איך יונים מזדווגים?

איך יונים מזדווגים?

זה בטח נישמע שאלה מפגרת אבל אם תחשבו על זה... אין להם איבר מין זכרי שרואים אותו והם רק עולים אחד על השני כאילו הזכר על הנקבה מושך לה בשער בראש וזהו... אז איך בדיוק יוצא פה הפריה? גם לתרנגולות זה ככה... אזז אם למישהו יש מושג בעיניין אשמח לשמוע
 

netbird

New member
הפרייה

לחלק קטן מהעופות יש איבר מין חיצוני. ליונים אין. ההפרייה נעשית על ידי הצמדת פתחי הביב של הזכר והנקבה. מרגע שנוזל הזרע נכנס הוא נע בכוחות עצמו על ידי השוטון שלו (כך גם ביונקים).
 

netbird

New member
בתת שת

פתח הביב (של הזכר ושל הנקבה) נמצא בתת שת. זה בבסיס הזנב בחלק התחתון.
 
רגע...

ואנחנו לא יכולים ליראות את זה? וכאילו הזכר מפריש נוזל כל שהוא לתוך אבר מינה של הנקבה ואז איך נוצר הפריה עצמה?
 

netbird

New member
אפשר לראות

אפשר לראות את פתח הביב אם נושפים על הנוצות המכסות אותו. בעופות אותו הפתח משמש גם ליציאת הפרשות. ההפרייה נוצרת כאשר הזרע מגיע אל תאי הביצית בגוף הנקבה.
 
תקשיב

יש לי אפרוח של תרנגול... ואז בא לי השאלה הזאתי כי לא מצאתי אצלו שום דבר וגם אני לא יודעת אם הוא זכר או נקבה כי אין איבר מין כל שהוא... ועם אתה מזיז את הנוצות יש רק את החור של החרה שלו ואין משהו אחר..
 

netbird

New member
אז

אז עכשיו את יודעת - אצלם זה אותו פתח. אם אני לא טועה יש דרך להבחין בין זכר לנקבה גם באפרוחים (בעיקר של תרנגולים) משום שבמפעל ממיינים אותם והזכרים כבר אז מושמדים.
 
סליחה על ההתפרצות לפורום..

אבל פתחי המין שנצמדים הם כמו נשיקה צרפתית (בלי לשון) שבה מועברים הנוזלים ממי שלמעלה אל מי שלמטה.. אי אפשר להבחין בין זכר ונקבה מכיוון שפתחי המין נראים כלפי חוץ אותו דבר. יש עופות שבהם הדרך היחידה לדעת מי הזכר ומי הנקבה זה לצפות בהם בעת ההזדווגות ולראות מי למעלה... או לצפות בפרט שמטיל ביצים...
 

zivsegal7

New member
אז איך מזהים את מין האפרוחים בלול ומפרידים את הזכרים והנקבות?
בטוח יש דרך מהירה לזהות כבר הימים הראשונים
 
למעלה