכלים כך שאף אחד לא ידע שזה גרונות כנ"ל ניתן לעשות עם קורקבנים ועם כנפיים . יש מקומות שמוכרים את השאריות שמורידים מהחזה לפעמים משתלם כי ניתן לשדרג בכל מיני צורות בקיצור כל מה שאמרו לך כאן על קנייה נבונה בתוספת הצצה בפורומים של אוכל ומחשבה פתוחה בראש לשידרוג יכולים לגרום לחיסכון עצום . אצלי בבית כלום לא נזרק חלב מקולקל הופך לגבינה , פרי רך הופך לליפתן או לריבה , סלט ישן נשטף מהטעם והופך בעזרת תבלינים ורסק עגבניות לסלט תורכי או בסיס לשקשוקה . בכלל בבית ניתן לשדרג ולמחזר המון דברים שיעשו את החיים נעימים וזולים יותר.
 

hedvalib

New member
ברכותי על הרעיונות,

הם אופייניים לעקרות בית יותר מנוסות וותיקות וטוב שניתנה כאן במה להביע אותם. גם אני, כמו רוב בנות דורי, עברתי ימים נוחים יותר ונוחים פחות (הכוונה לרווחה כלכלית). כאשר ילדי היו קטנים נהגתי לקנות להם בגדים בשוק ולתפור עליהם כל מיני קישוטים ששינו את פני הבגד ללא הכר. ואז, הם בצחוק סיפרו לחברים ששאלו היכן נקנו הבגדים שהם קונים בבוטיק שוקי. מן בדיחה פרטית שהפכה לשם דבר. זה בענייןהבגדים. בעניין האוכל, כמוך, אוכל שנשאר שינה פנוי ולמחרת אכלו אותו בצורה שונה וטעימה לא פחות. כמוך, אני נוהגת לקנות מאיטליז שכונתי גב עוף. המרק שיוצא ממנו עם הרבה ירקות הוא נפלא. הירקות במרק טעימים ומהבשר שיש על העצמות מכינה קציצות או מערבבת אותו בפתיתים עם מעט ירק. ממש מעדן. בעניין שיתוף הילדים במצב הכלכלי, אני בפירוש חושבת שילדים צריכים להיות שותפים ולדעת שיש אילוצים שבגינם קונים או לא קונים להם את מבוקשם. לא להבטיח משהו שיודעים שאחר כך יהיה צורך בהמצאת סיבה לא לקנות. להגיד מראש שההוצאה היא עכשיו מעבר ליכולת הכלכלית. אם הילדים יותר גדולים, הם יכולים לעזור, לשטוף מכונית של שכנים תמורת מחיר מוזל יותר מאשר בתחנה, להביא קניה מהמכולת/שוק/סופר תמורת טיפ/לשטוף חדר מדרגות ועוד כיד הדמיון והאפשרוית באיזור. מצב כלכלי הוא פונקציה של תכנון נכון. לא לתכנן הוצאה יותר גדולה מאשר יש בפועל בתלוש המשכורת.
 
כמה רעיונות:

1. למשל, אל תקני שניצל פרוס, פשוט לקנות עוף שלם ושיחלקו לך אותו גם לשניצלים. 2. פרגיות: לא לקנות מוכן, תכיני אותם מהירך. 3. צ'יפס-לא לקנות מוכן, לחתוך לבד. 4. לעשות סקרי שוק-חצי חינם כבר לא זול. תקני שם מה שנראה לך זול יותר ואת השאר תקני בחנות זולה אחרת. 5. לא לשלם בתשלומים על אוכל. 6. שתיה מתוקה לא צריך בכלל, אבל אם בכל זאת רוצים - לקנות תרכיז. 7. לא לקנות חטיפים באריזה גדולה, הילדים לא אוכלים את הכל וסתם נזרק. אני קונה את האריזות המיני, אולי קצת יותר יקר אבל בסופו של דבר יותר משתלם. 8. גבינה צהובה במעדניה יותר זולה מארוזה. 9. לבשל לפי המידה הרצויה לך באותו היום כדי שהאוכל לא יזרק. בקיצור... תתחילי עם ההמלצות האלו.
 
כל כך נכון אבל אפשר לשדרג יותר

את העוף לחתוך לבד לא בעייה בכלל , ניתן לקנות שוקיים סוג ב' בסה"כ העצם שבורה לא נורא . חטיפים מסכימה איתך על החבילות הקטנות יש מקומות שמוכרים בשקל . גם בדברי חלב יש הבדל בן החנויות יש מקומות שהחברות פתאום עושים מבצע כדאי לשים לב . יש לקחת בחשבון גם את הוצאת הדלק ואת הקניות לשלב עם עוד כמה דברים . עכשיו עם שנת שמיטה לשים לב להבדלים של מחירי הירקות עדיף שוק למרות שהסניפים השונים עושים ימי שוק , בימי שוק לא להתפטות לקניות אחרות לזכור שבאים לקנות ירקות החברות מורידות מחירים של הירקות עד כדי הפסד עבורם ומכניסים במוצרים אחרים , הירקות הם כדי למשוך אתכם לחנות .
 
בלי קורנפלקס

אצלי אוכלים בבוקר דייסה או פרוסה ותה או לכל היותר שוקו תוצרת בית (לא לקנות שקיות או בקבוקוני שוקו). כריכים לבי"ס רק מלחם ולא מפיתות או לחמניות, בחורף מרק קטניות בריא עם גריסים/לחם/קרוטונים תוצרת בית/פסטה הם ארוחה בריאה ומשביעה. את הקנייה הבאה דוחים ככל האפשר עד שרוקנו את המקרר לגמרי, ככה מנצלים עד תום את מה שיש. לסופר הולכים רק עם רשימה שמבוססת על תכנית ארוחות שבועית. צ'ופר לילדים - קרטיבים קטנים תוצרת בית או סנדביץ' ביסקוויט עם ממרח מתוק. אין אין אין חטיפים באריזות מרשרשות. אנחנו 4 במשפחה מוציאים 2000 ש"ח, לא מתים מרעב ואפילו אוכלים גם דברים טובים. אנחנו כן קונים בחבילות גדולות (30 ביצים) או במבצעים (פסטות 4 ב-10).
 
מיציפיצי מאמצת בחום את הרעיון לדחות את הקנייה

בדיוק אתמול אמרתי לבעלי שחבל שאני הולכת לסופר כל שבוע כי תמיד יש דברים שניתנים לדחייה עוברת לפעם בשבועיים מאמינה שהתקציב יעבור ל500 ש"ח לקניה במקום 300-350 כלומר חיסכון משואר של 300 -400 שקל בחודש.תודה מה הכוונה לתוכנית ארוחות שבועיות , האם את מתכננת מה יאכלו שבוע מראש. יש לי ילדים מתבגרים שמתעמלים וכך יוצא שאוכלים בעיקר בערב כמויות של חלבון גבינה ביצים טונה יש לך רעיונות לקצץ בגבינה ובטונה לטובת רעיונות אחרים זולים יותר ועדין עשירים בחלבון .
 

hedvalib

New member
ניצול שאריות גבינה

קורה שבמיכל גבינה לבנה נשארת שארית שאיש אינו רוצה אותה? קורה. ויש מצב שאם אוכלים גבינה לבנה וגם גבינת קוטג' בשני המיכלים נשארת כמות די נכבדה יחד. באחת המיכלים מערבבים את 2 סוגי הגבינה (ואולי עוד שאריות מסוגים וטעמים שונים) + ביצה אחת או 2 (תלוי בכמות הגבינה) מעט מלח עם צריך ומעט פלפל שחור לשיפור הטעם ומטגנים כמה דקות עד אשר הנוזלים מתאדים. טעים מאד. יש גבינה יש ביצה יש ניצול שאריות עכשיו למעדנים תוצרת בית: מרתיחים 2/3 מים ושליש חלב + סוכר לפי הטעם +סוכר וניל או כל תמצית טעם שרוצים + קורנפלור. ומתחילים לבשל דייסה יחסית סמיכה. מוסיפים מעט קקאו מדולל (כדי שלא יהיו כדורים/גושים) ומערבביםםםםםםםםםםםםם עד שהכל יוצא חלק ואחיד. יוצקים לגביעים חד פעמיים בכמות שילד יכול להאכול מבלי לזרוק, מקררים ומאחסים במקרר. בתאבון. אם רוצים אפשר להגדיל את כמות החלב על"ח כמות המים. טעים ומזין ולא בשמיים
 
