איך זה אצלכם?

מצב
הנושא נעול.

מירי,

New member
איך זה אצלכם?

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
 

badabada

New member
מאחורי הקלעים

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
מאחורי הקלעים
היי אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים אבל אני כן רוצה לתת לך חומר למחשבה. לבנות מערכת זה משהו מאד מסובך וארוך ובלתי אפשרי. המורה הזה יכול רק בשעות האלו, והמורה ההוא רק בימים האלו, והכיתה חייבת לקבל שעות כאלה ושעות כאלה אבל המורה שיכול ככה מלמד רק ככה וכן הלאה. בלתי אפשרי. וכל זה בלי שלילדים יהיו חורים במערכת, ישארו שעות ארוכות במיוחד או יתחילו מאוחר. אז עם כל הרצון הטוב לבוא לקראת תלמיד אחד. אני באמת רוצה להגיד לך שזה לא סביר שעשו לך "דווקא" או "בכוונה" או אפילו בחוסר רגישות- כי אין ברירה, אפילו המורים שעובדים במערכת לא מקבלים מה שהם רוצים כי צריך לשלב כל כך הרבה צרכים יחד, בחודשים האלו של ה"חופש" יש אנשים שעובדים קשה מאד ורבים ונלחמים כדי שביום הראשון של הלימודים תהיה מערכת שעונה על כל הדרישות וכל הצרכים של כל המורים, והשעות שחייבים לתת, ואורכי יום סבירים. אז באמת, אם תחשבי על זה, ותביני שבגלל שהילד שלך יוצא יום אחד בשבוע את בעצם מבקשת שיתאמו את המורה לאנגלית ואת הפעילויות החברתיות שלא יהיו ביום הזה, בעצם את מבקשת לשנות את כל המערכת של בית ספר בהתאם... ויש גבול, באמת יש גבול, ויתכן שהמנהלת עשתה מאמץ, כשאחרי הכל הילד שלך לא היה בראש סדרי העדיפויות שלה, וזו התוצאה שהיא הגיעה אליה (תהיי בטוחה שיש מורים שכועסים על התוצאה אפילו יותר ממך כי הם לא קיבלו את מה שהם היו צריכים רק שאיתם היא ניהלה מו"מ מסוים- איתך לא ולכן את אפילו לא יודעת על המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים) ולכן, באמת, אני לא מכירה את המשאבים של בית הספר, את גודלו, או את העומדת בראשו, יתכן שיש בתי ספר מספיק גדולים כדי שהם יכולים למען ילד אחד להגמיש קצת עניינים, אבל סביר שזה פשוט היה אילוץ אחד יותר מידי עבור ההנהלה. אל תקחי את זה אישי. באמת. אולי אפשר לבוא להבנה עם בית ספר לגבי שיעורי השלמה לילד באנגלית וכד'- שלפחות לא יצא בהפסד. עם כוונות טובות מגיעים רחוק. בהצלחה :) נ.ב. אני מבינה שיש תמיכה בילדים החלשים- אבל כנראה שיש קבוצה ולא אחד... וגם אני משערת שיש תמיכה (כלכלית) של משרד החינוך בכך, ו... בכל זאת הילד שלך מקבל תמיכה ממקור אחר, בעוד שהילדים החלשים לא, ולכן אולי לבית ספר חשוב לתמוך בהם. באמת תביני שזה לא אישי, אני בטוחה שגם לדאוג למערכת עבור קבוצת ילדים חלשים היה כאב ראש לא קטן ודרש המון מאמץ, אבל אני משערת שזה עבור קבוצת ילדים עם שעות הוראה שהוקצו במיוחד למטרה זו על ידי משרד החינוך/העיריה. את יכולה להבין את ההבדל? נ.ב. אני לא מורה או מנהלת, אני פשוט רואה את המאמץ והבלאגן שבבניית מערכת כל שנה.
 
נכון, זה לא אישי

מאחורי הקלעים
היי אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים אבל אני כן רוצה לתת לך חומר למחשבה. לבנות מערכת זה משהו מאד מסובך וארוך ובלתי אפשרי. המורה הזה יכול רק בשעות האלו, והמורה ההוא רק בימים האלו, והכיתה חייבת לקבל שעות כאלה ושעות כאלה אבל המורה שיכול ככה מלמד רק ככה וכן הלאה. בלתי אפשרי. וכל זה בלי שלילדים יהיו חורים במערכת, ישארו שעות ארוכות במיוחד או יתחילו מאוחר. אז עם כל הרצון הטוב לבוא לקראת תלמיד אחד. אני באמת רוצה להגיד לך שזה לא סביר שעשו לך "דווקא" או "בכוונה" או אפילו בחוסר רגישות- כי אין ברירה, אפילו המורים שעובדים במערכת לא מקבלים מה שהם רוצים כי צריך לשלב כל כך הרבה צרכים יחד, בחודשים האלו של ה"חופש" יש אנשים שעובדים קשה מאד ורבים ונלחמים כדי שביום הראשון של הלימודים תהיה מערכת שעונה על כל הדרישות וכל הצרכים של כל המורים, והשעות שחייבים לתת, ואורכי יום סבירים. אז באמת, אם תחשבי על זה, ותביני שבגלל שהילד שלך יוצא יום אחד בשבוע את בעצם מבקשת שיתאמו את המורה לאנגלית ואת הפעילויות החברתיות שלא יהיו ביום הזה, בעצם את מבקשת לשנות את כל המערכת של בית ספר בהתאם... ויש גבול, באמת יש גבול, ויתכן שהמנהלת עשתה מאמץ, כשאחרי הכל הילד שלך לא היה בראש סדרי העדיפויות שלה, וזו התוצאה שהיא הגיעה אליה (תהיי בטוחה שיש מורים שכועסים על התוצאה אפילו יותר ממך כי הם לא קיבלו את מה שהם היו צריכים רק שאיתם היא ניהלה מו"מ מסוים- איתך לא ולכן את אפילו לא יודעת על המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים) ולכן, באמת, אני לא מכירה את המשאבים של בית הספר, את גודלו, או את העומדת בראשו, יתכן שיש בתי ספר מספיק גדולים כדי שהם יכולים למען ילד אחד להגמיש קצת עניינים, אבל סביר שזה פשוט היה אילוץ אחד יותר מידי עבור ההנהלה. אל תקחי את זה אישי. באמת. אולי אפשר לבוא להבנה עם בית ספר לגבי שיעורי השלמה לילד באנגלית וכד'- שלפחות לא יצא בהפסד. עם כוונות טובות מגיעים רחוק. בהצלחה :) נ.ב. אני מבינה שיש תמיכה בילדים החלשים- אבל כנראה שיש קבוצה ולא אחד... וגם אני משערת שיש תמיכה (כלכלית) של משרד החינוך בכך, ו... בכל זאת הילד שלך מקבל תמיכה ממקור אחר, בעוד שהילדים החלשים לא, ולכן אולי לבית ספר חשוב לתמוך בהם. באמת תביני שזה לא אישי, אני בטוחה שגם לדאוג למערכת עבור קבוצת ילדים חלשים היה כאב ראש לא קטן ודרש המון מאמץ, אבל אני משערת שזה עבור קבוצת ילדים עם שעות הוראה שהוקצו במיוחד למטרה זו על ידי משרד החינוך/העיריה. את יכולה להבין את ההבדל? נ.ב. אני לא מורה או מנהלת, אני פשוט רואה את המאמץ והבלאגן שבבניית מערכת כל שנה.
נכון, זה לא אישי
זו כל הגישה המערכתית של התעלמות מה"חזקים" והתפיסה לפיה כל התייחסות אליהם היא בגדר "עשיית טובה".
 

