איך הייתם מדרגים את חברת התחבורה ביישובכם, בהשוואה לאלו שקדמו לה?

badkii

Member
בגלל שגרתי בנתניה ועכשיו אני גר בראש העין אני הולך לדרג שני מכרזים
נתניה(א"ת) כן ,אני יודע שאקסטרה עכשיו במכרז אבל אני כבר גרתי בראש העין:
אגד תעבורה היא חברה בסך הכל טובה עם נהגים ותיקים אבל היא לא מודרנית באגד תעבורה נתניה לא מהיה מכונות רו קו בפנים האוטובוסים ולא היה אפשר להכנס משני הדלתות . אם אגד לא עזבה את נתניה ב2009 אולי היה יותר טוב והיינו זוכים לראות בנתניה את הדברים האלה.
אפיקים (ראש העין) חברה די טובה רק הייתה בעיות הן : בקו 283 בת"א שלא הגיעה וגם בעיות במסכים של קו 30 שאיפה שכתוב היעד היה כתוב במקום ל ל ל ל חוץ מזה שירות טוב
15975132_10154396012988042_699703447919700667_o.jpg
מתגעגע לזמנים של אגד (קרדיט לתמונה , ארכיון אגד)
 

Ccyclist

Well-known member
מהי חברת התחבורה ביישובכם?
עד כמה אתם מרוצים ממנה?
מה הייתם משמרים ומשפרים בתחבורה ביישובכם?
איך החברה הנ"ל לעומת החברות שקדמו לה באזורכם (אם היו חברות כאלה)?
המדיניות שלי היא לא לחשוף את מיקומי המדוייק באנגליה ולכן לא אנקוב בשמות החברות.

1 - מפעילת הרכבת הקודמת באזורי גרמה לי ללמוד לנהוג. זו לא הגזמה, זו עובדה שנבעה מחלון הזדמנויות צר ( 10:45 - 19:30 ) לבקר את קרוביי בברייטון. במשך שנים קניתי כרטיס רשת שהקנה הנחה של 33% אחרי 10 בבוקר, אבל חוסר התדירות של הרכבות בתחנת הרכבת המקומית שלי (שתיים תוך 10 דקות ואז 50 דקות ללא רכבת) גרמה לי למצב שהשעה הראשונה לפעילות הכרטיס נמחקה כמעט כולה. בחזור הבעיה היתה בקו רדיאלי של מפעילה אחרת שהרכבת הלפני אחרונה יצאה בשעה מוקדמת מאד. אציין שללונדון וממנה יש רכבות עד חצות בערך. יש לי בני דודים שהם עכשיו בגיל העשרה. מבחינתם אני בן הדוד שמגיע בטסלה. אם הייתי נשאר בתח"צ הייתי בן הדוד שנעלם ב 7 בערב כמו ילד, לא רציתי להיות במצב כזה מול מתבגרים. הקורונה הביאה להידרדרות השירות בקו ללונדון, מ 2-3 רכבות בשעה (הקו מדלג על תחנות, אני סופר לפי התחנות הראשיות) התדירות ירדה לרכבת אחת בשעה ולא ברור מתי היא תעלה חזרה.

2 - יש בעיר שלי 2 מפעילות אוטובוסים פרטיות, אבל הן מנסות לא להתחרות זו בזו. המיקום שלי הוא בפרבר שנמצא שני קילומטר מחצי הדרך בין שני מרכזים עירוניים גדולים. יש באזורי מספר אטרקציות ואפילו רוצים לפתח בו קניון - על בסיס אוטובוס אחד בשעה שמסתיים ב 6 בערב. הקווים התדירים נעים לאורך רחובות עירוניים ראשיים עם חנויות ומסחר, שם אפילו ביום א' בצהריים יש 5 אוטובוסים בפרק זמן של 10 דקות, והם פרטיים ומסחריים. הבעיה היא שהמערכת המסחרית לא נכנסת לפרברים. במקום מערכת מסחרית מזינה ישנם מספר קווים שהעירייה מסבסדת - אוטובוס אחד בשעה עם נסיעה אחרונה ב 6 בערב. בעשור כאן נסעתי בקו "שלי" נסיעת חזור בודדת. אם אנחנו רוצים להשתמש בקווים התדירים להגיע לארוע רב משתתפים במרכז העיר אנחנו חונים בפארק מסחרי (בעברית: "ביג") שיש לידו תחנה של הקווים התדירים. עד שעברתי לכאן הניסיון שלי בחיים היה שקודם מגיעים למקום ואז מגלים מה הקווים שתשתמשו בהם. כאן זה די נכשל. לפחות באופניים אני 10 דקות ממרכז עירוני אחד ו 20 מהשני, אבל כשהתח"צ לא משרתת את הפרברים נוצרת תופעה שאנשים אמידים לא נכנסים למרכז העיר עם תשלומי החנייה אלא נוסעים לקניונים ולסופרים הגדולים בפרברים. יש מצבים שבאותו רשת סופר פנימי בגודל ממוצע (10 מעברים פלוס) יציע היצע מופחת מסופר חיצוני באותן המחלקות, שעות הפתיחה שלו יהיו קצרות יותר והרמה הסוציו אקונומית של הקונים תהיה נמוכה יותר. רשת בתי כולבו גדולה סגרה את הסניף באחד המרכזים העירוניים שנתיים לפני הקורונה ואת הסניף במרכז השני בינואר השנה, אבל הסניף שבקניון החיצוני עם החניה החינמית משגשג. חברות התחבורה יצרו את ההפרדה הזו בין הפרברים לצירים הראשיים (תיכנון הקווים פה פרטי למעט אלו שהעיריה מסבסדת) ללא ההבנה שמערכת שאינה מוזנת נידונה להיות חלשה.

עידכון: אתמול נסעתי את רוב הקו השעתי אלי מקניון בצד השני של העיר. הסיבה היתה שמסרנו את הרכב לתיקון חיצוני במוסך שנמצא בערך מאחורי הקניון (בצורה שהמוסכניק הקפיץ אותנו לשם בכמה דקות במקום שנלך רבע שעה). כשהגענו מפות גוגל אמרו שהאוטובוס יגיע בעוד 40 דקות ושתחנת המוצא שלו היתה בצד הכביש שלנו, לא בתחנה ממול שבה עלינו לראשונה על מסלולו (יתרון של כיכר בת 3 נתיבים - אפשר לסובב שם אוטובוסים). משום שאזור התחנה היה באזור של מספר חנויות חיצוניות המשוייכות לקניון נכנסנו לסטארבאקס לחצי שעה והתעדכנו מדי פעם בזמני האוטובוס. זה היה נסבל בהשוואה להמתנה המוגזמת בתחנה. המסלול עצמו די גרוע, מלא פניות לרחובות צדדיים של נתיב בודד "דו כיווני" עם רכבים חונים משני הצדדים. האוטובוס התגנב מהקניון למרכז העירוני הראשי פה דרך שלל רחובות צדדיים מבלי להכנס לאף מרכז משני ונסע רק 500 מטר ברחוב ראשי אחד שהכרתי (זה האזור שלמדתי לנהוג בו אז אני מכיר את המרכזים המשניים). לקראת המרכז המשני האוטובוס התגנב לו בכביש צדדי אל הצד הלא נכון של אזור המדרחוב, הצד הנגדי לרחוב עם מרבית תחנות האוטובוס (כמה "טוב" שאי אפש להחליף ממנו). הוא עלה ברחוב צדדי ואז התחבר לציר ראשי שנוסעים בו הרבה קווים תדירים. אחרי שני קילומטרים של הקבלה הוא עבר לרחוב מקביל שנמצא כ 700 מטר מציר האוטובוסים הראשי באזור ואז עבר כמה רחובות באזורנו. הוא התקרב לפנייה לרחוב שבו התכוונו לרדת והתברר שלחצנו על הפעמון 2 תחנות מוקדם מדי. אלו רחובות שאנחנו נוהגים בהם כל הזמן ושאני רכבתי בהם, אבל התחנה הראדונה היתה מוסווית באפור שלא ראינו אותה מהחלון הקדמי בקומה השניה והשניה לא ידענו שהיא קיימת. הקו הוריד אותנו כ 2-3 דקות הליכה מהבית בתחנה שהתחברה למערכת שבילי הולכי רגל שחוצה בין הרחובות ב 90 מעלות. האוטובוס היה אוטובוס קומותיים די ריק (היה נוסע אחר במושבי השמשה הקדמית, נוסע נוסף בקומה התחתונה). לדעתי הקו הוא הלחם של 2 קווים מזינים לפחות, אם לא 3. הסיבסוד העירוני מכתיב לו מסלול לא יעיל ולו"ז שעתי עגום. יתכן שאם יש שני אוטובוסים המבצעים את הקו (זמן הנסיעה - כשעה וכך התדירות) היה אפשר לפצל את המסלול לשני קווים מזינים נפרדים בהסתמכות על הקווים התדירים, להפטר מהקטעים במרכז העיר ולהכפיל את התדירות בין קצות הקו למרכזים המשניים שלאורכו. כנראה שהקו משרת אוכלוסיית פנסיונרים שלא נוח להם לבצע החלפות. זו היתה הנסיעה השניה שלי בקו והראדונה של בעלי. עברנו לכאן לפני למעלה מעשור.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה