איך לבחור מערכת בלוגים?

איך לבחור מערכת בלוגים?

כשאני אומר מערכת בלוגים אני מתכוון למערכות כמו אלו של תפוז, ישראבלוג, בלוגלי וכדומה, שמאפשרות לכל אחד להקים בלוג משלו ללא כל ידע או רקע טכני. לאחרונה ניסיתי לשכנע חבר לעבור למערכת בלוגים אחרת, שאולי תתאים יותר לתוכן ותחומי העניין שלו עליהם הוא כותב בבלוג שלו. מייד התחילה דילמה עד כמה, והאם בכלל כדאי לעשות את המעבר הזה. בשיחה שלי עם ניר, דיברנו על קהל היעד (סוג הבלוגרים שכותבים בבלוגיה או סוג האנשים שנוהגים לקרוא ולהסתובב בה), התכנים שבד''כ מתפרסמים בבלוגיה, היתרונות על פני מערכות בלוגים אחרות, אולי חופש פעולה ברמת הקוד (שינוי העיצוב ב-CSS) ואתם מוזמנים להוסיף. במקרה של תפוז וישראבלוג, בהחלט ניתן להוסיף עיצוב, ממשק משתמש.. אם אתם לא כותבים בבלוג פרטי (באופן עצמאי על וורדפרס או משהו אחר) אלא בתפוז, ישראבלוג, בלוגלי וכו', מדוע בחרתם לכתוב איפה שאתם כותבים? למה דווקא תפוז? למה דווקא ישראבלוג או בלוגלי? למה קפה דה מרקר? אני אתן דוגמא: אני כותב בלוג בו מתפרסמים תכנים הקשורים לאינטרנט. בשלב מסויים הבנתי שאולי בתפוז יש המון גולשים בכל הבלוגיה ויש המון בלוגרים, אבל הרוב הגדול לא מתעניינים במה שאני כותב. אולי אני אוכל להשיג יותר קוראים, בפחות מאמץ, בבלוגיה עם אנשים שיש להם איזשהי קרבה לתחום בו אני כותב? אני למשל התחלתי לכתוב בתפוז כי הכרתי מכאן אנשים ששכנעו אותי להתחיל פה. כעבור זמן רב עשיתי את ההחלטות שלי ועברתי למקומות אחרים.
מה גרם לכם להחליט לכתוב איפה שאתם כותבים כיום, ומה צריך לקרות כדי שתעברו למערכת בלוגים אחרת?
 

דנטל

New member
כי לא הכרתי משהו אחר

כלומר, זה בעצם שבכלל לא היתה לי אופציה של בחירה. ידעתי שיש בתפוז פלטפורמה שלא ענינה אותי של משהו שקוראים לו בלוגים. באיזה שלב גיששתי קצת בשביל להבין על מה אנשים מדברים וכשהבנתי מה זה החלטתי שזה מתאים לי בשביל להזכיר לי את מה שאני רוצה לזכור והתחלתי לכתוב. בכלל לא חשבתי לבדוק אם יש אתרים נוספים של בלוגים. יכול להיות שאפילו חשבתי שזו המצאה של תפוז מרוב שלא היה לי מושג. זה היה עולם מאוד מאוד שולי בחיים שלי ובתכלס הבלוג שימש אותי כתא זכרון אמין ותו לא ושמרתי אותו כמעט בסוד עד כדי כך שחשבתי שזו חוצפה כשתפוז קידמו אותי בלי לבקש ממני רשות
. יכול להיות שכשהגעתי לפורום פה (וגם זה לא היה בגלל שיש לי בלוג) הרגשתם כמה שאני לא בענינים וזה למרות שהבלוג שלי היה כבר די ותיק. רק פה הבנתי שזה עולם ופה לראשונה כוניתי בלוגרית וזה היה כל כך מוזר לי ולקח לי זמן להפנים שזה באמת מה שאני, בין היתר.
 

דנטל

New member
אה, אופס, יש המשך לשאלה

בשביל לעבור מפה תפוז צריכים להרגיז ברמות מטורפות. זה כבר קרה, אבל הבעיה סודרה ואני נרגעתי.
 
תפוז

משום מה נראה לי שמי שצריך לקרא אותי לא קורא אותי בתפוז. תמיד אמרו לי שישראבלוג זאת המערכת שהכי מתאימה לבלוג שלי, אבל ניסיתי קצת את ישראבלוג, ומבחינה טכנית הוא ממש לא משתווה לתפוז.
 

אחי דקר

New member
אני עצמאית כך שזו לא חוכמה

אבל בזמנו כשחיפשתי מערכת בלוגים (כשהרמתי את הבלוג) חיפשתי מערכת שתתאים לצרכי. הצרכים היו מאד ברורים לי: - נוחות ממשק - גמישות עיצוב - יכולות מערכת - קהל יעד היה לי ברור שמקומי אינו בישראבלוג, ממה שהכרתי מהפלטפורמה ועדיין נרשמתי ובדקתי את כולן. ישרא ותפוז נפלו אצלי על נוחות ממשק (מה שמאד הפתיע את דבורית כשאמרתי לה), גם הנוקשות בעיצוב (אנחנו מדברים על לפני שנתיים) השפיעה מאד. בסופו של דבר בחרתי במערכת בשם "בלוגים" שנפלה שבועיים לאחר מכן וגרמה לי לעבור לבלוג עצמאי. אני באמת חושבת שכל מי שיכול לתחזק בלוג עצמאי, כדאי לו לא להיות תלוי בבלוגיות, אומנם הבלוגיות נותנות חשיפה וכמות כניסות גדולה יותר, מאידך אם התוכן הוא טוב, הבלוג ייחשף וייקרא. את השעור בשיווק שלומדים תוך נסיון לקדם בלוג עצמאי (ואני לא מדברת על SEO) לא שווה להחמיץ.
 