מירי,

New member
ראשית זה לא אחד- הם שלושה

מאחורי הקלעים
היי אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים אבל אני כן רוצה לתת לך חומר למחשבה. לבנות מערכת זה משהו מאד מסובך וארוך ובלתי אפשרי. המורה הזה יכול רק בשעות האלו, והמורה ההוא רק בימים האלו, והכיתה חייבת לקבל שעות כאלה ושעות כאלה אבל המורה שיכול ככה מלמד רק ככה וכן הלאה. בלתי אפשרי. וכל זה בלי שלילדים יהיו חורים במערכת, ישארו שעות ארוכות במיוחד או יתחילו מאוחר. אז עם כל הרצון הטוב לבוא לקראת תלמיד אחד. אני באמת רוצה להגיד לך שזה לא סביר שעשו לך "דווקא" או "בכוונה" או אפילו בחוסר רגישות- כי אין ברירה, אפילו המורים שעובדים במערכת לא מקבלים מה שהם רוצים כי צריך לשלב כל כך הרבה צרכים יחד, בחודשים האלו של ה"חופש" יש אנשים שעובדים קשה מאד ורבים ונלחמים כדי שביום הראשון של הלימודים תהיה מערכת שעונה על כל הדרישות וכל הצרכים של כל המורים, והשעות שחייבים לתת, ואורכי יום סבירים. אז באמת, אם תחשבי על זה, ותביני שבגלל שהילד שלך יוצא יום אחד בשבוע את בעצם מבקשת שיתאמו את המורה לאנגלית ואת הפעילויות החברתיות שלא יהיו ביום הזה, בעצם את מבקשת לשנות את כל המערכת של בית ספר בהתאם... ויש גבול, באמת יש גבול, ויתכן שהמנהלת עשתה מאמץ, כשאחרי הכל הילד שלך לא היה בראש סדרי העדיפויות שלה, וזו התוצאה שהיא הגיעה אליה (תהיי בטוחה שיש מורים שכועסים על התוצאה אפילו יותר ממך כי הם לא קיבלו את מה שהם היו צריכים רק שאיתם היא ניהלה מו"מ מסוים- איתך לא ולכן את אפילו לא יודעת על המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים) ולכן, באמת, אני לא מכירה את המשאבים של בית הספר, את גודלו, או את העומדת בראשו, יתכן שיש בתי ספר מספיק גדולים כדי שהם יכולים למען ילד אחד להגמיש קצת עניינים, אבל סביר שזה פשוט היה אילוץ אחד יותר מידי עבור ההנהלה. אל תקחי את זה אישי. באמת. אולי אפשר לבוא להבנה עם בית ספר לגבי שיעורי השלמה לילד באנגלית וכד'- שלפחות לא יצא בהפסד. עם כוונות טובות מגיעים רחוק. בהצלחה :) נ.ב. אני מבינה שיש תמיכה בילדים החלשים- אבל כנראה שיש קבוצה ולא אחד... וגם אני משערת שיש תמיכה (כלכלית) של משרד החינוך בכך, ו... בכל זאת הילד שלך מקבל תמיכה ממקור אחר, בעוד שהילדים החלשים לא, ולכן אולי לבית ספר חשוב לתמוך בהם. באמת תביני שזה לא אישי, אני בטוחה שגם לדאוג למערכת עבור קבוצת ילדים חלשים היה כאב ראש לא קטן ודרש המון מאמץ, אבל אני משערת שזה עבור קבוצת ילדים עם שעות הוראה שהוקצו במיוחד למטרה זו על ידי משרד החינוך/העיריה. את יכולה להבין את ההבדל? נ.ב. אני לא מורה או מנהלת, אני פשוט רואה את המאמץ והבלאגן שבבניית מערכת כל שנה.
ראשית זה לא אחד- הם שלושה
(מתוך 27- השניים האחרים ויתרו אחרי שגם הפעילות החברתית עברה לאותו יום!) ולכן למרות שלא נעשה כל מאמץ לגבי שיעורי אנגלית (המנהלת אמרה- שהיא התחשבה באילוצים אחרים ולא בילדים האלה), פעילות חברתית מכוונת לימים שמסתיימים מוקדם- בהחלט אפשר היה להעביר ליום האחר! אין לי בעיה שעוזרים לחלשים! ממש לא!!! אני לא מדברת על המשאבים הכלכליים לכך אלא על הרעיונות שמישהו טרח וחשב ותיכנן - אצלנו בביה"ס! שום תוכנית לקדם את החזקים (ואני לא מדברת על המחוננים- הצעיר שלי "פשוט" תלמיד מעל לממוצע- לא יותר!) <אגב, על המערכת אצלנו כנראה לא עבדו חודשיים אלא חודש ופחות, לפני כן היתה מלחמה- כנראה שזו לא עבודה כ"כ מסובכת...> אני חייבת להגיד שמה שאת אומרת זה שילד בן פחות מ-10 צריך לבחור, ושבית הספר לא צריך להסתכל עליו כעל אינדוודואל עם צרכים....
 
יש לם יועצת בבית הספר?

