איך מונעים מציפורי מחמד לעוף?

tafustafus

New member
איך מונעים מציפורי מחמד לעוף?

(מעולם לא שמעתי מישהו משתמש בביטוי "ציפורי מחמד". כוונתי כמובן לתוכים ולשאר הציפורים שאנשים מחזיקים כחיות מחמד) פעם שמעתי ששוברים עצם כלשהי בכנפיהם כדי למנוע מהם את היכולת להימלט. זה נכון? זה חוקי? תודה.
 

netbird

New member
אפשר למנוע מציפור מחמד לעוף

אבל לא שוברים להן שום עצם. אפשר לגזור להן את אברות התעופה ואז הן לא ממש יעופו. גזירת אברות התעופה צריכה להתבצע בזהירות, כך שלא תפגע בכלי דם העוברים בבסיס הקולמוס. לרב גוזרים כשליש מהאברות. אפשר לקצץ חלק מהאברות החיצוניות או חלק מאברות האמה ואברות היד. קיצוץ כנפיים עושים לרב לעופות גדולים כגון תוכים (בניגוד לתוכונים). תוכי שקוצצו כנפיו ינסה לעוף וכשלא יצליח, ישלים עם נכותו ולא ינסה שוב לעוף. אסור לשבור להן עצמות - זה גורם להן סבל, זוהי התעללות וזה לא חוקי.
 

tafustafus

New member
תודה

אני מתאר לעצמי שגם שלילת כושר התעופה אינו דבר נעים במיוחד לתוכי... ועוד שאלה (וסליחה על הבורות): לאחר קיצוץ אברות התעופה, הן לא צומחות מחדש? האם יש צורך לחזור על כך מדי פעם כדי למנוע מן העוף לעוף?
 
כדאי לדעת

לקוקטיילים יש כושר תעופה כל כך טוב שהם יכולים לעוף אפילו בלי נוצות התעופה!! (לא כולם)
 

netbird

New member
אכן

נכון, הנוצות גדלות שוב וצריך לקצוץ אותן מדי פעם. בכל אופן, עוף שלא עושה אימוני תעופה (כמונו בדיוק), מאבד כושרו. אם אתה רוצה לוודא שלא יעוף תמשיך לקצץ.
 

oddish

New member
סליחה, אבל לי

זה נשמע דיי אכזרי בכל מקרה. למה לגדל ציפורים אם צריך לקצוץ להן את הכנפיים ?? עודד
 
תקשיב

תוכי מאולף חובה ליקצוץ לו את הקנפיים כי כשמוציאים אותו מהכלוב והוא רוצה קצט לעוף הוא עלול ליפול לסיר מרק רותח להיכנס בחלון וזה ממש לא נעים. הוא מרגיש את זה כמו שאנחנו מרגישים שגוזרים לנו את השיער או את הציפורניים (לא כואב) וגם אם הוא נופל מאיזה שולחן זה לא מסוכן, הוא יכול לידאות.
 

tafustafus

New member
זו תשובה מטורפת לגמרי

סיר מרק?! ומה עם זה שהעוף אינו יכול לעוף? נניח שהיו קוצצים לך, ללא כאב כמובן, איזה חלק בגוף שלא היה מאפשר לך לעשות משהו מאוד בסיסי, כמו שתעופה היא בסיסית עבור ציפור. עכשיו הבנת את הבעיה? ולמה בכלל להחזיק עופות שנלכדים בטבע או מגודלים במטרה לחיות ללא יכולת לעוף? ולמה לאלף תוכים? למה לא לעזוב אותם במנוחה?
 
מדברים על

תוכים. חס וחלילה ליתפוס ציפור מהטבע. ותוכי יהיה יותר מסכן כל החיים בכלוב מאשר שהוא לא יוכל לעוף...
 
