ברור שזה לא יתממש בשנה הבאה, אבל לא בגלל הסלוטים
לי זה מובן מאליו שהתוכנית של הרכבת ל-2020
לא צפויה להתממש. הסיבות פחות חשובות כרגע (חישמול, נייד, איתות, מסילה רביעית תבחר בעצמך).
האם אתה רואה מצב שבו בשנה הבאה גם מחזירים רכבת שניה ושלישית מבאר שבע, גם רכבת שעתית ישירה מראשונים לתל אביב וגם מוסיפים רכבת שלישית מירושלים לתל אביב?
מה לגבי 4 רכבות בשעה מראשון מערב לתל אביב?
אני לא רואה את זה מתממש. אבל אתה יודע מה? הלוואי ואני טועה.
ברור שזה לא יתממש בשנה הבאה, אבל לא בגלל הסלוטים
אלא בגלל שהרכבת לא הצליחה להשלים את הטיפול באף אחד מצווארי הבקבוק - לא בחישמול, לא בציוד הנייד, כנראה גם לא במערכת האיתות.
המסילה הרביעית באיילון, אגב, לא מהווה צוואר בקבוק לתוכנית הזו כי היא ממילא לא מבוססת עליה והרכבת לא תכננה מסילה רביעית בשנת 2020 (אלא לכיוון 2030).
לכן דווקא ארבע רכבות בשעה מראשון מערב לתל אביב זה כן ריאלי וקיים גם היום. לולאת השרון לא מפריעה לזה, כי בזנב הדרומי לא יהיה שינוי, רק בלולאה שבחלק הצפוני של הקו הרכבות יתפצלו בין נסיעה בכיוון השעון לנסיעה נגד כיוון השעון.
הנקודה היא שעקרונית, אם הרכבת הייתה מבצעת את מה שתיכננה לבצע, שלוש מסילות באיילון כן מאפשרות לקיים שלוש רכבות מבאר שבע ושלוש מירושלים עם כל הקווים האחרים שקיימים כיום וצפויים להתקיים בעתיד הקרוב.
אין צפי לפתיחה של אף קו חדש בשנים הקרובות, מעבר להשלמת לולאת השרון שהיא לא באמת קו חדש אלא הוספת קטע מסילה חדש לקו קיים.
מלבד תחנת מזכרת בתיה, גם אף תחנה חדשה לא צפויה להיפתח בשנים הקרובות (מלבד הזזה תחנה קיימת, כמו לוד, למקום חדש).
מנכ"ל הרכבת המפוטר, שחר איילון, ציין זאת במפורש - שבשש השנים הקרובות לא תיפתח אף תחנה חדשה, לא ייפתח שום קו חדש ועוד כמה דברים שלא יקרו.
יש לציין שהכתובת הייתה על הקיר כבר לפני מספר שנים והיה ברור שהרכבת תגיע למצב שבו היא לא תוכל להוסיף שום שירות חדש מבלי לפגוע בשירות קיים.
זה הגיע אפילו יותר מהר ממה שצפו.