איך לחבר רסיבר לכרטיס קול??

tziont

New member
איך לחבר רסיבר לכרטיס קול??

אני מתלבט איזה כרטיס קול לקחת: הרקולס פורטיסימו 3 עם יציאה אופטית, או קריאטיב LIVE 5.1 עם יציאה קואקסאלית. אני חושב יותר בכיוון של הקריאטיב, בגלל העלות הגבוהה של כבלים אופטיים. אבל אמרו לי שהיציאות על הקריאטיב, הם לא RCA ולכן זה לא יתחבר לרסיבר. אז האם יש איזה כבל של צד אחד RCA וצד שני חיבור (שאני לא יודע ת´שם שלו) בטח זה מיני פלאג
או שיש מתאם בין ביציאה הזאת לRCA... ומה המחיר של דברים כאלו? (או שזה יוצא כבר יקר ועדיף לקחת אופטי בלי בלאגנים) תודה
 

eladts

New member
יש כרטיסים עם יציאת RCA עליהם

וגם באלו שאין יש בד"כ יציאה קואקסילית בשקע אוזניות או MINI-DIN ומקבלים איתם מתאם ל-RCA. שים לב שאם אתה מחבר כרטיס קול לרסיבר בצורה דיגטלית, תקבל 5.1 "אמיתי" רק בהקרנת DVD ולא במשחקים, שם תוכל רק להפעיל דולבי ודומיו. בכרטיסים של קריאיטיב יש אופציה ל-6 ערוצי PCM דיגטליים בחיבור לרמקולים של קריאטיב ע"י חיבור מיוחד שבעצם כולל 3 חיבורי S/PDIF, אבל אני לא מכיר רסיבר שתומך בדבר כזה.
 

gribo

New member
משחקים

אם המשחק תומך בDOLBY SURROUND אתה תקבל צליל היקפי גם מהיציאה הדיגיטלית. כמעט כל המשחקים החדשים תומכים בזה. כבל אופטי לא עולה כל כך הרבה (120 ש"ח לכבל של 3 מטר).
 

eladts

New member
תקבל, אבל זה לא 5.1 "אמיתי"

כבל קואקסילי עולה הרבה פחות (30 ש"ח ל-2 מטר של ויונקו) וגם הרבה פחות רגיש (תנסה לכופף כבל אופטי). חוץ מזה, במרחקים קצרים גם סתם כבל RCA יעבוד בד"כ.
 

tziont

New member
טוב, יש לי כמה שאלות:

* לא הבנתי את הקטע של 5.1 אמיתי בDVD בלבד?! אתה טוען שכדי לקבל 5.1 אמיתי במשחקים, אני צריך לחבר בחיבור האנלוגי? ובקשר לכבל, איפה אפשר להשיג גבל אופטי של 3 מטר ב120 שח"??? ומה זאת אומרת שאופטי יותר רגיש? "תנסה לכופף כבל אופטי" מה הוא ישבר/יהרס?
 

gribo

New member
כבל אופטי ומשחקים

ניתן להשיג בכלי זמר. משחקים ישנים יותר בד"כ לא תומכים בקידוד DOLBY DIGITAL ובדלל זה הרסיבר מקבל רק שני ערוצים. כבל אופטי רגיש מאוד לכיפופים. כיפוף בכבל גורם להנחתה של האות , קיפול ישבור את הכבל (כבל אופטי עשוי מזכוכית בד"כ). כבל TOSLINK שמשמש ברסיבר לא רגיש כל כך כמו כבל תקשורת, אבל עדיין מומלץ להזהר כמתעסקים אתם וכמובן לשמור את הקונקטור נקי מאבק.
 

tziont

New member
זה אומר שאי אפשר

לתמרן את הכבל האופטי בכיפופים של 90 מעלות בפינות של מדפים...? נשמע לי די מוזר אחרי שהכבל האופטי של המיני-דיסק של חבר שלי מקופל ומסובב בתוך הנרתיק שלו... ומה זה כבל TOLSINK?
 

gribo

New member
TOSLINK

זה השם של הכבל והסטנדרט שמגדיר אותו נקרא גם SPDIF. ולא ממש לא מומלץ לכופף את הכבל מעבר לרדיוס הסיבוב שלו (כיפוף ברדיוס של 6 ס"מ בערך בכבלים של מערכת).
 

tziont

New member
איזה כבל מתחבר לרסיבר?

מתוך הכבלים הבאים. מה שאני צריך זה צד אחד שמתחבר לכרטיס קול (חיבור עגול) אבל צד שני מתחבר לרסיבר וזה חיבור מרובע (אתם יודעים)... ומה שראיתי שם זה רק חיבורים עגולים...
 

tziont

New member
תנו לי להבין שני דברים

לא מספיק שכבל אופטי יקר, גם אי אפשר לקופף אותו ולתמרן אותו בזוויות של 90 מעלות? וגם אם אני מחבר את המחשב לרסיבים בכל חיבור דיגיטלי (אופטי/ קואקסאלי), אני לא אקבל תמיד 5.1 אלא רק בDVD? ובשביל שאני אקבל 5.1 אמיתי בהכל (כולל משחקים לא תומכים בפרו לוגיק) אני צריך לחבר אותו בחיבור 5.1 אנלוגי? או שזה לא משנה (אנלוגי או דיגיטלי)?
 

gribo

New member
משחקים וחיות אחרות

המשחקים בד"כ תומכים בסטנדרטים של PC (EAX וכו) שמתמשים ביציאות האנלוגיות של הPC. כלומר אתה תצטרך לחבר את היציאות הנ"ל לרסיבר שלך כדי לשמוע צליל היקפי. מה שאתה כן יכול לעשות זה לחבר גם את היציאה הדיגיטלית וגם את האנלוגית ולבחור בין שניהם ברסיבר לפי מה שאתה צריך באותו רגע.
 

tziont

New member
אז אתה אומר

שרק חלק מהמשחקים תומכים ב5.1 אמיתי דרך חיבור דיגיטלי, ואלה שלא תומכים בחיבור דיגיטלי, תומכים בחיבור אנלוגי? * מה בקשר לכבל האופטי?
 
למעלה