ראשית זה לא אחד- הם שלושה
(מתוך 27- השניים האחרים ויתרו אחרי שגם הפעילות החברתית עברה לאותו יום!) ולכן למרות שלא נעשה כל מאמץ לגבי שיעורי אנגלית (המנהלת אמרה- שהיא התחשבה באילוצים אחרים ולא בילדים האלה), פעילות חברתית מכוונת לימים שמסתיימים מוקדם- בהחלט אפשר היה להעביר ליום האחר! אין לי בעיה שעוזרים לחלשים! ממש לא!!! אני לא מדברת על המשאבים הכלכליים לכך אלא על הרעיונות שמישהו טרח וחשב ותיכנן - אצלנו בביה"ס! שום תוכנית לקדם את החזקים (ואני לא מדברת על המחוננים- הצעיר שלי "פשוט" תלמיד מעל לממוצע- לא יותר!) <אגב, על המערכת אצלנו כנראה לא עבדו חודשיים אלא חודש ופחות, לפני כן היתה מלחמה- כנראה שזו לא עבודה כ"כ מסובכת...> אני חייבת להגיד שמה שאת אומרת זה שילד בן פחות מ-10 צריך לבחור, ושבית הספר לא צריך להסתכל עליו כעל אינדוודואל עם צרכים....
יש לם יועצת בבית הספר?
יש סגנית למנהלת? (אצלינו יש סגנית שממונה על המחוננים בנפרד) הייתי מתחילה בלקבוע פגישה איתן ולשטוח את העניין במפורש. לפעמים אחרי החגים משנים את המערכת (אצלינו משנים) ואולי זו הזדמנות לפקוח להן את העיניים לגבי משהו שלא היה בראש שלהן (ולאו דוקא בגלל חוסר רצון - אולי בגלל אי מתן תשומת לב מיוחדת - וזה חלק גדול מהבעיה...). הייתי מנסה לדבר ללב שלהן ולאו דוקא לראש. לא לתקוף אלא להאיר נקודות למחשבה. להסביר את מה שלך ולנו ברור מאליו. אני מרגישה ומאמינה שהן לא פועלות בכוונה להציק או להכשיל - אלא מעיוורון. מעבר לזה מצטרפת לדעה שחבל שלא מתייחסם ל"צד הזה של הקשת" כאל חריגים בעלי צרכים מיוחדים שיש להיענות להם (או לפחות להשתדל).
 

מירי,

New member
יש להם יועץ ../images/Emo122.gif

יש לם יועצת בבית הספר?
יש סגנית למנהלת? (אצלינו יש סגנית שממונה על המחוננים בנפרד) הייתי מתחילה בלקבוע פגישה איתן ולשטוח את העניין במפורש. לפעמים אחרי החגים משנים את המערכת (אצלינו משנים) ואולי זו הזדמנות לפקוח להן את העיניים לגבי משהו שלא היה בראש שלהן (ולאו דוקא בגלל חוסר רצון - אולי בגלל אי מתן תשומת לב מיוחדת - וזה חלק גדול מהבעיה...). הייתי מנסה לדבר ללב שלהן ולאו דוקא לראש. לא לתקוף אלא להאיר נקודות למחשבה. להסביר את מה שלך ולנו ברור מאליו. אני מרגישה ומאמינה שהן לא פועלות בכוונה להציק או להכשיל - אלא מעיוורון. מעבר לזה מצטרפת לדעה שחבל שלא מתייחסם ל"צד הזה של הקשת" כאל חריגים בעלי צרכים מיוחדים שיש להיענות להם (או לפחות להשתדל).
יש להם יועץ

בשביל להבין- בשנה שעברה לקח לו יותר מ-3 חודשים לקבוע לי פגישה עם הפסיכולוגית (ולא בגלל חוסר זמן שלה- כשזה הגיע אליה לקח שבועיים) כשניסיתי לערב אותו בבעיות חברתיות של דוד הוא אמר שבעצם לא כדאי שהוא יכנס לפעילות חברתית בכיתה כי זה עלול להזיק לדוד
הסגנית... אני לא בטוחה שהיא הכתובת, היא תעשה הכל כדי לעזור לו (היא היתה המחנכת שלו בכיתות א-ב) אבל היא על תקן מחליפה עד שתחזור ההיא משבתון. אני אנסה שוב עם המנהלת...
 
אם היא תעשה הכל כדי לעזור לו

יש להם יועץ

בשביל להבין- בשנה שעברה לקח לו יותר מ-3 חודשים לקבוע לי פגישה עם הפסיכולוגית (ולא בגלל חוסר זמן שלה- כשזה הגיע אליה לקח שבועיים) כשניסיתי לערב אותו בבעיות חברתיות של דוד הוא אמר שבעצם לא כדאי שהוא יכנס לפעילות חברתית בכיתה כי זה עלול להזיק לדוד
הסגנית... אני לא בטוחה שהיא הכתובת, היא תעשה הכל כדי לעזור לו (היא היתה המחנכת שלו בכיתות א-ב) אבל היא על תקן מחליפה עד שתחזור ההיא משבתון. אני אנסה שוב עם המנהלת...
אם היא תעשה הכל כדי לעזור לו
אולי שווה בכ"ז לנסות ולבדוק מה היא יכולה לעשות? מוטיבציה לעזור זה לא מצרך נפוץ וזול...
 

badabada

New member
ושוב- יש גם צד שני

ראשית זה לא אחד- הם שלושה
(מתוך 27- השניים האחרים ויתרו אחרי שגם הפעילות החברתית עברה לאותו יום!) ולכן למרות שלא נעשה כל מאמץ לגבי שיעורי אנגלית (המנהלת אמרה- שהיא התחשבה באילוצים אחרים ולא בילדים האלה), פעילות חברתית מכוונת לימים שמסתיימים מוקדם- בהחלט אפשר היה להעביר ליום האחר! אין לי בעיה שעוזרים לחלשים! ממש לא!!! אני לא מדברת על המשאבים הכלכליים לכך אלא על הרעיונות שמישהו טרח וחשב ותיכנן - אצלנו בביה"ס! שום תוכנית לקדם את החזקים (ואני לא מדברת על המחוננים- הצעיר שלי "פשוט" תלמיד מעל לממוצע- לא יותר!) <אגב, על המערכת אצלנו כנראה לא עבדו חודשיים אלא חודש ופחות, לפני כן היתה מלחמה- כנראה שזו לא עבודה כ"כ מסובכת...> אני חייבת להגיד שמה שאת אומרת זה שילד בן פחות מ-10 צריך לבחור, ושבית הספר לא צריך להסתכל עליו כעל אינדוודואל עם צרכים....
ושוב- יש גם צד שני
אני אדייק בעוד דבר- ההחלטה בדבר הפניית המשאבים לא נעשית על ידי בית הספר אלא על ידי משרד החינוך/עיריה. הם אלו שמממנים את המורים ואליהם צריך לדווח על שעות. ולכן אם ילדים חלשים כן מקבלים עזרה וילדים חזקים לא- זה בגלל מדיניות מגבוה ולא החלטה ספציפית של ביה"ס (אלא אם כן זה בי"ס פרטי כמובן) אני לא אומרת שלא שווה לגשת, לדבר, לנסות, אבל אני כן אומרת שזה לא אישי נגדכם, גם לא נגד הילדים החזקים- זה מדיניות כללית במסגרת, שעם כל הכבוד, גם כך לא משקיעה מספיק משאבים, אפילו לא בילד הממוצע עם היכולות הממוצעות, שכל שנה מחפשים איפה לקצץ, ושהכספים בה לא זורמים ביעילות אלא לפי אינטרסים פוליטיים. אז אם אתן רוצות לשנות את העולם- בהחלט אפשר להתחיל פה. אבל תכלס אני לא חושבת שהמנהלת היא הבורג הרלוונטי. וזה שנראה לך שהם עשו את זה בפחות מחודש, לי זה רק גורם להגיד כל הכבוד, להבין יותר למה היה קשה לקחת בחשבון בקשות מיוחדות, והשערה שהצוות שעבד על בניית המערכת בטח עבד סביב השעון כדי להגיע לתחילת השנה מוכנים. את באמת לא מתחילה לדמיין לעצמך איזו עבודה מוטרפת זו לבנות מערכת. (סתם כדי שתקבלי שמץ של מושג- יש מורות שלא יכולות לעבוד אחרי שעה מסוימת כי יש להם ילדים קטנים שצריך להוציא מהגן, יש מורות שלא יכולות לעבוד בימים מסוימים או שעות מסוימות כי הן לומדות, יש כאלו שעובדות בשני בתי ספר אז הן מוגבלות בשעות וימים, יש כוונה לתת לכיתות הגבוהות שעות מתמטיקה/אנגלית בתחילת היום כשהם רעננים, כי זה חשוב, לכל מורה יש את היום החופשי שלה, יש מורות שיוצאות לשנת שבתון, כל מורה מלמדת בין 2-6 כיתות בממוצע, כל כיתה צריכה שעות מסוימות מתמטיקה ושעות מסוימות אנגלית וצריך שבשעה שיש מתמטיקה אפשר יהיה להוציא את החלשים למורה אחרת שמחזקת אותם שצריכה להיות פנויה בשעות האלו. בקיצור- טירוף! וכל זה בלי שלילדים יהיה חור במערכת (למורים יש חורים וחלונות כי לא תמיד אפשר לשלב הכל, ותכלס יתכן מצב שבו מורה מגיעה, מלמדת שעה, מחכה שעה, מלמדת עוד שעה, מחכה שעתיים ואז מלמדת שעה והולכת הביתה. היא מקבלת דרך אגב שכר רק על שלוש שעות מתוך השש האלו.) גם כמות החלונות והחורים מוגבלת (בכל זאת אי אפשר לתת לבן אדם כל יום חורים וחלונות בלי הגבלה). אז שוב, לפני שאת מרגישה מקופחת, תחשבי רגע על מה את מבקשת בכזו קלילות... בשבילך זה רק להוזיז בשביל ילד אחד, בשביל מי שבנה את המערכת זה להוזיז בשביל 50-60 גורמים שצריך להתחשב בהם (בטח הרבה יותר). ואם את כועסת על המערכת בגלובאלי שלא נותנים לילדים החזקים תמיכה ומסגרת- אז את צודקת, אבל את הכעס הזה את לא צריכה להפנות לבית הספר הספציפי שלך, גם לא אם מדובר בשלושה ילדים. את זה אולי הפורום פה, כגוף, יכול לגשת למשרד החינוך ולנסות לשנות.
 
לי נשמע שאת כועסת יותר ממירי

ושוב- יש גם צד שני
אני אדייק בעוד דבר- ההחלטה בדבר הפניית המשאבים לא נעשית על ידי בית הספר אלא על ידי משרד החינוך/עיריה. הם אלו שמממנים את המורים ואליהם צריך לדווח על שעות. ולכן אם ילדים חלשים כן מקבלים עזרה וילדים חזקים לא- זה בגלל מדיניות מגבוה ולא החלטה ספציפית של ביה"ס (אלא אם כן זה בי"ס פרטי כמובן) אני לא אומרת שלא שווה לגשת, לדבר, לנסות, אבל אני כן אומרת שזה לא אישי נגדכם, גם לא נגד הילדים החזקים- זה מדיניות כללית במסגרת, שעם כל הכבוד, גם כך לא משקיעה מספיק משאבים, אפילו לא בילד הממוצע עם היכולות הממוצעות, שכל שנה מחפשים איפה לקצץ, ושהכספים בה לא זורמים ביעילות אלא לפי אינטרסים פוליטיים. אז אם אתן רוצות לשנות את העולם- בהחלט אפשר להתחיל פה. אבל תכלס אני לא חושבת שהמנהלת היא הבורג הרלוונטי. וזה שנראה לך שהם עשו את זה בפחות מחודש, לי זה רק גורם להגיד כל הכבוד, להבין יותר למה היה קשה לקחת בחשבון בקשות מיוחדות, והשערה שהצוות שעבד על בניית המערכת בטח עבד סביב השעון כדי להגיע לתחילת השנה מוכנים. את באמת לא מתחילה לדמיין לעצמך איזו עבודה מוטרפת זו לבנות מערכת. (סתם כדי שתקבלי שמץ של מושג- יש מורות שלא יכולות לעבוד אחרי שעה מסוימת כי יש להם ילדים קטנים שצריך להוציא מהגן, יש מורות שלא יכולות לעבוד בימים מסוימים או שעות מסוימות כי הן לומדות, יש כאלו שעובדות בשני בתי ספר אז הן מוגבלות בשעות וימים, יש כוונה לתת לכיתות הגבוהות שעות מתמטיקה/אנגלית בתחילת היום כשהם רעננים, כי זה חשוב, לכל מורה יש את היום החופשי שלה, יש מורות שיוצאות לשנת שבתון, כל מורה מלמדת בין 2-6 כיתות בממוצע, כל כיתה צריכה שעות מסוימות מתמטיקה ושעות מסוימות אנגלית וצריך שבשעה שיש מתמטיקה אפשר יהיה להוציא את החלשים למורה אחרת שמחזקת אותם שצריכה להיות פנויה בשעות האלו. בקיצור- טירוף! וכל זה בלי שלילדים יהיה חור במערכת (למורים יש חורים וחלונות כי לא תמיד אפשר לשלב הכל, ותכלס יתכן מצב שבו מורה מגיעה, מלמדת שעה, מחכה שעה, מלמדת עוד שעה, מחכה שעתיים ואז מלמדת שעה והולכת הביתה. היא מקבלת דרך אגב שכר רק על שלוש שעות מתוך השש האלו.) גם כמות החלונות והחורים מוגבלת (בכל זאת אי אפשר לתת לבן אדם כל יום חורים וחלונות בלי הגבלה). אז שוב, לפני שאת מרגישה מקופחת, תחשבי רגע על מה את מבקשת בכזו קלילות... בשבילך זה רק להוזיז בשביל ילד אחד, בשביל מי שבנה את המערכת זה להוזיז בשביל 50-60 גורמים שצריך להתחשב בהם (בטח הרבה יותר). ואם את כועסת על המערכת בגלובאלי שלא נותנים לילדים החזקים תמיכה ומסגרת- אז את צודקת, אבל את הכעס הזה את לא צריכה להפנות לבית הספר הספציפי שלך, גם לא אם מדובר בשלושה ילדים. את זה אולי הפורום פה, כגוף, יכול לגשת למשרד החינוך ולנסות לשנות.
לי נשמע שאת כועסת יותר ממירי
היא מספרת על בעיה שנוצרה לבן שלה, ומחפשת פתרון, ולי לא נשמע שהיא כועסת, אלא מנסה להראות את הבעיה הפרטית שלהם (שהיא בעיה של ילדים נוספים) ולהתייעץ איך לגשת לפתרון. ודוקא לא שיכנע אותי הנימוק שלך שקשה מאד להזיז הרבה אלמנטים במשוואה - כי זה בדיוק המקצוע של המנהלות. אם היית מבקשת ממישהו לעשות משהו שלא במומחיות ובתחום שלו - וודאי שזה היה קשה. אבל המנהלת יודעת לבנות מערכת שעות בהתחשב בכל הגורמים - זה המקצוע שלה. לא צריך לרחם עליה. אפשר לבקש ממנה בקשות ספציפיות (כמובן בהתחשבות בזה שיש עוד גורמים רבים אחרים להתחשב בהם - ולא בטוח שכל הבקשות יענו). אפשר גם לצפות לתשובות לא מציקות בתגובה לשאלה למה לא התחשבו באף בקשה מיוחדת. ואפשר לדעתי לצפות ממערכת שתתמוך בילדים המיוחדים - במיוחד כשזו לא שאלה של תקציב (למשל תשובה כמו "השתדלתי להתחשב אבל היו אילוצים XYZ ולא יכולתי לפעול אחרת" או תשובה כמו "את צודקת, אני מתנצלת שלא הצלחתי לעזור, בואי נחשוב יחד על דרכים אחרות לתמוך בכם" - לא מאמינה שזה יותר מידי לבקש.
 

