איך להגן על ריפוד הספה ...?

טליונת1

New member
מלבד קקי שנדבק ... האם

גם לכם קורה שהגללים על הרצפה בכלוב נדבקים לרצפה וצריך לקרצף עד שיוצאים ? מילא גללים סתם אז אני מרימה ואין בעיה אבל עכשיו כל יום אני צריכה לקרצף גללים שמסיבה כלשהיא (עוד לא בטוחה) נדבקים מאד חזק לרצפה ומתייבשים וקשה להוציא. אולי כי נודעת עם הרגליים במים ואחד יושבת על גללים, אולי כשהם עוד טריים מתיישבת עליהם? מה אפשר לעשות ...?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צואה דביקה = ציקוטרופים? אם זה קורה הרבה יכול להעיד על בעיה

כי זו צואה שנועדה לעיכול חוזר ובד"כ הם אוכלים אותה ישירות מפי הטבעת ולא מפרישם אותה בעודף. אם יש עודפים באופן קבוע אולי היא מקבלת יותר מדי מזון/סוכר. ראי במדריך היציאות לארנבונים:
&nbsp
Cecotropes
These poops are completely normal, usually bunnies eat them to ensure that they get enough protein and B vitamins in their diet. Sometimes bunnies will make more than normal when they're stressed or are getting too much sugar in their diet. This is okay as long as the bunny doesn't get a messy bottom (by sitting on the cecos) and it doesn't happen all the time. If it does, it might be time for a change of diet.
https://imgur.com/a/5N4lD
&nbsp
הגללים (ה"פופונים") הרגילים יבשים ולא נדבקים. הם אמנם מעט לחים כשהם טריים אבל מתייבשים מהר ואם מפעילים עליהם לחץ הם נמעכים ומתפוררים. מניסיוני מים לא הופכים אותם לדביקים (כפי שגם חציר לא הופך לדביק כשהוא נרטב).
&nbsp
לא הבנתי את המשפט "אולי כי נודעת עם הרגליים במים" – השתבש לך הפועל... באילו מים מדובר? איך היא מקבלת את המים? אני משתמשת בבקבוק שתלוי על רשת הכלוב ואין בעיה של מים.
http://www.superpet.co.il/media/cat...f839f69953b29b6cf1f0d1/w/a/water-bottle_1.jpg
 

טליונת1

New member
כן השתבש.. כתבתי אולי נוגעת במים, כי היתה

קערת מים. עכשיו החלפתי ואני שמה רק בטפטפת כי המים כל הזמן מתלכלים מהשערות שלה. אכן, אין סיבה שגם אם נוגעת במים זה ידבק. זה לא קורה יותר מדיי ואני בכלל לא נותנת לה סוכר (כגון גזר) רק פטרוזיליה, שמיר, כוסברה , כרוב לבן וחסה. זהו.. בדכ.. לא גילתה חיבה למלפפון או לתפוח עץ ואפילו לא לבננה!! מידי פעם עלי בייבי או עלי תרד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי היא מקבלת יותר מדי ירקות, גם יכול להיות...

למיטב הבנתי אמור להיות איזון בין כמות הציקוטרופים המיוצרת לבין אכילתם. כתבת "זה לא קורה יותר מדי" ואני לא בטוחה למה התכוונת ב"זה"; אם הכוונה לציקוטרופים, אז לא נורא. כשזה קורה "פעם ב" זו לא נחשבת בעיה.
&nbsp
אגב, בקבוק המים אינו "טפטפת", פשוט בקבוק מים...
(הוא לא פועל על טפטוף קבוע וגם הפייה שלו אינה פיית טפטפת אלא גלגלת).
 

