איך בוחרים צעצועים לתינוקות?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
130770.jpg
קרדיט לתמונה FREEPIK

כל הורה מעוניין להעניק את הטוב ביותר לילדים שלו בכל תחום. כאשר מדובר על רכישת מוצרים שונים לילדים ולא משנה אם מדובר על בקבוק מים לילדים, משחקים, בגדים או כל מוצר אחר, יש לבחור אותם בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי שיתאימו לילדים שלכם בכל היבט אפשרי. אחד הדברים שכדאי לרכוש לילדים כבר החל מחודשי חייהם הראשונים הוא צעצועים. צעצועים מסייעים בהתפתחות תינוקות וילדים וכן מציעים לא מעט עניין והנאה. הם מעבירים להם את הזמן הפנוי בצורה איכותית ומעשירה. אם אתם שואלים את עצמכם כיצד בוחרים צעצועים כבר בשלבי חייו הראשונים של התינוק, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

מדוע חשוב לרכוש צעצועים לתינוקות?​

כאמור, חשוב מאוד לרכוש צעצועים לתינוקות כבר מהחודשים הראשונים לחייהם. חשוב לזכור כי התפתחות תינוקות הוא תהליך מרתק ומורכב אשר מתרחש בקצב שונה אצל כל תינוק, אך הוא כולל בו שלבים דומים. התינוק מתפתח הן מבחינה קוגניטיבית, הן מבחינה רגשית והן מבחינה חברתית לאורך השנים הראשונות בחייו וכמובן גם לאחר מכן. צעצועים לתינוקות מאפשרים להם להתפתח בצורה טובה ותקינה, הם מעודדים אותם לבצע פעולות שונות, אפשרות להשתמש בחושים שונים ולהכיר את עצמם ואת הסביבה שלהם. כמובן שחשוב לרכוש צעצועים לתינוקות בצורה הטובה ביותר, בהתאם לגיל ולשלב ההתפתחותי וזאת בכדי שהם אכן יתרמו ממשחק בהם.

שלבים בהתפתחות תינוקות​

צעצועים לתינוקות יש לרכוש בהתאם לשלבים המרכזיים בהתפתחות של התינוק. בגילאי 0 עד 3 חודשים התינוק מתחיל לעקוב אחרי גירויים שונים וכך למעשה הוא מפתח את השרירים של הצוואר המאפשרים לו להרים את הראש שלו כאשר הוא שוכב על הבטן. בגיל חודשיים בערך התינוק יתחיל לחייך חיוך חברתי בתגובה לפנים של בני אדם ולקראת גיל 3 חודשים הוא יתחיל להשמיע קולות ולגרגר.

בגיל 4 עד 6 חודשים התינוק מתחיל לצחוק, להתהפך מהבטן לגב, לשבת עם תמיכה ולאכול מזון מוצק. בגיל 7 עד 9 חודשים הוא מתחיל לזוז על הרגליים והידיים, עומד על השש, מתחיל לזחול ואף לשבת לבד.

לקראת גיל שנה, התינוק יתחיל ללכת, בהתחלה עם תמיכה ולאחר מכן ללא תמיכה.

כיצד תבחרו צעצועים לתינוק שלכם?​

לאחר שהכרתם את השלבים השונים בהתפתחות תינוקות, כדאי שתבינו שיש לרכוש צעצועים בהתאם לשלבי ההתפתחות השונים. כיום ניתן למצוא לא מעט צעצועים בשוק ואין ספק שהורים רבים מוצאים את עצמם מתבלבלים ותוהים כיצד לבחור את הצעצועים המתאימים והנכונים ביותר לתינוק שלהם. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור צעצועים לתינוק שלכם בצורה הטובה ביותר:

ראשית כל, גיל התינוק. אין ספק שהגיל של התינוק הוא פקטור חשוב ביותר שכן, בכל גיל יש שלב התפתחותי אחר וחשוב שהצעצועים יעודדו את ההתפתחות של התינוק בהתאם לגילו. צעצועים יכולים לסייע בהתפתחות יכולות מוטוריות וקוגניטיביות של תינוקות בכל גיל.

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש הוא הבטיחות. חשוב מאוד לוודא כי הצעצועים שאתם רוכשים הם בעלי תו תקן ישראלי וכי הם אינם מכילים חלקים קטנים או מתפרקים שעלולים לסכן את התינוק שלכם. כמובן שיש לוודא כי הצעצועים שאתם רוכשים אינם שבירים או חדים.

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש הוא כמובן איכות הצעצועים. כדאי לרכוש צעצועים של יצרנים מוכרים.

עוד פרמטר הוא הצרכים הספציפיים של התינוק. איזה יכולות בדיוק הוא צריך לפתח- האם יש לו קושי ביכולות המוטוריות ולכן יש צורך לחזק לו אותם, או שמא בגיל מאוחר יותר יש צורך לחזק לו את היכולות השפתיות. המשחקים יכולים לסייע ולעודד התפתחות.

בגיל שבו לתינוק יש כבר העדפות שונות, חשוב מאוד לבדוק מה הוא מעדיף, איזה משחקים הוא אוהב ואיזה יעבירו לו את הזמן בצורה נעימה וחווייתית.
 
למעלה