badabada

New member
כעס זה לא רלוונטי

לי נשמע שאת כועסת יותר ממירי
היא מספרת על בעיה שנוצרה לבן שלה, ומחפשת פתרון, ולי לא נשמע שהיא כועסת, אלא מנסה להראות את הבעיה הפרטית שלהם (שהיא בעיה של ילדים נוספים) ולהתייעץ איך לגשת לפתרון. ודוקא לא שיכנע אותי הנימוק שלך שקשה מאד להזיז הרבה אלמנטים במשוואה - כי זה בדיוק המקצוע של המנהלות. אם היית מבקשת ממישהו לעשות משהו שלא במומחיות ובתחום שלו - וודאי שזה היה קשה. אבל המנהלת יודעת לבנות מערכת שעות בהתחשב בכל הגורמים - זה המקצוע שלה. לא צריך לרחם עליה. אפשר לבקש ממנה בקשות ספציפיות (כמובן בהתחשבות בזה שיש עוד גורמים רבים אחרים להתחשב בהם - ולא בטוח שכל הבקשות יענו). אפשר גם לצפות לתשובות לא מציקות בתגובה לשאלה למה לא התחשבו באף בקשה מיוחדת. ואפשר לדעתי לצפות ממערכת שתתמוך בילדים המיוחדים - במיוחד כשזו לא שאלה של תקציב (למשל תשובה כמו "השתדלתי להתחשב אבל היו אילוצים XYZ ולא יכולתי לפעול אחרת" או תשובה כמו "את צודקת, אני מתנצלת שלא הצלחתי לעזור, בואי נחשוב יחד על דרכים אחרות לתמוך בכם" - לא מאמינה שזה יותר מידי לבקש.
כעס זה לא רלוונטי
אני מבינה שאת חושבת שזה לא מאמץ גדול מידי ניסיתי קצת להראות את הצד השני ואני כנראה לא מצליחה כי זה כן מאמץ, מאד גדול. מאד. ושוב- אין לי נגיעה לנושא- אין לי ילד מחונן ואני לא עובדת בבית ספר בשום תפקיד שהוא, אני פשוט נוכחת לפעמים כשצוותים כאלו בונים מערכות ואני רואה כמה המון המון המון המון מאמץ והתפשרויות מושקע בכך. אז אולי המנהלת של בית הספר שלה לא היתה מספיק דיפלומטית בדרך שבה היא התנהלה, אבל תכלס, זה באמת לא אישי, גם המנהלת חיה בכמות מוגבלת של משאבים ואנרגיות להשקיע בכל הבקשות של כל הגורמים.
 
"זה לא אישי"

כעס זה לא רלוונטי
אני מבינה שאת חושבת שזה לא מאמץ גדול מידי ניסיתי קצת להראות את הצד השני ואני כנראה לא מצליחה כי זה כן מאמץ, מאד גדול. מאד. ושוב- אין לי נגיעה לנושא- אין לי ילד מחונן ואני לא עובדת בבית ספר בשום תפקיד שהוא, אני פשוט נוכחת לפעמים כשצוותים כאלו בונים מערכות ואני רואה כמה המון המון המון המון מאמץ והתפשרויות מושקע בכך. אז אולי המנהלת של בית הספר שלה לא היתה מספיק דיפלומטית בדרך שבה היא התנהלה, אבל תכלס, זה באמת לא אישי, גם המנהלת חיה בכמות מוגבלת של משאבים ואנרגיות להשקיע בכל הבקשות של כל הגורמים.
"זה לא אישי"
מסכימה לחלוטין.
 

מירי,

New member
טוב אני כועסת...

