איך זה ישפיע עלינו ?

מוסדי

New member
איך זה ישפיע עלינו ?

לצורך שאלתי הקטנה, נניח הנחת יסוד (גם אם אתם לא מסכימים למהותה) שכל מוצרי הטכנולוגיה, לרבות הפלאפונים והמחשבים, מיוצרים בזכות קיומם של ילדים שאנחנו המבוגרים מקריבים אותם לצורך העבודה השחורה והפכנו אותם לעבדים לצורך ייצור כל היצע כל המוצרים שאני ואתם (וכל העולם) מהווים ביקוש הולך וגובר. עוד תניחו, שמאז ומתמיד העולם התקיים על בסיס העובדה שמבוגרים הפכו את הילדים בעולם לעבדים כשוק עבודה זול לעבודות השחורות בהן יש סיכון גדול כמו כריית פחם וכיוצא בזה. ובנוסף לכך תניחו שקצב אופנות הפלאפונים והמחשבים הניידים (וכל הטכנולוגיה) הגיע למצב כזה שכבר לא פעם בשנתיים יוצא אייפון, אלא כל שבוע יוצא פלאפון חדש וכולנו חייבים לקנות את הפלאפון החדש/המחשב החדש/הטכנולוגיה החדשה שיצאה השבוע וזורקים את זו שהיתה בשבוע שעבר ואותם מפעלים חייבים שכוח העבודה יהיה זול יותר. עכשיו מתחילה השאלה שלי. פתאום אין יותר ילדים בעולם ! ואין דבר כזה שאישה יולדת. לא קיים דבר כזה שאישה נכנסת להריון והעולם שכח איך בכלל נראו ילדים. לא קיימים יותר ילדים, לא בישראל, לא באירופה, לא בסין ולא באף מקום. פשוט ילדים לא קיימים יותר בעולם ! (מובן ?!) מישהו צריך לעשות את העבודה השחורה, היו לנו עבדים ולפתע נשארנו בלי עבדים. מה יהיו ההשפעות הכלכליות של היעלמותם של שוק העבדים הזול שבזכותו יש לנו היצע של טכנולוגיה ומשאבי טבע זמינים לנו לצריכה. השאלה שלי היא האם תוכלו לנסות לתת השערות מה יקרה ביננו חברתית וכיצד הדבר ישפיע על ענפי השירותים במשקי העולם ? כיצד זה ישפיע על תרבות הצריכה של הפרט העני ? אבל בעיקר השאלה היא כיצד תשפיע העובדה שאין פתאום ילדים (עבדים שעד היום דווקא כן היו לנו ובזכותם יכלנו לצרוך טכנולוגיה ומשאבי טבע כי אותם ילדים הם שיצרו את ההיצע לזה) על היחסים ביננו המבוגרים ברמה של בנאדם לחברו ? תודה מראש לעונים !
 

שמוצקין

New member
אם אתה מתכוון לאנשים ולילדים

בסדנאות היזע , הם לא יעלמו ביום אחד אבל כישעלמו רובנו נוכל לחיות לא רע בכלל . צריך להתארגן קצת אחרת ולרדת קצת ברמת החיים אבל אני למשל נהנה מאיכות חיים גבוהה עם טלפון נייד בן 13 בערך , מחשב סטנדרטי ונסיעה באוטובוס
אפשר גם בלי העסקה פוגענית .
 

VMC

New member
זה תרחיש לא הגיוני..

ופה זה לא פורום פילוסופיה :p אמנם יש כל מיני משאבים שאנו מנצלים ומרוקנים (נפט, זהב, נחושת, וכל משאב טבעי סופי) אבל ככל שאנו מנצלים את המשאבים הללו הכלכלה מאזנת את צריכתם (המחירים עולים ואז מתחילים להשתמש באלטרנטיבה הזולה ביותר).
 

drorjs

New member
אתה מציג משל או מציאות אמיתית?

אם אתה מביא תרחיש דמיוני של "אין יותר ילדים" אז יש לתרחיש כזה השפעה הרבה יותר מרחיקת לכת מבחינה נפשית לכל המין האנושי מאשר סתם מחסור במוצרי צריכה.
 

blueshark09

New member
הוא ראה את הסרט "children of men"

אז ישר עלה רעיון אפוקליפטי שכזה לפורום. אם אין ילדים - אין אנושות, למה לנו להיכנס במה יקרה בתהליך הגסיסה של האנושות ?
 
למעלה