איזה מגדיר מומלץ לשימוש?

assafni

New member
איזה מגדיר מומלץ לשימוש?

היי, איזה מגדיר מומלץ לקנות על מנת לזהות פרחי בר? האם יש באופק מגדיר חדש או גרסה חדשה שווה לחכות לה? תודה, אסף
 

Rebeccan

New member
המגדיר העדכני ביותר, נכון להיום

הוא המגדיר של נעמי פינברון-דותן ואבינעם דנין, הידוע בשמו "המשקולת" אם תרצה לא מגדיר כי אם מדריך שדה - יש בשוק כמה, לזיהוי מהיר של צמחים היה שרשור בפורום בנושא מגדיר / מדריך - שווה לערוך חיפוש
 

צפנתי

New member
מאד רלוונטית רמת הידע והמיומנות שלך

בתורת ההגדרה וכמה ידע מוקדם יש לך על רוב הצמחים שאתה מבקש להגדיר. (האם אתה יודע למשל לאיזה משפחה שייך הצמח בד"כ או שגם זה לא? אם תשתף אותנו באלה אנסה להמליץ לך.
 

יהוי

New member
בעיקרון

אם יש לך ידע בוטאני לגבי משפחות וכדומה הייתי ממליץ על המגדיר של זהרי. הוא קל במשקלו ונוח לסחיבה. אם לא, אזי עליך להשתמש כמוני במגדיר של שמידע המגדיר לפי צבעים.
 

assafni

New member
אין לי רמת ידע מקצועית

יש כל כך הרבה ספרים בשוק שאי אפשר לדעת מה לבחור, למשל: 3 כרכים "מדריך פרחי הבר בישראל" - שמידע ודרום - בהוצאת כתר 1992. "צמחי ישראל" המדריך השלם לצמחים ופרחים בארץ ישראל - אבי שמידע - הוצאת מפה 2005. 4 כרכים של "פלורה פלסטינה" -הוצאת האקדמיה משנים שונות. "מגדיר לצמחי בר בארץ-ישראל" - פינברון ודנין 1991. מגדיר חדש לצמחי ישראל - מיכאל זהרי - הוצאת עם עובד 1989. אנציקלופדיה של החי והצומח של ארץ ישראל - הוצאת משרד הביטחון. אין לי ידע מקצועי בתחום אבל נחמד לפעמים לדעת איזה פרח פגשת בדרך. אני מבין שיש הבדל בין מגדיר פרחים ומדריך פרחים? האם הראשון דורש ידע מקצועי במשפחות הפרח והשני מבוסס על עלעול בתמונות על מציאת הצמח המתאים?
 

גידי פ

New member
השאלה היא כמה אתה רוצה להתעמק

אם אתה רוצה לדעת לזהות הכל בצורה הטובה ביותר - קנה את המגדיר של פיינברון ודנין. אם מספיק לך להכיר את הצמחים הנפוצים - אני ממליץ על המדריך של שמידע "לקסיקון מפה - צמחי ישראל" בהוצאת מפה.
 

Rebeccan

New member
הפסקה האחרונה שלך - בדיוק

אם יש לך ידע בסיסי או זמן - המגדיר של פינברון ודנין הוא מה שאתה מחפש אם רק לצורך זיהוי בסיסי, של צמחים נפוצים - מדריך שדה יספיק מדריכי השדה מבוססים על זיהוי על פי צבע הפרחים מגדיר מתבסס על סידור סיסטמי של המשפחות, הסוגים, המינים המגדיר של זהרי והלר - מכיל פחות צילומים וציורים המגדיר של פינברון ודנין - מכיל הרבה יותר איורים ומקל על מי שמכיר לפחות חלק (גם המשקל שונה) האם בדקת את השרשור שהיה כבר בפורום ?
 
למעלה