טליונת1

New member
ייתכן יותר מידי ירקות, ראיתי שיש כאלה שלא נותנים בכל יום ירק

אם היא מקבלת כופתאות וחציר ואספסת אולי אתן לה יום כן יום לא ירקות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהחלט לתת ירקות יום יום! השאלה רק כמה... שוב, קראי במאמר

ירקות טריים חשובים מכופתיות. עלים ירוקים הם התזונה הטבעית של הארנבון, לא כופתיות שהן מוצר תעשייתי ונועדו בעיקר להשלים ערכים תזונתיים / להאכיל ארנבונים בשבי במסגרות שונות / לספק הזנה לארנבונים שלא מסוגלים ללעוס עלים וכו'. אנחנו משתמשים בכופתיות בעיקר כפינוק; בדקי אולי את נותנת לה יותר מדי כופתיות ולא יותר מדי ירקות.
&nbsp
חציר חשוב מאוד, הכי הכי חשוב למעשה. צריך להיות לה חציר זמין תמידית. אם את מצליחה להשיג בחנויות רק אספסת, בסדר; אבל בעיקרון עדיף לא חציר אספסת אלא חציר דגן כלשהו כמו טימותי, אורכיד (שלמרבה הצער לא מגודלים בארץ, אז אפשר להשיג רק מיבוא) ואפילו שיבולת שועל או חיטה (שלא בעיה להשיג בישראל אבל זה חציר גס יותר) אם היא מוכנה לאכול אותם.
&nbsp
לסיכום, החשיבות בתזונה היא:
1. חציר
2. עלים ירוקים
3. כופתיות
&nbsp
אם מוותרים על משהו, זה על כופתיות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לפני שאת מפחיתה ומשנה, כמה את נותנת היום? (משקל/נפח)

 

טליונת1

New member
כופתיות בערך כוס מדידה של עוגות וירק לפי העין אבל סביר, משהו

כמו אגרוף של היד פחות או יותר
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כוס כופתיות ליום זה הממון, אגרוף ירקות דווקא לא הרבה בכלל

אם קראת את המאמר, ההמלצה היומית היא כוס דחוסה של עלים ירוקים לכל ק"ג ממשקל הגוף, ואני מעריכה שהארנבונת שלך לא שוקלת פחות מ-2 ק"ג (היא לא נראית פחות). לעומת זאת כל ההמלצות לכופתיות הן בשברי כוס... (איזה שבר כבר תלוי את מי שואלים).

ממליצה לשקול אותה בהזדמנות כדי שתדעי מה מצבה וגם תוכלי לעקוב אחרי משקלה. בתמונות היא נראית לי קצת שמנה לגודלה, אבל זה יכול להיות בגלל הפרווה.
טיפ: אם כשמעבירים יד על הגב לא מרגישים את החוליות או שצריך להפעיל לחץ כדי להרגיש אותן, זה בד"כ מעיד על משקל עודף.

רק לסבר את האוזן, הארנבון שלי שוקל כ-2.75 ק"ג (שזה כנראה יותר משלך) והוא מקבל כ-20 גרם כופתיות ליום, ואצלו אלה כופתיות טימותי (מיובאות) ולא הכופתיות המקומיות שמבוססות בעיקר על אספסת (ועוד רכיבים משמינים) והוא גם כמעט שלא מקבל אספסת בתמהיל החציר (כרגע בכלל לא למעשה). אני מדגישה זאת כי אספסת היא קטנית ולא עשב, היא עשירה יותר בחלבון ובסידן ובאופן כללי משמינה יותר.

אם היא מקבלת כמויות גדולות של כופתיות בפרט ואספסת בכלל (הן ככופתיות, הן כחציר) זה מסביר מדוע היא לא תמיד אוכלת את כל הירקות מצד אחד ומשאירה ציקוטרופים מצד שני... פשוט לא חסרים לה חלבונים וכו', היא כנראה בעודף.

ההמלצה שלי היא בהדרגה להכפיל לה את כמות העלים ולהפחית לה את כמות הכופתיות מיום ליום ולהגיע לשליש כוס לכל היותר. כמו כן אם יש לך דרך להשיג כופתיות על בסיס טימותי, כדאי. הן יקרות יותר אבל לדעתי זה שווה את זה.

אם לא בא לך להזמין מחו"ל, יש חנות בת"א (שעושה משלוחים) שמוכרת סוג בריטי לא רע (Beaphar), אני משתמשת בו בשנה האחרונה. הבנתי מרני (מנהל הפורום) שהם קיבלו גם חבילות גדולות יותר שמשתלמות יותר מבחינת מחיר, אבל מכיוון שאת עוד לא יודעת איך היא תגיב ועד כמה תאכל, תתחילי בקטן.
 