לי נשמע שאת כועסת יותר ממירי
היא מספרת על בעיה שנוצרה לבן שלה, ומחפשת פתרון, ולי לא נשמע שהיא כועסת, אלא מנסה להראות את הבעיה הפרטית שלהם (שהיא בעיה של ילדים נוספים) ולהתייעץ איך לגשת לפתרון. ודוקא לא שיכנע אותי הנימוק שלך שקשה מאד להזיז הרבה אלמנטים במשוואה - כי זה בדיוק המקצוע של המנהלות. אם היית מבקשת ממישהו לעשות משהו שלא במומחיות ובתחום שלו - וודאי שזה היה קשה. אבל המנהלת יודעת לבנות מערכת שעות בהתחשב בכל הגורמים - זה המקצוע שלה. לא צריך לרחם עליה. אפשר לבקש ממנה בקשות ספציפיות (כמובן בהתחשבות בזה שיש עוד גורמים רבים אחרים להתחשב בהם - ולא בטוח שכל הבקשות יענו). אפשר גם לצפות לתשובות לא מציקות בתגובה לשאלה למה לא התחשבו באף בקשה מיוחדת. ואפשר לדעתי לצפות ממערכת שתתמוך בילדים המיוחדים - במיוחד כשזו לא שאלה של תקציב (למשל תשובה כמו "השתדלתי להתחשב אבל היו אילוצים XYZ ולא יכולתי לפעול אחרת" או תשובה כמו "את צודקת, אני מתנצלת שלא הצלחתי לעזור, בואי נחשוב יחד על דרכים אחרות לתמוך בכם" - לא מאמינה שזה יותר מידי לבקש.
טוב אני כועסת...
אבל בעיקר כי עם השנים גודלת בי התחושה שהמנהלת הזו (שהיתה היועצת) בכלל לא מבינה את הצרכים של הילד! בכלל לא מזהה.... את צודקת? התשובה שלה היתה 'הילדים האלה צריכים להיות מסוגלים להשלים את החומר' מה זה בכלל קשור? אבל את הפעילות החברתית? למה אותה- שמתרחשת בסוף היום אי אפשר להזיז? דוד הוא גם מחונן וגם ADHD- זה מאוד קשה לילד כזה (גם עם ריטלין) כשמשעמם לו בשיעור ובכל זאת הוא לא מפריע... הוא צריך את כל התמיכה והתמריצים, והמערכת- והמנהלת של בית הספר בכלל לא רואה את זה! אבל באמת, בסופו של עיניין אני רוצה למצוא פתרונות ולא 'להכנס בהם'- אני משערת שפה יש עוד הורים שחווים את זה...
 
השימוש בטיעון

ושוב- יש גם צד שני
אני אדייק בעוד דבר- ההחלטה בדבר הפניית המשאבים לא נעשית על ידי בית הספר אלא על ידי משרד החינוך/עיריה. הם אלו שמממנים את המורים ואליהם צריך לדווח על שעות. ולכן אם ילדים חלשים כן מקבלים עזרה וילדים חזקים לא- זה בגלל מדיניות מגבוה ולא החלטה ספציפית של ביה"ס (אלא אם כן זה בי"ס פרטי כמובן) אני לא אומרת שלא שווה לגשת, לדבר, לנסות, אבל אני כן אומרת שזה לא אישי נגדכם, גם לא נגד הילדים החזקים- זה מדיניות כללית במסגרת, שעם כל הכבוד, גם כך לא משקיעה מספיק משאבים, אפילו לא בילד הממוצע עם היכולות הממוצעות, שכל שנה מחפשים איפה לקצץ, ושהכספים בה לא זורמים ביעילות אלא לפי אינטרסים פוליטיים. אז אם אתן רוצות לשנות את העולם- בהחלט אפשר להתחיל פה. אבל תכלס אני לא חושבת שהמנהלת היא הבורג הרלוונטי. וזה שנראה לך שהם עשו את זה בפחות מחודש, לי זה רק גורם להגיד כל הכבוד, להבין יותר למה היה קשה לקחת בחשבון בקשות מיוחדות, והשערה שהצוות שעבד על בניית המערכת בטח עבד סביב השעון כדי להגיע לתחילת השנה מוכנים. את באמת לא מתחילה לדמיין לעצמך איזו עבודה מוטרפת זו לבנות מערכת. (סתם כדי שתקבלי שמץ של מושג- יש מורות שלא יכולות לעבוד אחרי שעה מסוימת כי יש להם ילדים קטנים שצריך להוציא מהגן, יש מורות שלא יכולות לעבוד בימים מסוימים או שעות מסוימות כי הן לומדות, יש כאלו שעובדות בשני בתי ספר אז הן מוגבלות בשעות וימים, יש כוונה לתת לכיתות הגבוהות שעות מתמטיקה/אנגלית בתחילת היום כשהם רעננים, כי זה חשוב, לכל מורה יש את היום החופשי שלה, יש מורות שיוצאות לשנת שבתון, כל מורה מלמדת בין 2-6 כיתות בממוצע, כל כיתה צריכה שעות מסוימות מתמטיקה ושעות מסוימות אנגלית וצריך שבשעה שיש מתמטיקה אפשר יהיה להוציא את החלשים למורה אחרת שמחזקת אותם שצריכה להיות פנויה בשעות האלו. בקיצור- טירוף! וכל זה בלי שלילדים יהיה חור במערכת (למורים יש חורים וחלונות כי לא תמיד אפשר לשלב הכל, ותכלס יתכן מצב שבו מורה מגיעה, מלמדת שעה, מחכה שעה, מלמדת עוד שעה, מחכה שעתיים ואז מלמדת שעה והולכת הביתה. היא מקבלת דרך אגב שכר רק על שלוש שעות מתוך השש האלו.) גם כמות החלונות והחורים מוגבלת (בכל זאת אי אפשר לתת לבן אדם כל יום חורים וחלונות בלי הגבלה). אז שוב, לפני שאת מרגישה מקופחת, תחשבי רגע על מה את מבקשת בכזו קלילות... בשבילך זה רק להוזיז בשביל ילד אחד, בשביל מי שבנה את המערכת זה להוזיז בשביל 50-60 גורמים שצריך להתחשב בהם (בטח הרבה יותר). ואם את כועסת על המערכת בגלובאלי שלא נותנים לילדים החזקים תמיכה ומסגרת- אז את צודקת, אבל את הכעס הזה את לא צריכה להפנות לבית הספר הספציפי שלך, גם לא אם מדובר בשלושה ילדים. את זה אולי הפורום פה, כגוף, יכול לגשת למשרד החינוך ולנסות לשנות.
השימוש בטיעון
"זה לא אנחנו, זה משרד החינוך/עיריה" הוא הקטנת ראש פרופר.
 

מירי,

New member
כל מה שאת אומרת יופי....

