יש תדמית , בוודאי . . .
אני לא מצפה שנהג יאהב את העובדה שדו"ג מזגזג בין מכוניות , תראו פעם שליח חדור מוטיבציה , ותבינו... לפעמים הוא מסכן גם רוכבי דו"ג אחרים , שובר מראות , שורט רכבים - וממשיך. (יש גם כאלה שפשוט סוגרים מראות שמפריעות להם!) אבל , לפעמים , זה כבר לא משנה . . . הצרה הכי גדולה שלי , היא נהגים שלא שומרים מרחק. יום שישי האחרון , אני והרבקוו יורדים לכיוון בית שמש , הרבקוו "לכוד" בין שתי מכוניות כשיש פס לבן (אי אפשר לברוח) , והמאנייק מאחוריו יושב לו על הזנב כל הדרך. 5 דקות אח"כ , בכיכר בבית שמש , רכב נצמד אלי , מגיעים לכיכר - רכב נמצא בכיכר , אני לא יכול לעצור כי האדיוט מאחור כבר עוד רגע דורס אותי , אני ממש נצמד לרכב שחולף מולי בכיכר , פונה מעט שמאלה ועולה על הכיכר עצמה , הרכב שמאחור כבר בכיכר עצמה... לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היית מנסה לעצור / להשתלב בכיכר. (אחרי שהבהבתי וצפרתי , הוא כנראה אמר סליחה, כי הוא הפעיל את אורות המצוקה למס' שניות). איזה תירוץ יש לנהג כזה??? "לא ראיתי אותו"? "לא יודע איך הוא התלבש לי לפרונט"? ויש קטע דרך נוסף , שאני כבר שוקל לוותר עליו. לא מעט פעמים , נהגים ממש נצמדים אלי לפנס האחורי ועוקפים על פס לבן (עד היום 3 פעמים
, 3 פעמים בהם ניסיתי לחפש שוליים כדי לאפשר לאדיוט לעקוף. כבר ראיתי את עצמי נמרח , ופתאום היה נראה לי שפוי יותר לנסוע מסביב. 3 פעמים , 2 בלילה אחת ביום , שתמיד העקיפה מיותרת. או 2 דקות מהכיכר של עין כרם , ואחרי העקיפה הם נעו אולי 5 קמ"ש יותר מהר , או עקיפה על פס לבן , מול סיבוב עיוור , מכריח את הרכב שבבא ממול לרדת לשוליים כמעט לחלוטין! , וכל זאת - כדי להשתחל לרווח בן 5 המטרים , ששמרתי משיירת הרכבים ממול - שנעה באיטיות עקב משאית עמוסה) מה האופציות? לנסוע 100 בסיבוב עיוור הדוק בלילה? לנסוע לעין כרם במקום דרך הקסטל - דרך ירושלים? לעבור לטנדר גדול ורק אז אקח סיבובים איך שבא לי , בלי לחשוש מהמטורף מאחור? או אולי להתנהג כמו חוליגן , לשבור לאדיוט מראה , ואז לגלות שזה אדם שאלים הרבה יותר ממני? את המשוגעים ההם פגשתי גם כשהייתי נוסע ברכב באותו כביש , רק שאז הם היו פחות משמעותייפ עבורי , במקרה הרע מכה בפגוש האחורי - יש ביטוח , ויכולתי להתמקד ב 100 אחוז בכביש. אחרי כל מקרה כזה , אני מאבד מהרגישות שלי לגבי "תדמית". נהגים מטורפים יש בכל מקום. יש גם נהגי רכבים שמשתחלים כמו מטורפים , ומסוכנים הרבה יותר מכל טוסטוס. אני אישית , נתקלתי גם בנהגים שפינו לי דרך , וכשראו שאני לא ממהר להשתחל , זזו מעט וסימנו לי עם היד ובחיוך לעבור. לא מחפש שיאהבו אותי , אבל יש הבדל בין זה לבין להרוג אותי. מה מרגיז אותי? שלפי החוק , כל נהג מעל גיל (לא זוכר...) יכול לחנוך נהג חדש למשך 1/2 שנה. 1/2 שנה , שברוב המקרים הנהג החדש רק יזכה לקבל עוד ועוד חינוך קלוקל.