איך לאהוב משהו?

fluvenhuven

New member
איך לאהוב משהו?

קראתי את הספר ארבע ההסכמות ואני גם בעדו ובאמת הקושי הוא ביישום וצריך באמת להיות לוחמים ולא לותר על מנת לקבל את החופש. אני כל כך מבולבלת וכבר שנים שרויה במצב של קורבן, רחמים עצמיים כאשר איני מצליחה לגבור על זה ועל מה שאחרים אומרים, חושבים. אני כבר לא יודעת מה נכון לי, מה האמת שלי וגם כאשר יש לי מעין חלום שלי, איני רוצה אותו מספיק. אין דבר שאני מרגישה שאני באמת רוצה עבור עצמי, שזה מקשה עלי להנות ממשהו, איך מתחילים שוב לאהוב משהו? אני יודעת אולי בלהתחיל לאהוב את עצמי יותר ולקבל את עצמי גם כשאני מועדת ולהמשיך הלאה ולא להלכות את עצמי. מוצאת את עצמי ללא מעש במשך רוב היום, איני רוצה לעשות דבר עם עצמי, מתחשק כרגע רק לקרוא,(שזה גם משהו), לאכול, לשתות ולישון. אין לי עם מי להיות ומה לעשות, עוזבת עבודות, לא מצליחה להנות מאף עבודה, מהעבודה עצמה, גם אם זו עבודה שאני טובה בה, אני מעדיפה לא להגיע ומתביישת להודיע שלא אגיע ולא מגיעה יותר ולא לוקחת משכורת. קשה לי למצוא משהו שעושה לי טוב ובכלל להתחיל בעשייה וחשוב לעשות ולחיות, אני יודעת, אך כל פעם אני זקוקה לעזרה ולא מצליחה לבד למרות שגם טיפולים לא מצליחים כי המחשבה הזו השלילית והרגלי דפוס התנהגות שלי מושרשים חזק . לא מצפה לקבל פיתרון קל וקסום, אך אשמח לכל תגובה מכם ועזרה כלשהי מהאמת שלכם. תודה :)
 

האלי

New member
רק צעד אחד.

האם את מוכנה לעשות איזה שהוא צעד, אפילו קטן ככל שיהיה, אבל צעד שיעלה לך במאמץ לקראת היותך מאושרת? כדי ליצור שינוי צריך להשקיע מאמץ. ללא מאמץ לא יתחולל שינוי. האם את מוכנה להשקיע מאמץ?
 

fluvenhuven

New member
כן.

רק לא להעמיס על עצמי הרבה על ההתחלה. אני חשה שאני צריכה הכוונה. נראה לי שכבר התחלתי קצת. משתדלת לא לשפוט את עצמי ולא לבקר את המצב שאני בו ולא להיות ולעשות מה שחושבים שנכון לי לעשות. אשמח לקבל הכוונה ועצות. תודה על כל תגובה.
 
שלום לך fluvenhuven

אחרי מספר פעמים שקראתי את הספר לצורך אימון עצמי. (בהתחלה מהר ואח"כ לאט יותר ולעומק) והגעתי למסקנה שהצעד הראשון שאני צריך לעשות הוא קודם כל לשננן את 4 ההסכמות שהן.
"שמור על טוהר המלה"
"אל תקח שום דבר באופן אישי"
"אל תניחו הנחות"
"עשו תמיד כמיטב יכולתכם" אני משננן את 4 ההסכמות האלה בשבילי ! כדי שהם יכנסו טוב טוב לתדועה שלי ! ויהפכו למחשבה לפני כל מעשה שלי !. אני מאמין שזה צעד קטן שאת להתחיל בו והוא יוביל אותך בדרך לשינוי גדול. (כמו שאומרים "לאט אבל בטוח")
את לא חייב להסכים איתי כלל, זה מה שאני עשיתי וכוונתי רק טובה מראות עיניי בלבד. מאחל לך הרבה בהצלחה
הצעיר הנצחי
 

sarfati6

New member
מדיטציה

אני חושב שמדיטציה זה מומלץ מאוד עבורך מתוך השקט וההתייחסות הנפשית לעצמך, ניתן לצבור שוב כוחות ולקבל הארות/מסרים לשאלות פתוחות שמרצדות במח במשך היום יום נפלא ומקסים
 

Seeker68

New member
לא בכוח...