ושוב- יש גם צד שני
אני אדייק בעוד דבר- ההחלטה בדבר הפניית המשאבים לא נעשית על ידי בית הספר אלא על ידי משרד החינוך/עיריה. הם אלו שמממנים את המורים ואליהם צריך לדווח על שעות. ולכן אם ילדים חלשים כן מקבלים עזרה וילדים חזקים לא- זה בגלל מדיניות מגבוה ולא החלטה ספציפית של ביה"ס (אלא אם כן זה בי"ס פרטי כמובן) אני לא אומרת שלא שווה לגשת, לדבר, לנסות, אבל אני כן אומרת שזה לא אישי נגדכם, גם לא נגד הילדים החזקים- זה מדיניות כללית במסגרת, שעם כל הכבוד, גם כך לא משקיעה מספיק משאבים, אפילו לא בילד הממוצע עם היכולות הממוצעות, שכל שנה מחפשים איפה לקצץ, ושהכספים בה לא זורמים ביעילות אלא לפי אינטרסים פוליטיים. אז אם אתן רוצות לשנות את העולם- בהחלט אפשר להתחיל פה. אבל תכלס אני לא חושבת שהמנהלת היא הבורג הרלוונטי. וזה שנראה לך שהם עשו את זה בפחות מחודש, לי זה רק גורם להגיד כל הכבוד, להבין יותר למה היה קשה לקחת בחשבון בקשות מיוחדות, והשערה שהצוות שעבד על בניית המערכת בטח עבד סביב השעון כדי להגיע לתחילת השנה מוכנים. את באמת לא מתחילה לדמיין לעצמך איזו עבודה מוטרפת זו לבנות מערכת. (סתם כדי שתקבלי שמץ של מושג- יש מורות שלא יכולות לעבוד אחרי שעה מסוימת כי יש להם ילדים קטנים שצריך להוציא מהגן, יש מורות שלא יכולות לעבוד בימים מסוימים או שעות מסוימות כי הן לומדות, יש כאלו שעובדות בשני בתי ספר אז הן מוגבלות בשעות וימים, יש כוונה לתת לכיתות הגבוהות שעות מתמטיקה/אנגלית בתחילת היום כשהם רעננים, כי זה חשוב, לכל מורה יש את היום החופשי שלה, יש מורות שיוצאות לשנת שבתון, כל מורה מלמדת בין 2-6 כיתות בממוצע, כל כיתה צריכה שעות מסוימות מתמטיקה ושעות מסוימות אנגלית וצריך שבשעה שיש מתמטיקה אפשר יהיה להוציא את החלשים למורה אחרת שמחזקת אותם שצריכה להיות פנויה בשעות האלו. בקיצור- טירוף! וכל זה בלי שלילדים יהיה חור במערכת (למורים יש חורים וחלונות כי לא תמיד אפשר לשלב הכל, ותכלס יתכן מצב שבו מורה מגיעה, מלמדת שעה, מחכה שעה, מלמדת עוד שעה, מחכה שעתיים ואז מלמדת שעה והולכת הביתה. היא מקבלת דרך אגב שכר רק על שלוש שעות מתוך השש האלו.) גם כמות החלונות והחורים מוגבלת (בכל זאת אי אפשר לתת לבן אדם כל יום חורים וחלונות בלי הגבלה). אז שוב, לפני שאת מרגישה מקופחת, תחשבי רגע על מה את מבקשת בכזו קלילות... בשבילך זה רק להוזיז בשביל ילד אחד, בשביל מי שבנה את המערכת זה להוזיז בשביל 50-60 גורמים שצריך להתחשב בהם (בטח הרבה יותר). ואם את כועסת על המערכת בגלובאלי שלא נותנים לילדים החזקים תמיכה ומסגרת- אז את צודקת, אבל את הכעס הזה את לא צריכה להפנות לבית הספר הספציפי שלך, גם לא אם מדובר בשלושה ילדים. את זה אולי הפורום פה, כגוף, יכול לגשת למשרד החינוך ולנסות לשנות.
כל מה שאת אומרת יופי....
אז פתרנו את נושא המערכת - באמת! אבל יש לנו יומיים שמסיימים מוקדם- למה צריך את הפעילות של אחרי הלימודים לרכז ביום שהוא איננו???? כן כן מליון גורמים...מליון גורמים פרט לכך שהילד (ולא רק זה שלי- הילד כפרט) צריך להיות במרכז השיקולים....
 

Forum User

New member
הילד במרכז? בישראל של 2006?

כל מה שאת אומרת יופי....
אז פתרנו את נושא המערכת - באמת! אבל יש לנו יומיים שמסיימים מוקדם- למה צריך את הפעילות של אחרי הלימודים לרכז ביום שהוא איננו???? כן כן מליון גורמים...מליון גורמים פרט לכך שהילד (ולא רק זה שלי- הילד כפרט) צריך להיות במרכז השיקולים....
הילד במרכז? בישראל של 2006?
צר לי, אבל "לא בבית ספרנו"... מרוב נסיונות לסגור פערים ולמצוא מכנים משותפים הילדים כפרטים הולכים לאיבוד. ביחוד המחוננים, שיש להם "צרות של עשירים" מנקודת המבט של המערכת. ושוב אני חוזרת לטענה הבסיסית שלי, שעד שלא יהיו ב"מערכת" מחוננים בתור קובעי מדיניות ומורים - לא יבינו ולא יתחשבו בילדים המחוננים ובצרכיהם.
 

Forum User

New member
זה לא "הילד שלה" או "הילד שלי"

