איך להתחיל לדבר

  • פותח הנושא wina
  • פורסם בתאריך

wina

New member
איך להתחיל לדבר

בעלי שלו אני נשואה 15 שנים איבד לאחרונה את שני הוריו אחד אחרי השני. כתוצאה מכך הוא החל להתרחק ממני. הוא אינו מעוניין לקיים יחסי מין איתי וגם אינו נוגע ומחבק אותי מיוזמתו. בנוסף הוא עוסק בצורה אובססיבית בספורט וגולש יום יום לאתרי פורנו. יש לציין שלא היה בינינו שום ריב ואנחנו קשורים מאוד זה לזה. לפחות זה מה שהיה עד עכשיו. את ניסיוני לדבר איתו הוא דחה ב:" גם כך קשה לי, אל תכבידי עלי" ושהרגשות נשארו כמו שהיו. הדבר מכאיב לי מאוד ואני בוכה כל הזמן. הוא וילדינו משפחתי היחידה. אני אוהבת אותו מאוד וגם כואבת על הוריו שהיו לי להורים. שאלותי הן: האם כדאי לדבר איתו על דבר כמו יחסינו אם עברו רק כמה חודשים מאז הוריו נפטרו? ואיך מתחילים לדבר? מה אומרים? האם התנהגותו מעידה על התרחקות ממני או שזו תגובה טבעית לאבל? ואם בעלי לא ירצה לפנות לטיפול זוגי (האם בכלל יש לדבר על זה אם עבר מעט זמן מהמוות?) האם יש טעם שאני לבד אפנה למישהו? אנא עזרו לי.
 
שלום לך יקירתי

נכון שאובדן הורים הוא כאב גדול, ולפעמים גם קשה מאד להתגבר בתקופה קצרה על מוות בייחוד הורים או קרובים. אבל.... החיים ממשיכים ויש גם משפחה אישה וילדים. הריחוק יכול להתבטא בכל דרך אבל בסקס לא נשמע לי הגיוני אם בלילות הוא גולש לאתרי פורנו אז הבעייה היא לא סקס... (באמת אנחנו הנשים צריכות להבין שהבעלים שלנו הם ילדים שצרכים לקבל גירויים וסיפוקים מיידיים).על אחת כמה וכמה שלא היה כל ריב בניכם. אולי הוא בוגד בך ולוקח את המוות של הוריו כסיבה להתרחקות וזה בכלל לא הבעייה..? חשבת על זה?, עכשיו לשאלותייך איך מדברים? לפי דעתי קחי אותו לבית קפה שבי ותתפרקי תאמרי לו כל מה שאת חושבת? תביעי את רגשותייך אפילו תעיזי לומר שאת חושבת שאולי הוא בוגד בך כי אתרים יש אבל סקס אין???, אפשרות שנייה היא למצוא זמן איכות של שניכם כשהילדים עסוקים או שאתם בחדר ויש מצב לפרטיותולדבר אבל לדבר על הכל כל התחושות שברון הלב, לא לפחד אפילו לבכות זה בעלך ואם הוא תומך ואוהב הוא יקשיב ויהיה שם בשבילך. לגבי טיפול זוגי יש המון מטפלים גם בפרטי וגם דרך העירייה בתחנה לטיפול במשפחה שאת יכולה לגשת התשלום הוא סימלי ולשוחח גם לבד ולקבל הכוונה איך להתמודד עם המצב... תיהיה חזקה מקווה שעזרתי נשתמע. מעיין.
 
בעלך מתאבל על אובדן הוריו והדרך שלו

היא להיות עם עצמו ולהסתגר עם פעילויות שפורקות את הכאב והמתח שלו. אין זה קשור אלייך אבל זה כמובן פוגע בך ובזוגיות. למרות הכאב והאבדן הגדולים חשוב שבזמן שבעלך אינו מסוגל "להשתמש" בזוגיות, שאת תנסי כן. תנסי לחשוב איך את יכולה להיות בשבילו בדרך שתתאים לו . למרות חוסר יכולתו כרגע בקירבה ומגע ממך הוא כן זקוק לך ואת כן יכולה לעזור לו אבל את צריכה ללכת עם מידת היכולת שלו. אם שיחה מכבידה עליו אז תביעי את רצונך באופנים אחרים וחשוב שתגידי לו גם שאת עצובה וכואבת וחשה אובדן וגם את זקוקה לו בתקופה קשה זאת. כתיבת מיכתב יכולה להיות יותר קלה אולי. בקשר לשאלות שלך , אם את רוצה לדבר על הדברים אז תעשי את זה. גם אם מידת שיתוף הפעולה שלו נמוכה חשוב להתנהל ככל האפשר באופן נורמטיבי כי חייכם כן ממשיכים. אם את מרגישה צורך ללכת לטיפול אז תלכי. גם אם בעלך לא ירצה לבוא אז חשוב שתלכי את בשביל עצמך ובשביל שיבין כמה גם לך קשה ואת מודאגת לגבי הזוגיות שלכם. מוות של הורים הוא טראומטי וקשה אבל זאת יכולה גם להיות הזדמנות לחזק את התא המשפחתי החיי והקיים וצריך לעזור לבעלך לראות את האפשרות הזאת. שיהיה לכם יותר קל.
 
למעלה