איזה תפקידים אני יכולה לעשות בצבא? ומה מומלץ?

Meytar Zehavi

New member
איזה תפקידים אני יכולה לעשות בצבא? ומה מומלץ?

יש לי פרופיל 97, קב"א 56 ודפ"ר 90. אני חמש יחידות מתמטיקה וחמש אנגלית. הגברתי ביולוגיה ותאטרון.
פנו אליי כמה פעמים מחיל תקשוב, אבל אני לא סובלת מתמטיקה ואני ממש לא רוצה לעסוק בזה כל החיים.

אני מתנדבת במד"א וחשבתי ללכת לתחום של הרפואה בצבא. רציתי פארמדיקים אבל אמרו לי שבשביל הנתונים שלי זה בזבוז.
ורציתי עתודה רפואית, אבל אמרו לי שזה ממש להתחתן עם הצבא ושזה אומר שבגיל 25 אני מתחילה לסגור 11/3 ואם אני רוצה ילדים ועניינים זה בלתי אפשרי בגיל הזה.
מה אתם חושבים? מומלץ עתודה לא מומלץ עתודה?
ואם לא, איזה עוד תפקידים אני יכולה ללכת אליהם שיתאימו לי?

הערות:
* אין לי שום בעיה עם דם ועניינים.
* אני לא אחת שיוצאת הרבה למועדנים וכאלה אז זה לא שיקול מבחינתי.
* אני עובדת טוב עם אנשים, אבל יש לי אפס סבלנות למפונקים.
* אני רוצה תפקיד שאפשר להתקדם ממנו ואני לא נשארת באותו תפקיד במהלך כל השירות.
*אין לי בעיה עם תפקיד פיקודי.
 

Baloon6

New member
תשובה

יש לך נתונים מצויינים, ככה שכל תפקיד פתוח בפנייך. קשה לי קצת לעזור לך כי שוב, יש כל כך הרבה אפשרויות שפתוחות בפנייך. אני ממליצה לך לקרוא קצת על תפקידים באתר של עולים על מדים, באתר שבוז או באתר פז״ם מאקו. יש שם מלא מידע על הכל, וככה תוכלי לגבש דעה התחלתית וכיוון לגבי מה מתאים לך.
כמובן שאת עוד צריכה לעבור את יום המא״ה (במידה ולא עברת עוד), שאחריו ייפתח לך שאלון העדפות שבאופן טבעי יצמצם את האפשרויות המוצעות לך. כמובן שתוכלי לבקש גם תפקיד שלא הופיע לך בשאלון ההעדפות (מנילה), אבל הסיכויים לקבל אותו נמוכים ככה שחבל להיסגר מראש על תפקיד מסוים לפני שמקבלים מנילה.
אם את באמת יותר בכיוון של רפואה, אני אישית חושבת שעתודה זה מסלול מצוין. מצוין לפחות למי שסגור על זה שהוא רוצה לעסוק בתחום בעתיד. אם את יודעת שזה מה שאת רוצה לעשות - לכי על זה. אני לא מסכימה עם כל אלה שאומרים שזה ״להתחתן עם הצבא״. זה כמה שנות לימוד שבכל מקרה היית עושה בעתיד + שירות חובה שגם ככה היית עושה + כמה שנות קבע (3 אם אני לא טועה. לא סגורה שזה גם ככה לרפואה). אז סך הכל יוצא שאת מתחייבת רק לשנות הקבע האלה, שאל תשכחי שיקנו לך גם נסיון רב בתחום. אני לא יודעת לספר לך על תנאי השירות אחר כך, אבל על פניו לדעתי זה משתלם. אה, וכמובן שצה״ל מממן לך חלק נכבד משכר הלימוד, אם זה שיקול בשבילך.
אם את בכל זאת לא סגורה על זה, יש עוד תפקידים בתחום הרפואה - חובשת, פאראמדיקית, מדריכת חיל רפואה. שוב, ממליצה לך לקרוא על התפקידים האתרים שאמרתי לך. אגב, אני ממש לא חושבת שפאראמדיקית זה בזבוז לנתונים שלך. זה תפקיד מצויין, חשוב ומאתגר שיתרום לך המון להמשך אם באמת תחליטי לעסוק בתחום.
מקווה שעזרתי, בהצלחה בהמשך :)
 

antreprize

New member
קורס פראמדיקים יכול להיות רעיון טוב.

לומדים שם דברים מעניינים ושימושיים מאוד, בניגוד לקורס חובשים.
הבעיה היא שאין ממש לאן להתקדם וזה מצריך ממך להאריך את השירות בשנה וארבעה חודשים.

עתודה - אם תשרתי בגדוד היציאות שלך יהיו גרועות וזה יכול להיות בעייתי בגיל 25 כשרוצים להקים משפחה ולצאת מהבית של ההורים. התפקיד יכול להיות סביר, מתעסקים ברפואה, אבל רוב הזמן לא תטפלי באנשים (בכל הקשור לרפואת שגרה תתעסקי רק בדברים פשוטים כמו צינונים, כי בשלב הזה את רק רופאה כללית) ויש גם עניינים צבאיים - פעילויות, ישיבות וכו'. כדאי לך לקרוא בפורום עתודה (159), יש שם המון מידע. מבחינת המסלול נטו, הכי פשוט ללמוד אחרי הצבא, ככה אפשר להמשיך מהסטאז' ישר להתמחות.
 

nils11

New member
לא הייתי ממליץ על עתודת רפואה.

