איך להכין ספייריבס?

YULI9

New member
איך להכין ספייריבס?

שלום לחברי הפורום
. הכוונה לצלעות הבקר הענקיות, נאמר לי שזה אנטריקוט עם עצם האם אפשר לטגן אותן כמו סטייק? ואם רוצים להכין בתנור איך עושים את זה, באיזו חום וכמה זמן לאפות, לקבלת וול דאן? תודה רבה.
 

danbaratz

New member
כמה תיקונים והמלצות

א: את מדברת על פריים ריב שזה נתח שונה לחלוטין מספייר ריבס. ב: אם הבשר חתוך לסטייקים את יכולה לעשות או על האש או במחבת בדיוק כמו כול סטייק אחר. אם מדובר על גוש גדול את יכולה לאפות אותו. צריך קודם לצרוב טוב את הבשר ואז לאפות כשעה שעה וחצי בחום בינוני (180) תלוי בגודל הנתח. ג: איך שלא יהיה, עדיף לא לצלות את הבשר לרמת וול דאן אלא מקסימום למדיום.
 

YULI9

New member
../images/Emo163.gifהתכוונתי לפריים ריב

תודה רבה על התשובה המפורטת.
 

YULI9

New member
שאלת הבהרה

פשוט שמים את הסטייק על המחבת יחד עם העצם ומטגנים בחום גבוה?
 

prizman

New member
פשוט כך

כמובן שקודם מחממים את השומן במחבת עד שמתחיל לעשן ואז מוסיפים את הסטייק. מאחר ומדובר בסטייקים גדולים דרושה מחבת בגודל תואם, לא דוחסים את הסטייק פנימה. וכאן יש הרבה משמעות למחבת כבדה, עדיף פסים.
 

Voland2

New member
סטייק זה מצויין, אבל...

אם יש לך נתח של פריים ריב של כמה צלעות, אז אפשר לעשות משהו ממש מגניב. חותכים גזר, סלרי, כרישה לרצועות ארוכות. עם שטול או מוט השחזה עושים כמה חורים בבשר במקביל לצלעות, ומכניסים לתוך החורים את רצועות הירקות. לאלה שכשרות לא מי יודע מה מעניינת אותם - אפשר גם להכניס לתוך החורים האלה רצועות של גבינת צ'דר טובה. את כל הנתח ממליחים במלח גס ומפלפלים בפלפל שחור גרוס, ולתנור - עדיף על רשת מעל למגש שלתוכו יטפטפו המיצים של הבשר. חום - 250 מעלות למשך 20 דקות, אחר כך - 160 מעלות למשך כשעתיים, או עד שהמדחום הנעוץ בתוך הבשר מגיע ל-60 מעלות. בעיקרון - החישוב הוא 25 דקות על כל 0.5 ק"ג של בשר, עם תוספת כללי של עוד 25 דקות. כלומר, אם יש לך כ-3 קילו של בשר, זה 6 פעמים 0ץ5 ק"ג, כלומר: 25*6 + 25 = 175 דקות, או 2:45 שעות בתנור. אחרי שהבשר מוכן - צריך לתת לו לנוח מחוץ לתנור כמה דקות, ואפשר לפרוס מול הסועדים! בתאבון!
 

YULI9

New member
תודה על המתכון

כבר קניתי סטייקים נפרדים, נשמע מצוין אנסה בהחלט באחד מסופי השבוע הקרובים.
 
למעלה