טליונת1

New member
אוקיי תודה רבה, אני חושבת

שהיא לא שמנה .. מרגישה את העצמות בגב, תלוי מאיזה כיוון מצולמת ... נראה לי שפחות מ2 קילו. אני שמה כוס של מדידה שזה לא כמו כוס רגילה לדעתי אבל אפחית קצת . מחכה כבר בסוכות ללכת איתה לוטרינר ... לקבל תמונה כללית, שוב תודה רבה על ההסבר המפורט
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כוס מדידה היא כוס לכל דבר ועניין; לכך מתכוונים כשאומרים כוס

יש כמובן גם כוסות וספלים המכילים יותר, אבל כוס היא כ-200 מ"ל בנפח וכך גם כוס מדידה. ההבדל הוא שכוס מדידה מלאה ממלאים ממש עד השפה וכוס ששותים ממנה לא, מן הסתם.
&nbsp
לא הבנתי את הקשר בין חוליות הגב לכיוון הצילום...

&nbsp
בכל מקרה היא לא אמורה לקבל יותר מ-1/3 כוס ליום... אז תפחיתי קצת ועוד קצת ועוד קצת עד שתאזני לה את הכמויות
.
 

טליונת1

New member
אוקיי... התכוונתי שכשאני נוגעת בגבה ובכלל בכוחה אני מרגישה

עצמות כל שנראה לי שהיא רזה ולא שמנה אבל בצילום כשהיא נשכבת נראה כאילו יש לה בטן או באמת יש לה בעצם בטן כששוכבת אך כשאני מרימה אותה זה מרגיש לי קליל ולא כובד. אוטוטו אגיע לוטרינר וסוף כל סוף ישקול אותה .... אצל הבעלים הקודמים נתנו לה בעיקר כופתיות מעורבות (משמינות) בלי חציר בכלל!! מידי פעם נתנו לה עלים מהעץ, כך אמרו ..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני חושבת שקצת נסחפו שם עם ה-80%... זה גם תלוי בארנבון

אבל כן, זה האידאל, בגדול, וזה בערך מה שכתבתי לך

&nbsp
ושימי לב שהם כותבים כאן grass hay, כלומר חציר עשב (כמו טימותי, אורכיד וגם חציר דגן כמו חיטה או שעורה, שגם הם צמחים עשביים, והכוונה לצמח עצמו ולא לגרעינים שהם הדגנים) ואת נותנת לה, אם הבנתי, חציר של אספסת (אלפלפה) שהיא קטנית ולא עשב.
&nbsp
 

טליונת1

New member
אם זה ציקוטרופים - מה לעשות...? כמו שכתבתי

בסה"כ מקבלת בעיקר ירוקים. אם הם לא ממש טריים זה יכול ליצור בעייה? אני גם שוטפת אותם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה זה "לא ממש טריים"? כל עוד הם בסדר לא אמורה להיות בעיה

ואני גם לא חושבת שזה קשור. בכל מקרה כדאי לתת טריים במידה סבירה, כלומר לא עלים חולים / שחורים / צהובים / רקובים וכו' שמקומם בפח. אפשר לתת לארנבון מזון בסטנדרט קצת יותר נמוך משהיית מוכנה לאכול בעצמך, אבל הדגש הוא על "קצת" (בהנחה שהסטנדרטים שלך גבוהים). הוא לא חייב לקבל עלים מושלמים ברמה של מסעדה, אבל מנגד הוא לא פח זבל...
&nbsp
לגבי שטיפה, כמובן! ברור ששוטפים. אנחנו משתמשים במייבש חסה.
 

טליונת1

New member
בד"כ נותנת ממש טרי, כל שבוע קונה מחדש... לפעמים ירק באמת

קצת מאבד צורה אבל אכיל ולא רקוב.
 

טליונת1

New member
בכופתיות אני יותר מדוייקת אבל בירק לפעמים

יוצא הרבה יותר מהרגיל אבל יש לציין שצ'ארלי לא מסיימת הכל, לעיתים נשאר ירק למחרת או כופתיות ולפעמים מחסלת הכל.
 
למעלה