אחרי לימודים של 7 שנים רק מתחילים שירות שאורך 6, ככה שרק בגיל 31 משתחררים.. בנוסף, למיטב הבנתי אי אפשר להתחיל התמחות במקביל לשירות ולכן רק בגיל 31 כאמור מתחילים אותה. זה לעומת מצב שבו את יכולה לשרת שנתיים או שלוש, להשתחרר, לטייל קצת בעולם, להתחיל ללמוד רפואה ועדיין להתחיל התמחות בגיל צעיר מ- 31.. פשוט לא משתלם. אני מאמין שמבחינת סכם (בגרויות + פסיכומטרי), אם את מתקבלת לעתודת רפואה- אין שום סיבה שלא תצליחי להתקבל גם במסלול האזרחי הרגיל (למקרה שאת לא מכירה, בדרך כלל בעתודת רפואה יש הקלות בסכם.. שמעתי אפילו על חבר'ה שהתקבלו עם פסיכומטרי של 700, בעוד שבמסלול האזרחי הסיכוי להתקבל עם פחות מ-740 לא מזהיר, וגם זה- רק אם יש לך ממוצע בגרויות גבוה מאוד (112+, נגיד..).
זה בלי שהתחלנו לדבר בכלל על זה שבגיל 25 אתה מתחיל להרוויח סכומים מגוחכים ולסגור וכו' וכו'...
לכן- לא ממליץ. לגבי הנתונים... אני מאמין שעוד יפנו אלייך מטיס וממודיעין. במודיעין יש הרבה תפקידים מעניינים, שמטבע הדברים לא את כולם אנחנו מכירים..
לגבי חיל תקשוב- לא הבנתי איך הסקת שמתעסקים במתמטיקה (יכול להיות שאת מדברת על מסלול ספציפי שהציעו לך...?)
בחיל תקשוב יש את עולם המחשבים בגדול- קורס תכנות, קורס ההגנה בעולם הסייבר, ניהול תשתיות מחשוב (נתמ"ם) וכו'.. כאשר הקורס הכי "נחשב" הוא קורס תכנות (אבל הוא מחייב חתימה של בנות על שנה שירות סדיר נוסף, כלומר שנה שלישית בתנאי שירות חובה, חצי שנה במסגרת קדם צבאית במהלכה מתקיים הקורס וכן שנתיים וחצי שירות קבע, וזה לא מתאים לכולם. מצד שני, מקבלים מהשירות הזה הרבה פיתוח אישי).
בכל התפקידים שציינתי אפשר לצאת לקצונה, וכמובן שיש עוד מגוון תפקידים שלא עברנו עליהם.. ממליץ לחקור קצת.
אל תהססי לשאול עוד שאלות, אם יש לך..
בהצלחה ושבת שלום.
 

darkshadow1

New member
לעתודה ברפואה יש גם יתרונות.

דבר ראשון, עשרות נקודות בפסיכומטרי זה המון. יש אנשים שהולכים ללמוד רפואה בחו"ל בגלל פערים קטנים יותר, אחרים נאלצים לדחות את הלימודים ולבזבז אלפי שקלים בשביל לשפר בגרויות ו/או פסיכומטרי.
דבר שני, היום חלק גדול מהעתודאים לרפואה (כנראה שאפילו רובם) מגיעים לתכנית צמרת באוניברסיטה העברית, שם הם מקבלים גם מגורים בחינם ועוד כל מיני תנאים מיוחדים למשל תקופת הלימודים. זה חתיכת סיוע בתקופה שבה גם ככה קשה מאוד לכלכל את עצמך, ואצל סטודנטים לרפואה נמשכת עד גיל 30+.
כמובן שיש גם חסרונות מאוד משמעותיים במסלול (התחייבות לטווח ארוך במיוחד, משכורת של משהו כמו 2,500 ש"ח בחודש בגיל 25 ועבודה עם תנאים זוועתיים שברוב המקרים לא ממצה שבריר מהיכולות של הרופא) אבל לא הכל שחור.

לגבי פארמדיקים- זה ממש לא נראה לי בזבוז. אם את שוקלת ללכת לעתודה רפואית אני משער שאת גם רוצה ללמוד רפואה בעתיד, וקרס פארמדיקים אמור להיות אחלה מקפצה בשביל זה. בכל מקרה את צריכה לקחת בחשבון שכמעט בכל תפקיד רפואי בצבא מן הסתם מתעסקים לא מעט עם "מפונקים".
 

Maldini Girl

New member
עם נתונים כמו שלך

כל הצבא מולך
את יכולה ללכת לתפקידי מודיעין, ואת יכולה ללכת לדובר צה"ל, ואת יכולה ללכת לתפקידי הדרכה, ואת יכולה ללכת למאבחנת פסיכוטכנית, ואת יכולה ללכת לתפקידים בחיל חינוך.

שמעי, להיות פרמדיקית זה תפקיד מגניב אם את אוהבת אותו ואת התחום. אני מניחה שביומיום העבודה שלך לא תהיה מרתקת. אבל אם זה מה שאת אוהבת למה לא.
 
למעלה