איך למצוא משרות הייטק ללא ניסיון ומשרות סטודנט בתחום?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
תמונות למאמרים (5).jpeg
קרדיט תמונה Canva

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו במרץ 2022, השכר הממוצע בהייטק עומד על פי 5.8 משכר המינימום ופי 2.6 מהשכר הממוצע במשק. על פי הנתונים האלו, מאז שנת 2011, עלה שכר המינימום ב-29 אחוזים, בעוד שהשכר בהייטק עלה בלא פחות מ-54 אחוזים.

לכן, אפשר בהחלט להבין למה צעירים שואפים למצוא משרות הייטק ללא ניסיון או משרות סטודנט בתעשייה הנחשקת הזאת. כדי לעשות זאת – כדאי להכיר כמה עצות שיעזרו לכם לשפר משמעותית את הסיכויים להתקבל לעבודה:

1. חפשו במקומות הנכונים
בישראל יש כמה פלטפורמות מוכרות המסייעות במציאת עבודה, אך כמעט אף אחת מהן לא מתמקדת באופן ספציפי במשרות הייטק. אחת הפלטפורמות החדשות שכן עושות זאת וכדאי להכיר היא Expoint, אשר באמצעותה ניתן לאתר בקלות משרות דרושים בהייטק וגם למצוא משרות הייטק ללא ניסיון או משרות סטודנט . המערכת מציעה יכולות חיפוש מתקדמות, כדי שתוכלו לאתר את המשרה המושלמת בשבילכם על פי מיקום גיאוגרפי, שם החברה או התפקיד שאתם מכוונים אליו.

2. צרו קורות חיים שאי אפשר להתעלם מהם
מטבע הדברים, מגייסים בהייטק מקבלים בכל יום אינספור קורות חיים ממועמדים פוטנציאליים – ולכן חשוב להבין איך להתבלט מעל כל השאר – אפילו אם אין לכם ניסיון מעשי בהייטק. קודם כל, כדאי להבין שבמקרים רבים, קורות החיים עוברים סינון ראשוני אוטומטי לפני שהם מגיעים לעיניים אנושיות. לכן, חשוב לעבור על מסמך קורות חיים לדוגמא כדי להבין איך לייצר בעצמכם מסמך שקודם כל יעבור את הסינון הזה ויגיע למגייסים.
אחת הדרכים הטובות להבטיח שהמסמך שלכם יעמוד בסטנדרטים הבסיסיים, היא פשוט להיעזר בתבנית קורות חיים. כך, כל מה שתצטרכו לעשות זה פשוט להזין את המידע שלכם – והמערכת תכין בעבורכם מסמך מעוצב ורשמי, ללא שום מאמץ מצדכם. ב- Expoint לדוגמה, תוכלו להיעזר במערכת אוטומטית לכתיבת קורות חיים ולייצר קורות חיים באנגלית ובעברית.

3. אל תתנו לחוסר הניסיון לייאש אתכם
כמובן שכשמנסחים קורות חיים להייטק, חשוב להראות שיש לכם את הידע והניסיון המתאימים למשרה – אבל זה לא אומר שאם אין לכם ניסיון, המאמץ שלכם נידון לכישלון. גם אם לא עבדתם כשכירים בחברת הייטק, תוכלו בהחלט להזכיר במסמך פרויקטים עצמאיים, אפילו כאלו שעשיתם בתור תחביב ובלי לקבל תשלום. המגייסים, נדגיש, מחפשים להבין אם יש לכם את צורת החשיבה, הידע, הכישורים והיצירתיות שדרושים כדי להצליח בתפקיד. אם תוכלו לשקף את כל אלו בצורה שונה ומהימנה – זה בהחלט ישפר את הסיכויים שלכם להתקבל אפילו בלי ניסיון מעשי.

כמובן שכדאי וחשוב לציין בקורות החיים כל קורס והכשרה שעברתם בעולמות התוכן שרלוונטיים לתפקיד. בהקשר הזה בהחלט ניתן לציין גם קורסים שעשיתם בתיכון, בצבא או אחרי הצבא – בין אם מדובר במסלולים רשמיים או חוגים וקורסי העשרה.
Expoint- המשרות החמות בהייטק בחברות המובילות בעולם

4. גלו יוזמה ומעורבות בתהליך החיפוש

חיפוש עבודה בהייטק לא מסתכם רק בשליחת קורות חיים למשרות פתוחות והמתנה לתשובה. הניסיון מלמד שכדי לשפר את הסיכויים להשתלב בתעשייה הנחשקת – כדאי לגלות מעורבות ולהיות פרואקטיביים בחיפוש העבודה.
חולמים לעבוד בחברה ספציפית כמו Wix, פייסבוק (META) או מיקרוסופט? אחת הדרכים להשתלב בארגונים הנחשקים האלו היא פשוט להיכנס למערכת של Expoint ולחפש משרות פתוחות בחברות הספציפיות שאתם מתחברים אליהן.
מתכננים רילוקיישן או עבודה מרחוק? השתמשו בכלי החיפוש של אקספוינט כדי לאתר משרות שיאפשרו לכם לעבוד במדינות אחרות ובתנאים שמתאימים לכם.
מצאתם משרה שממש עושה לכם את זה ואתם חייבים לקבל הזדמנות לראיון? נסו לאתר את המגייס עצמו ופנו אליו ישירות, עם מכתב קצר וממוקד שמסביר למה אתם הכי מתאימים למשרה, עם קורות חיים בתבנית הנכונה כמובן.

5. תבינו כמה אתם שווים באמת – עם או בלי ניסיון
נושא השכר הוא נקודה רגישה למי שרוצים להשתלב בהייטק בלי ניסיון. האמת היא שזה נושא רגיש לכולם – אפילו להייטקיסטים משופשפים ומנוסים. אם כבר זומנתם לראיון או אפילו לפני שבכלל קוראים לכם, כדאי להבין כמה בדיוק אתם יכולים לדרוש, ואיך לנסח את ציפיות השכר בצורה שבאמת משקפת את הכישורים והערך שתספקו לחברה. גם במקרה הזה, תוכלו להיעזר בטבלאות השכר שמתפרסמות ב- Expoint כדי להבין פחות או יותר מהו המצב בשוק ואיך לנקוב בסכום ריאלי שיהיה נוח גם לכם וגם למעסיק הפוטנציאלי.
אם במהלך ראיון העבודה תגלו הבנה גם בנושא השכר ותציגו את הדרישות שלכם בביטחון ובצורה מנומקת – זה בהחלט יעזור להשאיר רושם טוב על המגייסים ולשפר את סיכויי הקבלה.

6. התייעצו עם אנשים שכבר עובדים בתחום
שיתוף מידע הוא כלי חיוני להצלחה בכל תחום – והוא בוודאי מועיל מאוד למי שרוצים להשתלב בעולם ההייטק. עוד לפני שאתם מוצאים עבודה בתחום, כדאי ליצור קשרים עם אנשים שכבר עובדים בחברות טכנולוגיות – ולא להתבייש להתייעץ, לשאול שאלות ולבקש הכוונה. היכרות עם האנשים הנכונים בהחלט תעזור גם להשיג ראיונות עבודה למשרות שעוברות מפה לאוזן וגם תשמש כקרש קפיצה ראשוני ומשמעותי לקריירה שלכם בהייטק.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה