איך לחסוך בחשמל

איך לחסוך בחשמל

בואו נשרשר שירשור רעיונות איך לחסוך בחשמל מעבר לכבות אורות . למשל המסך במחשב לוקח חשמל כשהוא דולק סתם כדאי לכבות מקלחות כדאי לעשות אחד אחרי השני כדי שלא היכנסו מים קרים מכונת הכביסה שלי על 0 מעלות לבנים 30 40 הגעתי למסקנה שאני מכבסת בגדים נקיים לא כמו פעם שהיו מכבסים פעם בשבוע . קומקום חשמלי לא למלא סתם בדיוק מה שצריכים .היה לי זוג קשישים שהיה ממלא בטרמוס את המים שנישארו ומשתמש בהם אחר- כך יש לכם עוד רעיונות אשמח לפני החורף .. ושאלה האם עלות החשמל של תנור הבישול גדולה יותר מטוסטר אובן או המחבט החשמלי .
 

ariri

New member
חסכון בחשמל

המזגן: כיוון תרמוסטאט נכון (לא קר מידי בקייץ או חם מידי בחורף ) כל מעלה מוזילה ב 5% את הצריכה להפסיק את פעולת המזגן כשעוזבים את החדר לפרק זמן ארוך. דודי שמש: לקראת החורף לוודא ניקוי הקולטים והסרת גורמים המסתירים את השמש (גיזום עצים לדוגמא) תאורה : החלפת הנורות מנורות ליבון לנורות פלורצנטיות (השקעה גדולה בהתחלה אך חיסכון גדול יותר בהמשך)שמירה על ניקיון הנורות וגופי התאורה . כביסה: לא להרתיח כל דבר, להפעיל רק מכונה מלאה (60 מעלות במקום 90 חוסכת ב 25% מעלות ההפעלה). מייבש : יש לנו שמש אז להפעיל רק במקרים קיצוניים. מדיח: להפעיל בתכנית נכונה ורק כשהמדיח מלא. זה תמצית החיסכון כפי שמופיע ב-האתר של חברת חשמל. אתם מוזמנים לגלוש ולראות בפרוט
 

מחשבות

New member
מסך מחשב מעבירים לכיבוי אוטומטי לאחר 5 דקות

של אי עבודה. לא נוגעים בשום כפתור. אם תרצי הוראות תקבלי.
 

batid

New member
נוספות../images/Emo50.gif

למכשירי מים למינהם (תמי 4/מי עדן)יש צריכה חשמלית קבועה, הסתכלו מאחורי המכשיר וגלו את הצריכה, בסביבות 700W בעבור קרור/חמום המים. להיפטר ממכשירים שמספקים מכלים, מעבר לעלות החודשית הקבועה, החיסכון בתשלום עבור הצריכה החשמלית הקבועה של המכשיר, כפי שציינתי לעיל. שימו בקבוקים במקרר, חממו בקומקום, בשביל זה הם נועדו, טיפ זה שווה כ-130 ש"ח בחודש. לקיצוניים ביננו, עברו לחמם מים על הגז, ושימרו כמו שכבר ציינו את המים הרתוחים בתרמוס לשימוש חוזר. צריכת קומקום היא 2-2.3 KW משמעו, צריכת מקרר ממוצעת ליום(נעשית בשעה הרתחה). אנו מרתיחים כ7-8 פעמים ביום כל פעולה כזו אורכת כ3-5 דק', לכן ממליצים למלא כמה שצריך, נובע מזה 20-40 דק' ביום.(פי 10 בערך מעלות חימום ע"י גז, לעיתים יותר) מזגן הכי יעיל מבחינת חימום מרחב לעלות, שימו לב רק להשאיר רווח קטן בחלון כדי לא להתייבש(גילו כי אנשים בבית מתייבשים בחורף יותר מאשר בקיץ!!). טלויזיה אחת צורך כ-120W, שימו לב לא להשאיר את הטלויזיה דולקת במידה ולא משתמשים, לצורך השוואה, צריכת הטלויזיה שווה לצריכה ממוצעת של מקרר לשעה.(לעיתים אפילו יותר). בחדרים שבהם האור דולק מהרגע שמחשיך, בד"כ 2 חדרים(לרוב סלון ומטבח/חדר אחר), התחילו בהם את החלפת התאורה לפלורוסנטית.לשם השוואה 100W -נורת ליבון לעומת פולורוסנט כפול- 36W,כשליש מצריכת נורת ליבון. יש עוד הרבה טיפים, שיהיה בהצלחה לכולם והכי חשוב תהנו אל תתענו.
 
למעלה