שמעת על AOL? נטסקייפ? אהה, תפוז?
כן כן, תפוז היו פלטפורמה די חזקה בפורומים לפני עשור, אבל אז הגיע פייסבוק ולקח חלק גדול מהטרפיק. היה גם רעיון בשם פליקס, שזה youtube ישראלי.
למה ש SPOT תהיה פה בעוד 5 שנים? אולי בשנה הבאה גוגל/יוטיוב או אפל יוציאו פיצ'ר חדש שיחסל אותם? או סתם יגיע מתחרה חדש, צעיר וחצוף ואז פוף, הלכה ספוטיפיי?
קצת יותר כבוד לקוקה קולה, שזה מותג שמצליח לשרוד 100 שנה ולקבל פרמיה הרבה הרבה מלפני עידן ההייטק (וקמו לו מתחרים, והוא ניצח אותם, הבעיה שלהם זה שינוי טעמי ציבור שמתחיל להיות מודע לבריאותו ועשוי לעבור מסירופ ממותק עם המון סוכר וגזים למשקאות אחרים).
גם נייקי זה מותג חזק שקיים כבר כמה עשרות שנים, ומתחרה ראש בראש מול אדידס. פעם פעם היה la.gear בנעליים, גם ריבוק. לא בטוח אם אתה כצעיר מכיר את השמות הללו.
גוגל זו חברה שכבר מראה פז"מ נאה, ומצליחה לחסל די בהצלחה את המתחרים שלה. פעם מיקרוסופט (גורילה של פעם) ניסתה להתחרות מול גוגל עם מנוע חיפוש, ונכשלה.
פעם NOK הפינית היתה שם דבר בסלולרי. ואז באה אפל (ואחריה סמסונג). לא בטוח אם אתה כצעיר השתמשת בטלפונים של נוקיה, אבל זה היה שם נרדף לסלולר. פעם. בעזרתם אלוביץ' הפך להיות טייקון בישראל.
לכן השקעה ב SPOT לפי 32B$ (סכום אסטרונומי), שזו חברה די צעירה בסה"כ, ומפסידה כסף, לא נראית, לטעמי, כמו הנייר הראשון שהייתי מכניס לתיק, אבל אני מודה שאני שמרן וזהיר יחסית. הנייר הזה יכול להשחט כמו כלום. לא 10%. 99%.
זה משהו אחד לחלק סחורה בחינם, ואז יש לך הרבה קליינטים, ומשהו אחר לגמרי להצליח למכור בכסף סחורה לקליינטים ולהרוויח, והרבה. בשביל להצדיק ש"ש של 32B$ , לאורך זמן, צריך להרוויח יפה. SPOT לא שם. האם תהיה? אולי.
סיפורים יש כמו חול, אבל רווחים? אין מה לאכול.
נ.ב. אין לי מושג מי זה הדרייק הזה.
פה בדיוק מגיע היתרון שלך, שאתה צעיר ויותר מחובר למה שהצעירים היום רוצים. אממה? קח בחשבון שיש עוד מיליונים כמוך בנאסדק, כך שאין פה סוד מיוחד, ובגלל זה SPOT הגיע לש"ש אסטרונומי של 32B$. הכל מבוסס על חלומות. אולי יצליח אבל אם לא? YYY, זה בדיוק מה ש bogii מחפש לשרטט. יש הרבה בשר בש"ש של 32B$ לחברה שמפסידה כסף.