tamax

New member
אני גולש וותיק בתפוז

גלשתי בפורומים מספר שנים לפני שבכלל ניתקלתי במילה בלוג. למעשה לא ידעתי שיש לי אפשרות בחירה וכמו שדנטל כתבה אולי אפילו חשבתי שזה המצאה של תפוז. אז פתחתי לעצמי בלוג בהתחלה סתם כדי לבדוק אם משהו בכלל יקרא את זה (התלהבתי מהסטיסטיקות) וכל השאר הסטוריה. אני כבר כמה חודשים מתלבט אם לעבור לפלטפורמה עצמאית, החשש הכי גדול שלי הוא לאבד את הקוראים הקבועים שלי.
 

נוריתהה

New member
זאת סטטיסטיקה?

אני משתמשת בסטטיסטיקה של גוגל-איליסט קצת יותר מסודר ומדוייק
 
לצערנו בתפוז אי אפשר להשתמש בה

אלא רק בסטטיסטיקה הפנימית שתפוז מספקים. באמת חבל שתפוז מאוד סגורים ולא מפגינים קצת פתיחות כלפי מערכות ושרותים חיצוניים, החל בסטטיסטיקות ועד ווידג'טים שונים למיניהם (כמו mybloglog.com).
 

נוריתהה

New member
אני עברתי למקום אחר

אחרי שהתברר לי שתוכן הבלוג שלי (ביקורת על ספרים) אינו פופלרי/אהוד/מקודם/מעניין בתפוז. במקום אחר משום מה היא מאד אהודה. אחרת איך אפשר להסביר שרק אחרי כשבועיים-שלוש יש לי בין 400-1000 כניסות ליום ובנוסף ל 90 מנויים שהיו לי במייל הצטרפו עוד 30-40. יש חיים אחרי תפוז.
 

Sefy

New member
למה התחלתי פה... מממ...

הייתי בפורומים של תפוז... הייתי בעבודה שהשתעממתי רצח... הבלוגים רק התחילו אז... באותה תקופה (2003) לא ידעתי להקליד בעברית כי המקלדת שלי לא כללה עברית (נקנתה בחו"ל כדי לעזור נגד דלקת פרקים שסבלתי) והתחלתי את הבלוג מתוך שיעמום בעבודה ושם היה לי מקלדת רגילה... כל החודשים הראשונים של הבלוג כתבתי מהעבודה ואחרי חודשיים פלוס, התחלתי לכתוב גם מהבית באופן עיוור לחלוטין כי אין לי מושג איפה האותיות
למה אני עוד פה... היום זה כבר שאלה יותר קשה... בעקבות כל השינויים והחוסר תאימות שתפוז מתעקשים לעשות עם דפדפן פיירפוקס ועכשיו גם עם אקספלורר 6, אז פתחתי דף גם בישרא-בלוג ובבלוגלי ובכל מקום ככה שהשם שלי יהיה שם כבר מראש. עוד לא עברתי אבל הכנתי מקום ווהדבר אני חושב היחיד שעוצר אותי זה החוסר יכולת להעביר את כל הרשומות שלי למקום אחר, כשזה יקרה ואם תפוז ימשיכו בקצב הזה של שינויים גועליים, אני עף... מה משאיר אותי פה בינתיים, הממשק הנוח והאופציות, אולי לא מעניין כל שאר הפירסום והחרטא מסביב
 
בחרתי מסיבות שונות

כמנהלת פורום 286 חשבתי שיהיה נחמד להראות שבעלי מגבלה אינם"נכים" אלא יכולים לעשות המון דברים הכל בקופסא העליונה. מכאן זה התחיל. היה לי קשה תחילה היות ואני לא אשת מחשבים וחסר לי מידע רב. לאט לאט למדתי. בחודש האחרון חשבתי אולי לשנות כיוון בגלל הממשק החדש. לאור ההקשה,תיקון בחלקו והבטחה שיתוקן גם למקסטון או אופרה ואחרים נוח ידידותי, לא הולכת. חג שמח לכולם אתי
 

בלו10גטל

New member
עצמאי זה עצמאי

אני אישית לא אוהב להיות חלק מהעדר והקהילתיות שיש בכל הבלוגיות האלו מפריעה לי. אם אתה כותב בישראבלוג אתה בלוגר בישראבלוג, אם אתה כותב בבלוג עצמאי אתה פשוט אתה. מה גם שלכתוב בבלוגייה של מייקרוסופט מרגיש לי קצת דביק מדי. לגוגל יש בלוגייה אבל הם לא מגדירים את זה כבלוגייה של גוגל, מייקרוסופט לעומת זאת מאוד שמים דגש על זה שזה הבלוגייה של מייקרוסופט, ככה גם כל מי שאני מדבר איתו מתייחס לזה.
 

suki da yo

New member
תפוז, כי זה מה שהכרתי

מה צריך לקרות שאני אעבור? לא הרבה, בעצם, היום. רק שיציעו לי את אותן אפשרויות עריכה ועיצוב באריזה פשוטה להדיוטית-מחשבים כמו שאני.. היום אני פה רק כי אני כבר פה, לא כי יש לי ממש סיבה טובה להישאר.
 
למעלה