איזה סיבה טובה יש לך, לא לאהוב את עצמך? בתוכך קיים ניצוץ אלוהי, שקיים בכל אחד, אותו ניצוץ השייך לאותו מקור ומחובר אליו ממש ברגע זה. זוהי מהותך העמוקה. לא משנה איזה מלבושים יש על הגרעין הזה - גוף, שכל, בגדים, רכוש, היסטוריה אישית וכו'... את חלק מאותה אחדות שכולנו וכל מה שיש, חלק ממנה. את קיימת רק ברגע הזה, מה שהיה מת, מה שיהיה חסר משמעות. את יכולה לבחור מי את עכשיו, להיוולד מחדש. נראה לי שאת מנסה לעשות, להיות ולאהוב מהשכל, בכוח. זה לא עובד ככה. נסי מ"הצד השני", מהלב... תני לרוח לכוון אותך. קודם כל ע"י שקט פנימי - השקטת המחשבות (מדיטציה למשל או "מעברים קסומים" - תרגילי תנועה שאמניים אנרגטיים). צאי לעולם, צאי לבלות עם חברים, צאי לטבע - יש עוצמה גדולה בלשבת על חוף הים בשקיעה או לשכב תחת כיפת השמיים ולראות את הכוכבים... הקשיבי למוסיקה שונה ומגוונת - איזה מוסיקה נעימה לך ועושה לך טוב (לא רק ממצעד הפזמונים...), לכי ללמוד משהו מתחום המודעות... יש הרבה מה לעשות. נסי לשנות דפוסי התנהגות, לא רק את אלה שאת מתקשה בשינויים. גם שינוי דפוסי אכילה, שינה וכו' יכולים לגרום אצלך לאיזשהו שינוי, תזוזה במערכת. נסי לשים לב לעוד דפוסי התנהגות שמביאים אותך לאובדן אנרגיה. עצם המודעות לדפוסים בעייתיים היא צעד ראשון בשינוי שלהם. בהצלחה
 
אהבה עצמית

אולי לעבוד עם הספר "ארבע ההסכמות" וגם עם הספר המעולה "אתה יכול לרפא את חייך" של לואיז היי? מכל מה שכתבת ממש מנצנץ המסר של אהבה עצמית. אם תוכלי להתחיל בקטן. קצת לאהוב. למצוא משהו בעצמך שאת אוהבת. אפילו קצת להעריך. להתחיל ולעשות צעד.
שולחת מסר
 

isaacm

New member
פיתרון קל וקסום ../images/Emo13.gif

מה דעתך, אם יש כזה, היית רוצה אותו? אני באופן אישי מבין שפתרון קל וקסום הוא פשוט מעבר למסע אחר. כשיש פיתרון קל וקסום, אני כבר לא צריך לעסוק באתגר הזה ויכול לעבור לאתגר הבא. המסע לעבור את האתגר הוא בעצם כל מה שיש בחיים - ההנאה שבמסע, ההתענגות על הרגע, על המושלמות של הרגע (גם כשלי זה לא כל כך ברור). מה דעתך על מה ששיתפתי עד עכשיו? כשאני מסתכל על החיים שלי, בין אם זה בקטע הפרטי שלי, בין אם זה בהשתלבות בחברה, בין אם זה מקום העבודה, לא כל כך משנה היכן זה, אני רואה שהחיים שלי משתלבים בחיים של אחרים. כשאני מתקלח והשכן פותח מים חמים, המים אצלי נהיים קרים. כשהבן שלו מדליק את המערכת בעוצמה, גם אני יכול לרקוד. פשוט, החיים של העולם שסביבי שזורים בחיים שלי. בחיבורים הקטנים האלה אני מוצא הנאות קטנות, ולאט לאט מתחזק. כן, לפעמים אני זקוק בדיוק לזה. אני רוצה להזמין אותך למסע קטן, מסע ב"מה שיש". תרצי להצטרף? ספרי לנו איך הדברים הללו מדברים אלייך מצפה איציק
 
למעלה