רוב התוכים שמוכרים

היום נולדו בשבי. ויש אנשים שתופסים תוכים וצריך לדווח עליהם למשטרה
 

tafustafus

New member
אבל הם לא מופיעים בשבי כך סתם

אלא מגודלים כסחורה. מגודלים מראש, בכוונה, לחיי אומללות.
 

oddish

New member
אז אתה טוען

שבעצם אין לגדל אותם בכלל בשבי ? זו כבר שאלה אחרת, כי אם לא יגדלו אותם בשבי, אז ימשיכו לצוד אותם ביערות ואז מצבנו יהיה עגום עוד יותר, הלא כן ? ולגבי פגיעה או הטלת מום, עדיין זה נראה לי מעשה מכוער. לפי דעתי אם אתה לא יכול לספק לחיית המחמד שלך תנאי מחייה סבירים אז אל תיקח אותה מלכתחילה, וזה גם עבור כלבים שנשארים סגורים שעות על גבי שעות בדירה, וכו וכו עודד
 

tafustafus

New member
וודאי שאין טעם לאסור על גידול בשבי

אם מכירותם עדיין מותרת. וזה נכון כמובן לא רק לגבי תוכים אלא לכל חיות המחמד שאנשים רוכשים לעצמם לשם שעשוע או מסיבות דומות, ועל ידי כך תורמים, במודע ולעתים קרובות לא במודע, לסבלם של הרבה בעלי חיים. (והנזקים, אגב, לא נגמרים בזה. לפעמים ציד של עופות ובעלי חיים אחרים משבש את המערכות האקולוגיות שהם מהווים חלק מהן, דבר שגורם בעקיפין לנזקים למינים שלמים בטבע). חברה אחראית ומתוקנת, המגלה חמלה לא רק כלפי בני האדם אלא גם כלפי בעלי החיים שבקרבה, מן הראוי שלא תאפשר סחר בבעלי חיים בכלל. אוהב צפרים? צפה בהן בטבע. רוצה לגדל חיית מחמד? אמץ חיה שמחפשת בית מאיזה מקלט או מן הרחוב. לא רק כלבים וחתולים מחפשים בתים. אין במקלט דווקא תוכי כמו שרצית? שמח על כך שאיש אינו מפריע לתוכים האלה לחיות את חייהם הטבעיים. כבר יש חוקים האוסרים על מכירה והחזקה לה קופים, למשל. מדוע לא להרחיבם לכל חיות הבר?
 

tafustafus

New member
מכירותם = מכירתם

לה קופים = של קופים את שאר הטעויות אפשר להבין לבד...
 

khb

New member
החוק, למיטב ידיעתי

לא מדבר רק על קופים כי אם על חיות בר.
 

tafustafus

New member
חיות בר? זה עניין של הגדרה

וההגדרות, כפי הנראה, לא ממש מוצלחות. תוכי שנלכד ביער בדרום אמריקה ונמכר אי שם בחצי הכדור הצפוני כחיית שעשוע הוא חיית בר? כנראה שלא, על פי ההגדרות הקיימות, וודאי שצאצאיו אינם חיות בר. וכך גם הרבה בעלי חיים אחרים שנלכדים ונסחרים באין מפריע.
 
נכון אבל

הגוזלים שלהם לא מכירים חיים אחרים ואם תשלח אותם לחופשי יכול להיות שהם ימותו תוך כמה ימים.
 

tafustafus

New member
לכן אני טוען

שיש לשים קץ לתופעה בכללותה. לתוכים שכבר חיים בשבי יש לדאוג לתנאי מחייה נאותים במקום בטוח, או אפילו להכין להם תוכנית הכשרה לחיים בטבע (זה לא רעיון מופרך, יש תוכניות כאלה בכל מני מקומות בעולם במיוחד עבור בעלי חיים שנמצאים על סף הכחדה, שמאפשרים להם לגדול ולהתרבות בשבי, ואז מחזירים אותם לסביבתם הטבעית). ובמקביל, לאסור על לכידה של תוכים חדשים ולהטיל עונשים כבדים ביותר על כל מי שמפר את החוק הזה.
 
למעלה