איך יודעים שמשהו לא בסדר?

amy3373

New member
איך יודעים שמשהו לא בסדר?

בחוץ רוב האנשים חושבים שאנחנו סוטים, פתולוגיים, עם הפרעות נפשיות חמורות. בפנים, בפורומים ובפגישות, אנחנו נוטים לאמץ יחס הפוך. אולי כמו ההומואים ה "גאים"- כי אם לא הייתה בושה בחוץ, לא היה צורך בגאווה בפנים. אני לא חושבת שיש בעצם הצורך להיות שולט ונשלט משהו פתולוגי. הבעייתיות היא שלפעמים ה"בריא" מתערבב עם ה "לא בריא". מרוב רצון לפרגן ולתת יחס קצת שונה ממה שהתרגלנו אליו בחוץ, אנחנו נעשים עיוורים. איך יודעים להפריד בין ה "בריא" ל "חולה" באדם? ומי אנחנו בכלל שנחליט? דיון ישן, שכנראה לעולם לא יגיע אל סופו, אבל אני מוטרדת. לפעמים- אותן תופעות באות ממניעים שונים. אותה התנהגות יכולה לבוא ממקום טוב וממקום "רע". מבלבל, ומסוכן...
 

אייבורי

New member
חייכת אותי הבוקר

אולי זאת הסיבה שלא מרגיש רצון להיות גאה. נעים לי בפרטי שלי. אני חושב שכדאי לבחון את הבריא והלא בריא במבחן התוצאה. משם יהיה קל יותר לשפוט מה בריא ומה לא. אם מבחן התוצאה, נפש בריאה יותר, תפקוד טוב יותר, חיוך מאושר הרי זה מקום בריא מאד. אם התוצאה הינה פציעה נפשית וגופנית, חוסר תפקוד סביבתי, עוגמת נפש מתמשכת הרי זה לא בריא.
 

Dan_Kap_

Active member
מבחן הדינמיקה של מערכת היחסים

אותן סיבות ונסיבות יכולות להוביל אדם אחד למימוש עצמי, לגאוה, לפריחה - ולמעוך אדם אחר לצל של עצמו, להתאבדות בתשלומים ולדעיכה. לכן אני מציע לאנשים לבחון לא את הסיבות שהביאו אותם לבחירות האירוטיות שלהם, אלא מה מימושן עם השותפ/ה עושה להם כבני אדם. מי שהולכים ונמעכים, הולכים ונמחקים, נשחקים בתוך מערכת יחסים פוגענית, שוקעים - רצוי שייעזרו בחברים שסביבם כדי לזהות את האורות האדומים לפני שנגרם נזק בלתי הפיך. ולכך אין קשר אילו פעילויות בדסמיות השותפים למערכת היחסים מעדיפים - אלא לתוצאות המשחק בגוף ובנפש ולשאלה "עד כמה השותפ/ה שלי רואה ומבינ/ה את הצרכים שלי, את הרגישויות שלי וער/ה למה שעובר עלי?"
 
למעלה