איחולי על הפורום- החלפת רכב

היחידlisa

New member
איחולי על הפורום- החלפת רכב

אינני יודעת באם הגעתי לפורום הנכון , יש לי שאלה בקשר להחלפת רכב: ברשותי רכב משנת 12.98 לא החלפתי כי כרוכה בזה הרבה טירחה וכאב ראש . השנה הלטתי להליפו. עלי לציין שהפטור שלי הוא ל- 1800 סמ"ק ואני צריכה איבזור פנימי - מדובר ברכ פרטי לא ואן.בבדיקת רכבים הקיימים בשוק הדגמים המתאימים לי הם של 2000 סמ"ק ומעלה וזאת לאור העובדה שמצוי בהם כיסא נהג חשמלי שעולה ויורד חשמלית. מה גם שרוב החברות כבר לא כ"כ מיבאים דגמי 1800 סמ"ק ואין בהם את התנאים שיש בדגמים 2000 סמ"ק ומעלה. שאלתי האם ישנה בירוקרטיה גדולה בהפיכת הפטור ל2000 סמ"ק ( אני רתוקה לכיסא גלגלים ואיני עובדת)? איבזור פנימי הבנתי שביטוח לאומי נותן הלוואה האם ישנם קרנות או מענקים כספיים אחרים מאחר ולא נראה שאוכל להחזיר הלוואה כלשהי? האם בל"ל נותן עזרה (לא פטור מיסים) ברכישת רכב שאינו ראשון , מתוך חוברת עולה שקיים דבר כזה שאלה באיזה מקרים- פשוט רכבי שווה בשוק 60000 ש"ח ואיני יודעת איך אוכל להשלים את היתרה? סליחה על השאלות הרבות . פניתי לפורם שלך מאחר במצבי ישנם מספר קושיות. הדבר היה פשוט יותר אם היה ברשותי רכב ואן. תודה ליסה
 
החלפת רכב

בהנחה שלא קיבלת בזמנו הלוואה לרכישת אביזרים מיוחדים, הסעיף הרלבנטי לגבי החלפת רכב בהסכם הניידות הוא סעיף 11, הקובע: (א) הלוואה עומדת להחלפת רכב תינתן - (1) למוגבל בניידות שיש לו רשיון נהיגה בר-תוקף - אם חלפו 42 חודשים לפחות ממועד קבלת ההלואה העומדת שניתנה לרכישת הרכב שהמוגבל בניידות מבקש להחליפו. למען השלמת התמונה אוסיף כי גם אם קיבלת הלוואה לרכישת אביזרים מיוחדים הרי שאת זכאית לכאורה להלואה עומדת להחלפת רכב (אז תקופת ההמתנה היא 60 חודשים). מובן שלצורך קבלת הלואה עומדת להחלפת רכב יהיה עליך להשיב את ההלואה העומדת הקודמת שקיבלת. החזרת ההלואה נעשית בהתאם לסעיף 12ב.(א) להסכם: מוגבל בניידות שאושרה לו הלוואה עומדת להחלפת רכב יחזיר למוסד את ההלוואה העומדת שניתנה לרכישת הרכב הקודם, בסכום המתקבל ממכפלת אחוז הכיסוי (הסכום שכוסה על ידי סכום ההלוואה העומדת מסך כל המסים שחלו על הרכב, שבידי המוגבל בניידות, בעת רכישתו) בסכום מלוא המסים החלים על הרכב הקודם ביום ההחזר, על פי כל דין, כאילו היה חדש; כל זאת, "בנסיבות רגילות", היות וחלפו שבע שנים מאז שקיבלת את ההלואה העומדת הקודמת, אזי אחוז ההפחתה מההלואה העומדת הקודמת שקיבלת עומד על 72.5% (לפי חישוב של 84 חודשים) יתכן והסכום הזה כבר יראה לך סביר יותר. כל זה "בנסיבות רגילות". לעומת זאת, אם החלפת הרכב נעשית "בנסיבות מיוחדות" שבהן המכון לבטיחות בדרכים קבע כי יש להחליף הרכב היות והגבלות בנהיגה של המוגבל בניידות אינן מאפשרות לו המשך השימוש ברכב הקודם הרי שאז שיעור ההחזר של ההלואה העומדת יהיה קטן עוד יותר. אשר לבדיקה מחודשת של סוג הרכב המתאים לך, אינני רואה כל דרך אחרת בהסכם זולת הגשת בקשה לבדיקה מחדש של אחוזי המוגבלות בניידות, על יסוד החמרה במצב הניידות ומשם להגיע למכון לבדיקת סוג הרכב המתאים.
 
במחשבה שניה - לגבי שינוי סוג רכב

פתחי את הקישור בטגליינס בראש העמוד לטפסי ביטוח לאומי. בתחתית העמוד שיפתח יש טופס "בקשה לרכב מיוחד", ב.ל. 8226. נסי להגיש את הטופס הזה תחילה. לדעתי, סביר מאד שמחלקת ניידות בביטוח הלאומי תיזום בדיקה מחדש של אחוזי הניידות המגיעים לך ובסופו של תהליך תגיעי גם למכון.
 
למעלה