קיטניות מכילות המון חלבון

מרק עדשים, מרק שעועית, מרק אפונה. אילו דברים שמצריכים מעט יותר השקעה ותכנון מחביתה טונה וגבינה אבל הם יותר חסכוניים ובעצם גם יותר בריאים.
 

שחר38

New member
תודה רבה לכולם, אחלה רעיונות!

אני החל מהשבוע מתחילה ליישם לפחות חלק מהם, בתקווה להשיג סוף סוף את החסכון המיוחל.
 
עוד כמה רעיונות

אולי אחזור פה על דברים שנאמרו, אבל הנה: 1. לא לאכול בחוץ. ואם כבר- אז לעשות לזה תקציב מיוחד, ולא יותר מפעם פעמיים בשבוע. זה גם לא בריא וגם הוצאה מיותרת. או שאוכלים בבית או שאוכלים בחוץ, ואם כבר אוכלים בחוץ אז להשתדל שזה יהיה במסעדות ביתיות ולא ברשתות מזון מהיר גדולות. 2. כמו שאמרו- משקאות קלים אאוט, מים אין. כדי לחסוך בהוצאה הזאת הייתי שוקלת אפילו לקנות את המיכלים הגדולים שיש לכל אחת מהחברות היום, אלו שעומדים בבית. תעשי את החישוב, יכול להיות שיותר משתלם. 3. חטיפים, שוקולדים, סוכריות, מסטיקים- אאוט בהחלט. אם יש לך ילדים קטנים והם ממש רוצים- אחד לכל אחד, מסוג אחד בלבד, וזהו. 4. מבצעים וכרטיסי מועדון לפעמים מוזילים המון, גם אם משלמים על הכרטיס סכום חד פעמי כלשהו. 5. לא חייבים בשר כל יום. יש המון מתכונים צמחוניים משביעים ומזינים הרבה יותר מבשר שדחפו לו אנטיביוטיקה וכאלו. 6. לקנות לפי רשימה. ככה לא שוכחים כלום. אם יש לך אפשרות, ורצוי שתהיה- לתכנן ארוחות מראש. לחשוב על מה את הולכת לבשל, לפי מה שיש בבית, ואם משהו חסר, אז לעשות רשימה וללכת לקנות. 7. להכין תקציב שבועי/חודשי שאין ממנו חריגה. 8. כמו שאמרו, לחפש את הסופר הזול ביותר בקרבת המגורים שלך. יש מוצרים שבסופר אחד זולים יותר, ובשני אותם מוצרים עולים כפול כמעט. שווה לפעמים לפצל קניות כדי לחסוך. 9.משהו שהרבה לא מודעים אליו- בתלושי קניה יש הנחות שבין 10%-16%, תלוי מאיפה קונים. שווה לבדוק בהסתדרות, חבר, ועוד מקומות. במקרה שאין, אפשר לקנות בקופות הראשיות בהנחה של 10%, שגם זה חיסכון יפה. אמא שלי קונה כמות גדולה כל חודש וזה מוזיל לה את התקציב הכולל. מלבד זאת, בהרבה מקרים אפשר להשתמש בהם גם בחנויות אחרות, יש רשימה בגב התלוש. 10. לפעמים יותר משתלם לקנות דרך האינטרנט. שווה לבדוק. לכל רשת כמעט יש היום חנות מקוונת. לפחות מוצרים יבשים אפשר לקנות שם. בהצלחה
 
למעלה