מאחורי הקלעים
היי אני לא יודעת איך זה בבתי ספר אחרים אבל אני כן רוצה לתת לך חומר למחשבה. לבנות מערכת זה משהו מאד מסובך וארוך ובלתי אפשרי. המורה הזה יכול רק בשעות האלו, והמורה ההוא רק בימים האלו, והכיתה חייבת לקבל שעות כאלה ושעות כאלה אבל המורה שיכול ככה מלמד רק ככה וכן הלאה. בלתי אפשרי. וכל זה בלי שלילדים יהיו חורים במערכת, ישארו שעות ארוכות במיוחד או יתחילו מאוחר. אז עם כל הרצון הטוב לבוא לקראת תלמיד אחד. אני באמת רוצה להגיד לך שזה לא סביר שעשו לך "דווקא" או "בכוונה" או אפילו בחוסר רגישות- כי אין ברירה, אפילו המורים שעובדים במערכת לא מקבלים מה שהם רוצים כי צריך לשלב כל כך הרבה צרכים יחד, בחודשים האלו של ה"חופש" יש אנשים שעובדים קשה מאד ורבים ונלחמים כדי שביום הראשון של הלימודים תהיה מערכת שעונה על כל הדרישות וכל הצרכים של כל המורים, והשעות שחייבים לתת, ואורכי יום סבירים. אז באמת, אם תחשבי על זה, ותביני שבגלל שהילד שלך יוצא יום אחד בשבוע את בעצם מבקשת שיתאמו את המורה לאנגלית ואת הפעילויות החברתיות שלא יהיו ביום הזה, בעצם את מבקשת לשנות את כל המערכת של בית ספר בהתאם... ויש גבול, באמת יש גבול, ויתכן שהמנהלת עשתה מאמץ, כשאחרי הכל הילד שלך לא היה בראש סדרי העדיפויות שלה, וזו התוצאה שהיא הגיעה אליה (תהיי בטוחה שיש מורים שכועסים על התוצאה אפילו יותר ממך כי הם לא קיבלו את מה שהם היו צריכים רק שאיתם היא ניהלה מו"מ מסוים- איתך לא ולכן את אפילו לא יודעת על המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים) ולכן, באמת, אני לא מכירה את המשאבים של בית הספר, את גודלו, או את העומדת בראשו, יתכן שיש בתי ספר מספיק גדולים כדי שהם יכולים למען ילד אחד להגמיש קצת עניינים, אבל סביר שזה פשוט היה אילוץ אחד יותר מידי עבור ההנהלה. אל תקחי את זה אישי. באמת. אולי אפשר לבוא להבנה עם בית ספר לגבי שיעורי השלמה לילד באנגלית וכד'- שלפחות לא יצא בהפסד. עם כוונות טובות מגיעים רחוק. בהצלחה :) נ.ב. אני מבינה שיש תמיכה בילדים החלשים- אבל כנראה שיש קבוצה ולא אחד... וגם אני משערת שיש תמיכה (כלכלית) של משרד החינוך בכך, ו... בכל זאת הילד שלך מקבל תמיכה ממקור אחר, בעוד שהילדים החלשים לא, ולכן אולי לבית ספר חשוב לתמוך בהם. באמת תביני שזה לא אישי, אני בטוחה שגם לדאוג למערכת עבור קבוצת ילדים חלשים היה כאב ראש לא קטן ודרש המון מאמץ, אבל אני משערת שזה עבור קבוצת ילדים עם שעות הוראה שהוקצו במיוחד למטרה זו על ידי משרד החינוך/העיריה. את יכולה להבין את ההבדל? נ.ב. אני לא מורה או מנהלת, אני פשוט רואה את המאמץ והבלאגן שבבניית מערכת כל שנה.
זה לא "הילד שלה" או "הילד שלי"
מדובר כאן על ציבור, אומנם מיעוט אך עדיין ציבור שיש להתחשב בו: הילדים המחוננים. במרבית המקומות בהם מופעל יום העשרה שבועי, יוצאים תלמידי ג-ד-ה-ו באותו יום, כך שמבחינת "המערכת" מדובר פשוט בעוד "שיקול" שצריך לקחת בחשבון בעת בנית המערכת. כך שזה לא ש"שאחרי הכל הילד שלך לא היה בראש סדרי העדיפויות שלה" אלא כלל ציבור המחוננים בביה"ס לא היה בכלל בסדר העדיפויות שלה! לא הגיע הזמן שבתי הספר יתחילו לשים את המחוננים במקום הולם בסדר העדיפויות ולא יראו בהם סרח עודף שעושים להם טובה בכך שמאפשרים להם לצאת ליום העשרה? (אגב, בתשלום נוסף של ההורים!) הנהלת בי"ס שתשכיל להשקיע במחוננים יכולה רק להרוויח מהילדים, במקום ליצור מצב בו הילדים והוריהם מרגישים כנטע זר ולא רצוי. הבעיה היא שמערכת החינוך, כמו מערכות רבות אחרות, שואפת בד"כ לבינוניות ולא למצויינות. התוצאה היא שמערכת השעות היא אוסף של פשרות שעושות עוול לתלמידים. וחבל.
 

Forum User

New member
אצלינו הפכו עולמות אבל אין מה לעשות

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
אצלינו הפכו עולמות אבל אין מה לעשות
מפסידים יום לימודים, על כל הכרוך בכך. הפיכת העולמות (מצד ביה"ס, לא שלנו) גרמה לכך שביום בו הם יוצאים להעשרה לומדים רק שיעורים שיש גם בימים אחרים, וזאת כדי שלא יפסידו שיעורים מיוחדים שניתנים רק פעם בשבוע. כמו כן הובטח לנו שלא יהיו ביום זה טיולים, סיורים ואירועי תרבות וחברה. כשביקשנו מהמחנכת להיערך להעברת החומר בצורה מסודרת לילדים (4 מכיתה של 30) היא אמרה שאין תחליף לשיעור עצמו, ושחלק מההתמודדות של הילדים עם "המצב" היא השלמת החומר מחבריהם. בינינו, בתחילת השנה סיכמנו שביום הזה הוא לא ילך לחוג כדי ששעות אחה"צ יוקדשו להשלמת חומר הלימודים, אבל מה לעשות שהחוג בו הוא ואנחנו חפצים נפגש דווקא ביום שלישי בארבע? נחרוק שיניים ויהיה בסדר.
 

Forum User

New member
מהן הפעילויות החברתיות?

איך זה אצלכם?
לפני שנתיים הילד שלי אותר ל'פרוייקט מחוננים' (איזה שם מפוצץ) זה ילד חכם בהחלט מעל לממוצע, בביה"ס היועצת אפילו לא ידעה שהוא זכאי לבחינות אחרות מכיוון שהוא גם ADD ובאחת השיחות אפילו אמרה (משהו כמו) 'טוב הוא לא מחונן..'- אבל הוא עבר את הבחינות ורצה ללכת לפרוייקט - פעם בשבוע- 'חוגי' העשרה, ובשנה הזו גם אני למדתי כמה הפרוייקט הזה מוסיף לו....ממתנגדת שקטה הפכתי לתומכת פעילה. בינתיים היועצת הפכה למנהלת, ולקראת סוף השנה פניתי אליה שתשתדל מאוד שאנגלית לא יהיה ביום העשרה (כי אם הוא כמו אמא שלו הוא מחונן בלי יכולת ללימוד שפות
) קיבלנו מערכת ו... הפתעה! יש שיעור אנגלית! המורה הבטיחה לעזור, אנחנו הבטחנו לתמוך.... ואז? את כל פעילויות החברה חיברו לאותו היום.... והילד שגם ככה קשה לו חברתית כבר לא בטוח.... ולי חבל... אמרתי לו את דעתי- אבל אני כ"כ כועסת על ביה"ס.... מצד אחד אין שום תמיכה בתלמידים החזקים - וכשאמרתי את זה למנהלת אחרי שהיא הציגה תוכנית מלאה תמיכה בתלמידים החלשים היא אמרה לי "אבל הוא יוצא יום אחד" (אז מה, ומה עם הילד שלי שכנראה לא יתאים לפרוייקט, אבל בהחלט חכם מעל למווצע?) מצד שני אין שום תמיכה בו כשהוא יוצא... מעניין אותי איך זה במקומות אחרים? והאם מישהו 'נלחם' כדי כן לקבל את התמיכה הזו?
מהן הפעילויות החברתיות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה