איך מגיבים לחברת ההשכרה בגרמניה?

יונית א

New member
איך מגיבים לחברת ההשכרה בגרמניה?

קיבלתי מכתב מהחברה בה שכרנו את הרכב במינכן עם בקשה להסכים לתצהיר(?) על נזקים שנמצאו ברכב שהחזרנו. העובדות- עם קבלת הרכב צילמנו את המכונית כולל הפגיעה (אחת משתיים המצויינת במכתבם) על התמונה תאריך הצילום. בהחזרת המכונית ניגשתי למשרד וקיבלתי אישור כי המכונית נבדקה והיא תקינה (ואין לי מושג איפה הנחתי את האישור הזה..אבל אולי אמצא אותו עוד). מה אני אמורה לעשות הלאה? כי ברור לי ללא ספק שלפחות אחת ה"דפיקות" הייתה טרום ההשכרה.(לא יודעת לגבי השנייה שכן לא צולמה על ידם, לא הוראתה לנו ואין לי מושג למה הם מתייחסים). להתכתב ישירות מול החברה במינכן? להתעלם? לפנות לנציג בישראל דרכו ביצענו את העיסקה?
 
שתי אפשרויות

הראשונה לפנות לנציג בישראל למרות שבבטחון של 99% התשובה תהיה שהוא רק תיווך ביניכם לבין החברה בחו"ל וכי את החוזה ערכתם מול החברה בחו"ל. השניה (אם הראשונה נכשלה) לענות לחברה הפונה: א. אתם לא גרמתם שום נזק לרכב ב. ברשותכם תמונות הכוללות תאריך על התמונה והמצביעות על מצב הרכב בעת ההחזרה. ג. ברשותכם אישור החברה לתקינות הרכב ואי מציאת נזקים אם יש לכם חשש קל ביותר שלענין הזה עלול להיות המשך, פנו לעורך דין שישלח את המכתב, וכאשר מקבלים מכתב עם כותרת של עורך דין, 99.9% מהמקרים החברה מתקפלת. אגב, אני מקווה שהיה לכם ביטוח מקיף, כי אז הם צריכים את ההצהרה מול חברת הביטוח. ועוד אגב, בכרתים בחברות רציניות לא קיים מצב כזה, כל רכב מבוטח ביטוח מקיף ולכן הם גם לא מגהצים כרטיס אשראי.
 

nitsansh

New member
מזתומרת לא מגהצים???

תסביר להדיוט שלא מתמצא בענין ביטוח למה התכוונת במשפט האחרון...
 

noa scotland

New member
לא להתעלם, בייחוד אם יש להם

פרטי כרטיס אשראי שלכם (יש להם?). הייתי שולחת להם את הצילום של הפגיעה שהיתה כבר על המכונית בצירוף מכתב שכופר באחריותכם לפגיעות עליהן דיברו. וכמובן, חשוב שתמצאי את האישור שקיבלתם שהחזרתם את הרכב במצב תקין! כמו כן, היות ויש סוכן "באמצע" לדעתי חשוב ליידע אותו ולעדכן אותו בתכתובת, אבל בכל זאת לכתוב את המכתב בעצמכם - לא הייתי סומכת על הסוכן שיטפל בבעיה (בלי לפגוע בסוכנים שכאן...).
 
לפנות לסוכן שדרכו שכרתם את הרכב

הוא כבר יטפל בכם ויפנה לנציג בארץ ודרכו לחברה בחו"ל לא להתעלם ולא לשלם עד שהסוכן יסיים את הטיפול
 
למעלה