איך זה אצלכם?

מרגוש

New member
איך זה אצלכם?

יש לנו חברים שעובדים כול השבוע ימים ארוכים מאוד. יש להם שלושה ילדים. קרה בזמן האחרון, מס' פעמים, שקבענו איתם לצאת בשבת, לטיול או להתארח אצל חברים משותפים. כול פעם הם ביטלו ברגע האחרון כי צריך לבשל, לכבס, לנוח וכו' כול מה שלא הספיקו במשך השבוע. אותי זה הרגיז והחלטנו יותר לא לקבוע איתם מראש. השאלה עם אני צודקת שזה לא בסדר לילדים שלהם שתקועים בבית גם בשבת במקום לבלות או הם צודקים.
 
אני מבינה אולך, אבל אני גם מבינה אותם

גם אני נורא רוצה לצאת ולפגוש חברים, ואז אני רואה את כל מה שלא הספקתי במהלך השבוע ויודעת שגם בשבוע הקרוב לא אספיק ושזה לא יקרה אם לא אעשה את זה בסוף השבוע... חבל לי על הילדים, שלא יוצאים ומבלים, אבל אם לא יהיה להם אוכל ובגדים במהלך השבוע, זו תהיה צרה לא פחות קשה. מה שכן, באמת אל תקבעי איתם מראש. תתקשרי בבוקר ותגידי - מתאים לכם? סבבה. לא? אז לא.
 
כמו עופרה

גם אני מבינה אותך, ומבינה אותם. ולגבי הילדים - אל תתעסקי ברחמים עליהם שהם תקועים בבית. יש הרבה דברים מעניינים שאפשר לעשות בבית, וזה יכול להיות זמן איכותי משפחתי ביותר. אני למשל, מפצה מאוד את הילדים בשבתות. משחקת איתם, ארוחות משפחתיות נחמדות, קוראת להם קצת, שומעת אותם ואת הסיפורים שהם לא הספיקו במשך השבוע לספר - ותאמיני לי שיש להם הרבההההה מה לספר. בקיצור - אצלינו השבת היא משהו מאוד כיפי, למרות שלא יוצאים לבלות.
 

הילהל

New member
אני כמו החברים שלך

וכל מוצ"ש אני מקללת את עצמי נמרצות ומצטערת ומרגישה רע בשביל הילדים שלי אבל אני מחוסלת! והגבר שלי מסתובב בחוץ כל השבוע, בשבת הוא רק מתחנן להשאר בבית בפיג'מה כרגע אני עוד מוכרת לעצמי תירוץ שחורף וקר... כל שבת אני מתכוונת לטוב ובסוף לא מוציאה את האף החוצה אני על הרגליים כל השבוע מ 5 בבוקר עד 21 בערב - שאז אני נופלת לשינה לא רציפה (בגלל הקטנה) אני יודעת שאם נטייל ומיה תירדם, אני אבכה מתיסכול על כך שאני לא יכולה לישון איתה מקווה שכשהלילות יהפכו נסבלים נצא יותר בשבתות או לחילופין כשאצליח להיפטר מהעבודה הזו שמחייבת אותי לשעות לא סבירות
 

liri לירי

New member
אז אני מבינה שאנחנו לא המשפחה היחידה

שמחכה בקוצר רוח לשבת כדי למלא את מכסת החוסר של אמצע השבוע........... וגם אני במוצא"ש מרגישה רע עם עצמי ומלאת תיסכו ומבטיחה לעצמי שבשבת הבאה לא נשב בבית אלא נצא...... למרות שהילדים לא מתלוננים {מלבד הצעיר מבניהם}.
 
החברים שלך צודקים כי הם ההורים שלהם

לא משנה אם הם יוצאים מהבית או נשארים בתוכו-אולי הם עושים דברים יחד עם הילדים כשהם בבית? אולי הם רוצים להספיק לעשות הרבה דברים ולהיות עם הילדים יחד? ומי שמחליט מה טוב כבילוי משפחתי או כתעסוקה בשבת - זה ההורים והילדים, לצערי-לא החברים של ההורים
 

BlackMambaa

New member
לא לשפוט אחרים ובטח לא להתרגז

לכל אחד יש את החיים שלו והבחירות שלו. צריך לכבד את כולם..
 

מעיןבר

New member
זה מבאס שהם מבטלים, אבל מבינה אותם...

ואני חושבת שאף אחת מאיתנו לא בעמדה של לשפוט אותם כי אנחנו לא מכירות ואפילו שאת מכירה אותם את לא יכולה לקבוע שהילדים "תקועים" בבית כי ייתכן מאוד שזה לא מה שהילדים מרגישים. אין כאן עניין של מי צודק, יש כאן עניין של הגדרת סדרי עדיפויות וצרכים ולכל אחד יש את סדרי העדיפוית שלו וזה בסדר שהם יהיו שונים ביני, לבינך ולבין החברים שלך. זה בסדר שאחרי שביטלו לך כמה פעמים את בוחרת שלא לקבוע יותר, זאת התאמת ההתנהלות שלך לניסיון שצברת איתם - איתך באמת התנהגו באופן לא ראוי. זה לא בסדר להרחיק לכת עד כדי לקבוע שמה שהם עושים זה לא בסדר כלפי הילדים *שלהם*.
 

מרגוש

New member
מה שהרגיז אותנו בעיקר זה שהם

לא התקשרו לבטל. בערב לפני הנסיעה התקשרנו לקבוע שעה לצאת מהבית ואז נודע לנו שהם לא באים. לנו היתה אורחת שהיתה אמורה להצטרף ולהם היה מקום באוטו לקחת אותה. השאלה שלי היתה האם אתם דוחים לשבת את הבישולים כביסה? עד שזה ימנע ממכם לצאת מהבית או מוותרים על אוכל בריא ומבושל ולפעמים נותנים אוכל פשוט יותר רק בגלל שאין זמן?
 

הילהל

New member
דוחה את המנוחה לשבת

מכיוון שמיה לא ישנה טוב, אני נחה בעיקר בשבתות אני גם מכבסת יותר בשבתות כי זה נוח לי, אבל זו לא תהיה סיבה לדחות בילוי
 

מעיןבר

New member
בהחלט עושים ויתורים לאורך השבוע

כשאנחנו עייפים ולחוצי זמן אז יש מטלות שנדחות. מצד שני, אם חשוב לנו לצאת בסופ"ש המטלות לא יתבצעו גם אז. אבל אני לא שופטת א מי שבוחר לתחזק את הבית בשבת ויותר ממבינה את זה. יש לי היום רק ילדה אחת אז חיי פשוטים, אני מניחה שכשיש שלושה, במיוחד אם אין אפשרות לעזרה חיצונית, אז כל אחד עושה את הפשרות שלו בהתאם לצרכים.
 

אימם

New member
גם הילדים שלי "תקועים" בבית איתנו בשבתות

שנינו עובדים המון שעות ובשבת אנחנו עושים הכל כולל מנוחה בבית...והילדים יוצאים בלעדנו בשבת . מה שלא בסדר זה שלא הודיעו עד שהתקשרתם לקבוע שעה אבל אם הם כאלה ולפעמים אין להם ברירה, אז פשוט תקבעו איתם יום לפני....
 
למעלה