עצוב לקרוא את מה שאת כותבת...
מה זה שלחו אותנו לנפשנו? באמת לא ברור לי...
סייעת ילדים מקבלים אם יש בעיה בריאותית או נפשית שמחייבת השגחה צמודה של מבוגר. ילד עם "סתם" ADHD לא מקבל סייעת. צריכה להיות לו אבחנה בנוסף. הנה קישור שיוכל לתת מידע, מתוך האתר מקום מיוחד:
[URL]http://makom-m.cet.ac.il/pages/item.asp?item=3517[/URL]
השאלה היא האם גננת שי"ח זה מה שהוא באמת צריך? מה הגננת חושבת?
אחלק את תשובתי לשני חלקים: חלק אחד שיתייחס לועדת שילוב וחלק אחד שיתייחס לטיפול בילד, בלי קשר לועדה.
אתחיל בחלק השני:
אם התפתחות הילד "נפנפו" אתכם, אני ממליצה לכם מאד ללכת לאבחון באופן פרטי, במטרה לתת לילד שלכם את המענה הכי מתאים והכי טוב עבורו ועבורכם.
תנסו ללכת באופן פרטי לרופא שאתם יכולים לקבל החזר מהביטוח המשלים.
ממה שאת מתארת הייתי מציעה לפנות לפסיכיאטר ילדים ונוער.
למה? כי הוא יוכל לעשות את האבחנה המבדלת אם יש כאן ADHD בלבד או דברים נוספים (לדוג' הפרעת חרדה או הפרעת התנהגות). אם הרופא יתרשם שעזרה בגן היא חיונית לילד הוא יכתוב בהמלצות וזה מהווה מסמך קביל לכל ועדה אליה תפנו. אבל מעבר לועדה, הוא ימליץ לכם על תכנית טיפול מתאימה עבור הילד שלכם, שזה הכי חשוב.
תכנית טיפול שכזו יכולה לכלול טיפול פסיכולוגי והדרכת הורים, טיפול בריפוי בעיסוק בגישת POET ועוד.
ביקור אצל פסיכיאטר ממש לא אומר שממחר מתחילים לקחת תרופות! את זה אני כותבת עבור כל ההורים שחוששים מכך. לא ממהרים לתת טיפול תרופתי בגיל צעיר, מנסים קודם כל דברים אחרים.
לגבי ועדת שילוב: הגננת צריכה למלא טפסים ולהסביר מדוע היא ממליצה על שעות שילוב לשנה הבאה. אל הטפסים של הגננת אתם צריכים לצרף מסמך קביל, כלומר דו"ח מרופא נוירולוג/התפתחות/פסיכיאטר/פסיכולוג התפתחותי שבתוכו מתואר הקושי של הילד ויש המלצה לסיוע במסגרת החינוכית.
כשתהיה הועדה יזמינו אתכם ההורים וירצו לשמוע גם אתכם.
בסוף, אחרי כל התהליך הזה, יודיעו לכם אם אושרו לילד שעות שילוב בשנה"ל הבאה או לא. זה קורה בקיץ.
קחו בחשבון שקורה שהורים מביאים מסמכים קבילים וילדים בכל זאת לא מקבלים שעות שילוב כי חסרות שעות במערכת.
שיהיה בהצלחה!