איך להכין ילד בן שנה וחצי לניתוח?

mom&shaked

New member
איך להכין ילד בן שנה וחצי לניתוח?

שקד בן שנה וחצי ועומד לעבור ניתוח להורדת אשך טמיר ביום שישי. אבקש לדעת איך אפשר להכין ילד שעומד לעבור ניתוח? לא מצאתי ספרים בנושא. אני יודעת שמדובר בניתוח ``פשוט``, יחד עם זאת אנחנו מאוד לחוצים לקראתו והייתי רוצה להכין את שקד עד כמה שאפשר לקראת הניתוח. אודה לכם על המלצות.
 

נעה גל

New member
הכנה לניתוח

אני מקווה שאת לא מתכוונת ליום שישי הקרוב... מצד אחד, אני מציעה להתחיל לדבר איתו על זה רק יום לפני הניתוח. אבל, אני חושבת, שכדאי לקנות ערכת צעצוע של רופא, ולהתחיל לשחק איתו, אם את יכולה להשיג גם את המסכות החד פעמיות שהם משתמשים בהם בחדר ניתוח זה יהיה נהדר (אפשר לקנות בבית מרקחת), ומזרקים. ופשוט לשחק איתו, לשים את המסכה על הפנים שלכם כדי שלא יבהל כשיראה את הרופא המרדים. ההתעוררות מניתוח היא החלק היותר קשה. מהנסיון שלי כל ילד מגיב בעוצמה שונה, על פי אופיו. הרבה ילדים מתעוררים מבולבלים ומנסים לקרוע את ``פרפר`` שיש להם על היד. חלקם ממש מתפרעים, ואצלנו כשאורן התעוררה מהרדמה היא רק רצתה לידיים שלנו ונרגעה. וגם צריך להתארגן לימים שלאחר הניתוח, עד כמה שאני יודעת די אסור להם להסתובב וזה לא קל להשאר במיטה כשאתה בן שנה וחצי וסקרן כמו שד. אז כדאי גם להתארגן עם צעצועים וספרים לתעסוקה. על כל מקרה, עד שכולם יתעורר מחר בבוקר ויתחילו לענות מנסיונם אני מצרפת לך קישור להודעה בפורום הישן. אומנם הילדה שמדובר בה גדולה יותר, אבל בסוף השרשור תוכלי למצוא קישור לכתבה (מתוך האתר ששלחתי לך) לגבי איך להכין ילד לניתוח. בכל מקרה, המון בהצלחה בניתוח. וזה רק טבעי שתהיו הכי לחוצים בעולם.
 

limori

New member
שלום אמא של שקד

אני חושבת שכל מה שנעה אמרה ממצא את כל מה שניתן לעשות עם שקד. הבעיה היא שהוא מאד קטן ובהחלט מאד קשה להסביר ולבעיה הזאת מתווספים רגשי הפחד של ההורים וזה מאד מלחיץ. לפני חודש וחצי הבן שלי שבר את היד המרפק נסדק וכו.. והוא גם אושפז בבית חולים ואנחנו הסברנו לו הכל אבל זו לא חכמה כי הוא בן 4. בכל פעם שכאב לו אמרנו לו כך: ``אנחנו יודעים שמאד כואב לך ואנחנו יודעים שהכאב מאד חזק והרופא הוא בדיוק כמו הפיה הטובה רוצה רק לעזור לך להתמודד עם הכאב ואפילו להבריח אותו``. הכי חשוב תמיד להגיד לו כמה שאתם מבינים אותו. כי ליד רואי בני שכב ילד שכשכאב לו והוא בכה אמא שלו אמרה לו תפסיק לבכות תפסיק לבכות זה יעבור זה יעבור אתה ילד גדול ואל תהיה תינוק. והמסכן הפסיק לבכות והתפתל מכאבים. ב``קיוסק`` של בתי החולים יש ספרים תנסי למצוא ואולי גם לספר לו. אני מאחלת לך המון הצלחה והמון סבלנות לימור
 

mom&shaked

New member
תודה על התמיכה

הניתוח ביום שישי הקרוב! והכתבה ששלחת אכן מתאימה לילדים גדולים יותר ולא לגיל של שקד. יחד עם זאת הרעיון של משחקי הרופא מצאו חן בעיני ומחר אני אלך לרכוש את המוצרים הרלוונטים ובהחלט יהיה נחמד להכין לו דברים שהוא אוהב לימים הקשים שאחרי הניתוח. וכמו שלימור כתבה נשתדל לעודד ולתמוך עד כמה שאפשר. לצערי אנחנו גרים בחו``ל ולא מצאתי כאן ספרים בנושא (לפחות לא במקומות שחיפשתי...אני אחפש ב``קיוסק`` של בי``ח) תודה על העידוד ונקווה שיהיה בסדר ונעבור את זה בקלות.
 
יובל עבר נתוח בגיל הזה

ואני לא כל כך יכולה לכתוב לך כרגע, אני אצרף לך לינק לדווח של אחרי הנתוח, בצהריים, כשיובל יישן, אכנס שוב ואכתוב.... בהצלחה!
 
תשובה מפורטת יותר:

הקשיים הגדולים לפני הנתוח הם ההרדמה והצום. לגבי הצום - כדאי להקפיד שיאכל וישתה כמה שיותר עד השעה שבה מותר. וממנה ואילך, להסיח את דעתו בכל דרך אפשרית. אני קניתי מראש המון צעצועים קטנים וגדולים, והם עזרו לנו לעבור את השעות הקשות של הצום. בכל פעם שהוא נזכר ברעב או בצמא - שלפתי צעצוע חדש אחר. קחי בחשבון שיהיה זמן שבו הוא יישב על מיטה ויחכה לתורו (ככה זה היה אצלנו, בכל אופן) ואין לו מה לעשות... ההרדמה - ההרדמה בעקרון היא בעזרת מסכת גז. אמור להיות למכה ריח נעים של תות וכו`. אבל אצלנו, אמרה המרדימה, בכנות, הריח כבר פג. הגז מאד מציק להם. הוא מאלץ אותם לישון ובכלל כל המסכה שמוחזקת להם על הפנים... ואצלנו ההרדמה כבר היתה בשולחן הנתוחים, ולא בידיים שלי, כמו שחשבתי, וזה הוסיף ללחץ של יובל. איך אפשר להקל עליו? להיות שם לידו. להחזיק לו את היד. להביע אהבה ובטחון בטפול הרפואי. להגיד שזה רק לטובתו. ואולי זה יעזור... אחרי הנתוח: ההתעוררות היא מאד קשה. הם זורקים את עצמם. לא יודעים איפה הם נמצאים בכלל. יובל ייבב כתינוק בן יומו. הוא היה צהוב מהמשחה ועם ריח של נתוח. אז לכל זה תתכוננו אתם. אחרי האחרי: אצלנו היו עוד תופעות לוואי שלא התכוננתי אליהם. כאבים שונים - תודאו היטב למה עליכם לצפות. דווקא בגלל שאתם כבר לקראת שבת!!! יובל לא הסכים בשום אופן לשכב להתלבשות או להחלפת טיטול. הכל בעמידה! וכמובן שהיו בעיות בהרדמות. רק על הידיים! ואז כדאי לכם לאט לאט להחזיר לו את השליטה בעצמו, לתת לו המון אפשריות לבחור, לתת לו לשחק ברופא וכו` (אצלנו למשל היינו צריכים לשים לו טיפות עיניים, ורק משחק עם דובי שחרר לו את הפחד!) אני לא חושבת שיש מה להכין אותו לפני הנתוח. הוא מאד קטן. אנחנו השתדלנו לא להזכיר מילים כמו רופא, בדיקה , נתוח כדי לא תהיה לו טראומה מהן. ולא הצגנו לו את הרופא שלו, שבבגדי מנתח ממילא נראה שונה, כדי לא יפחד ממנו. אני מאד מקווה שתראי את ההודעה הזו. בכל אופן המון הצלחה!!! וסליחה על החריגה מ``חינוך לגיל הרך``. זה פשוט יצא לי...
 

mom&shaked

New member
אין חכם כבעל נסיון ;-)

ראשית אבקש להודות לך על ``ההכנה`` המוקדמת לקראת הבאות. תיאור החוויות מהלילה שלפני ועד אחרי הניתוח מאוד עזרו לי. נורא התרגשתי והזדהתי עם הדברים שכתבת. למזלינו הניתוח יהיה בשעה שבע וחצי בבוקר ואני מקווה ששקד ישן עד לשעת הניתוח. קושי נוסף כפי שכתבת יהיה אחרי הניתוח בעיקר בשל העובדה שאנחנו חסרי אונים ואין באפשרותינו לעשות דבר שיקל על הכאב הפיסי וכל שבאפשרותינו לעשות זה לעודד אותו ולקנות לו את כל הצעצועים שיגרמו לו שמחה ואושר. המון תודה על כל העצות והתאורים. מאוד עזרת.
 
למעלה